کد خبر: ۴۴۷۲۹۴
زمان انتشار: ۰۹:۳۷     ۱۰ مهر ۱۳۹۷
غفاری در نشست خبری ستاد اربعین دانشگاهیان:
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: سفر معنوی اربعین برای دانشجویان هویت‌ساز است و به تعبیر دیگر دارای نمود بالایی در هویت آنهاست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو٬ غلامرضا غفاری در نشست خبری ستاد اربعین دانشگاهیان درباره رسالت جامعه دانشگاهی در پیاده روی اربعین اظهار کرد: وقتی صحبت از هویت اجتماعی فرهنگی می‌شود به تبع بخشی از این هویت به ساحت فعالیت‌های دینی و فرهنگی دانشجویان مربوط می‌شود.

وی افزود: حتی وقتی به دانشجویانی که تجربه پیاده‌روی اربعین را در سال‌های قبلی داشته‌اند رجوع می‌کنیم شاهد هستیم که این حرکت فرهنگی در هویت اخلاقی آن‌ها تاثیرگذار بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اظهار کرد: این سفر معنوی برای دانشجویان هویت‌ساز است و به تعبیر دیگر دارای نمود بالایی در هویت آنهاست.

غفاری اضافه کرد: همین مسئله باعث تلاش مضاعف مجموعه دانشگاهی و آموزش عالی کشور برای تسهیل زیارت دانشجویان در پیاده‌روی اربعین شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری بخش‌های فرهنگی دانشگاه‌ها٬ بسیج دانشجویی٬ تشکل‌های دانشجویی و نهاد‌های نمایندگی مقام معظم رهبری موجب شده است تا آثار مورد انتظار به بار بنشیند.

وی افزود: برای تسهیل‌سفر دانشجویان به پیاده‌روی اربعین تمام دستگاه‌های کشور و همچنین آموزش عالی باید بیشترین اهتمام خود را خرج کنند. قطعاً با همکاری مجموعه دانشگاه‌ها شاهد رقم خوردن فعالیت‌های اثرگذاری در زمینه‌های فرهنگی اینچنینی خواهیم بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها