کد خبر: ۴۴۷۸۲۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۲۲ مهر ۱۳۹۷
حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی: افزایش یا کاهش قیمت دلار دلیل مناسبی برای اینکه به مردم بگویم مسکن خریداری کنند یا نکنند نیست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از صداوسیما، حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی درباره بازار مسکن اظهار داشت: در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 2 اتفاق متفاوت رخ داده است؛ اول اینکه تعداد معاملات ۱۰ درصد کاهش داشته اما در مقابل تعداد پروانه‌های ساختمانی ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است. مظاهریان افزود: نرخ سود بانکی هم تاثیرگذار است و باید منتظر ماند و دید سیستم‌های بانکی چه تصمیمی می‌گیرند. وی تصریح کرد: بازار مسکن ۲ گونه تقاضا دارد؛ متقاضیان واقعی و سفته‌بازان، به نظر می‌رسد در شرایط فعلی بازار برای سفته‌بازان سودی ندارد، چرا که در حال حاضر تقاضای سفته‌بازی بشدت کاهش پیدا کرده است. 
 
وی افزود: البته برای افرادی که قصد خرید یا تعویض خانه دارند زمان مناسبی است و با رعایت اینکه زمان خرید و فروش نزدیک به هم باشد، متضرر نمی‌شوند. وی با اشاره به اینکه حداکثر افزایش قیمت مسکن در ماه‌های گذشته ۷۰ درصد بود، افزود: به اندازه کافی خانه‌های خالی وجود دارد و سیاست‌های دولت برای اخذ پروانه تقاضا باعث افزایش بیش از ۲۳ درصدی شده است.
 
۳ میلیون واحد مسکونی کم داریم
 
در همین حال رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نیاز واقعی کشور در واحدهای با متراژ کمتر از ۱۰۰ متر و دهک‌های رو به پایین نشان‌دهنده این است که ۳ میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم. محمدرضا رضایی‌کوچی درگفت‌وگو با خانه ملت، عنوان کرد: در بخش مسکن نیاز به تولید داریم. وی افزود: در بخش مسکن درست سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم. اگر هدف‌گذاری صحیح و شناخت درستی از نیاز کشور داشته باشیم می‌توانیم قیمت‌ها را کنترل کرده و شاهد افزایش 100 درصدی آن نباشیم.
 
 رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تهران  500 هزار واحد به عنوان خانه دوم وجود دارد و حدود یک میلیون واحد مسکونی در تهران کم داریم که سالانه حدود یک میلیون واحد در کشور به نیازهای قبلی اضافه می‌شود. این نماینده مجلس اظهار کرد: با کمبود یک میلیونی واحد مسکونی برای دهک‌های متوسط جامعه که به  دنبال خانه‌های 100 متر به پایین هستند روبه‌رو هستیم و تهران ظرفیت ایجاد این یک میلیون واحد را دارد تا در اختیار این افراد قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها