يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۷۳۴۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۱۱ مهر ۱۳۹۷
نقد برنامه‌های اسپانسرمحور تلویزیون؛
مدیر شبکه «امید» با اشاره به تاثیر حضور برخی اسپانسرها در نقض اهداف برنامه‌های تولیدی، جوایز میلیونی برخی مسابقات تلویزیونی را موجب تزریق نارضایتی به مخاطبان دانست.

به گزارش پایگاه 598، مهدی سالم مدیر شبکه تلویزیونی «امید» در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به حضور اسپانسرها در برنامه‌های تلویزیونی عنوان کرد: به طور کلی نمی‌توان حضور اسپانسرها را نفی یا تایید کرد اما مشارکت اسپانسر با برنامه‌های مختلف باید متناسب با هدف برنامه‌ها باشد.

وی که مدیریت شبکه‌ای با مخاطب نوجوان را بر عهده دارد، توضیح داد: به طور مثال سرمایه‌گذاری یک تولیدکننده «کرم جوش صورت» برای برنامه‌ای با محور نوجوان مناسب نیست چراکه به تدریج در روحیه او تاثیر می‌گذارد و اعتماد به نفس نوجوان را کاهش می‌دهد. حتی اگر در برنامه‌های نوجوان و جوان به طور مطلق سراغ اسپانسرها و سرمایه‌گذاران مرتبط با کنکور برویم باز هم رویکرد غلطی است چون حضور این اسپانسرها فشار روانی زیادی را به بار می‌آورد و این فشار روانی نوجوان را از درس و کنکور دلزده کرده و به او آسیب وارد می‌کند.

مدیر شبکه تلویزیونی «امید» یادآور شد: رسانه ملی باید برای نسل جوان برنامه‌های آموزشی داشته باشد اما موسسات آموزشی و کنکوری نباید متولی محتوای برنامه‌ها شوند چون خروجی نهایی آن‌ها به نوجوان آسیب روانی وارد می‌کند و خود این اتفاق موجب نقض غرض برنامه‌ها می‌شود. 

سالم با اشاره به اسپانسرهای فرهنگی اظهار کرد: ما کانون‌ها و نهادهایی داریم که در راستای اهداف برنامه‌ها هستند؛ مجموعه‌های فرهنگی مثل اتحادیه‌های دانش آموزی، بسیج، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهادهای دیگری که تخصصی به مسایل و نیازهای نوجوانان می‌پردازند و اگر همین نهادها در ساخت برنامه‌ها کمک کنند ما نیازی به اسپانسرهای دیگر نداریم.

وی درباره حضور اسپانسرهای غیرمرتبط با برنامه‌ها هم یادآور شد: هزینه‌های گزاف و غیرضروری برخی برنامه‌ها زیاده شده و حامی مالی برای تولید یک برنامه به مجری جداگانه پول می‌دهد و یا پرداخت‌های نجومی برای مهمانان دارد. این اقدامات باید در جایی متوقف شود چراکه ما در بحران اقتصادی هستیم و دلیلی ندارد چنین هزینه‌هایی در برنامه‌ها صورت بگیرد.

مدیر شبکه «امید» با اشاره به مشارکت حامیان مالی در تولید مسابقات گفت: در این وضعیت اقتصادی در مسابقه‌ای شرکت‌کننده با پاسخ‌گویی به چند سوال ۱۰۰ میلیون برنده می‌شود و این برای مخاطب یا شخص دیگری که شاهد این ماجراست آزاردهنده است و به این ترتیب نوعی نارضایتی به جامعه تزریق می‌شود. 

سالم در پایان گفت: مسلماً حامیان مالی به دنبال منافع خود هستند اما ما باید این توجه را داشته باشیم که در تحقق میان اهداف ما و اسپانسرها اهداف و رویکردهای ما اهمیت بیشتری دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها