يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۸۳۶۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۱۲ آبان ۱۳۹۷
دستور کار صحن علنی مجلس؛
مجلس شورای اسلامی هفته جاری تقاضای عده‌ای از نمایندگان مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم‌ها را بررسی می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، مجلس شورای اسلامی یکشنبه و دوشنبه هفته جاری جلسه علنی تشکیل خواهد داد.

متن دستور کار مجلس به شرح زیر است:

۱.گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح صدور چک

۲.گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد:
بررسی طرح راه اندازی و استفاده از پیام رسان های مالی و انعقاد پیمان های پولی دو و چندجانبه در تجارت خارجی (یک فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۲ به تصویب رسیده است و در اجرای ماده (۱۴۵) آیین نامه داخلی مجلس در دستور قرار گرفت)

۳.گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد:
بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در همکاری های تأیید صلاحیت آزمایشگاهی آسیا- اقیانوسیه

۴.گزارش شور دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد: بررسی لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح

۵.گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: بررسی طرح معافیت وزارتخانه ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه های ثبتی

۷.گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: بررسی طرح استفساریه ماده (۳۶) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور

۸.بررسی طرح اصلاح تبصره ماده (۲۶) قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست

۹.گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: بررسی طرح استفساریه بند (۲) ماده (۲) قانون مالیات های مستقیم

۱۰.گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد:بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور

۱۱.گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: بررسی لایحه اصلاح بند (۳) ماده (۲) قانون مالیات های مستقیم

۱۲.گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد: بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان

۱۳گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی در مورد: بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آن ها در امر صادرات و اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مالیات های مستقیم

۱۴.گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی در مورد: بررسی طرح اصلاح ماده (۳) و الحاق یک ماده به قانون نحوه پیگیری تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی

۱۵.گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد: بررسی طرح الحاق دو تبصره به بند (د) ماده (۸۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

۱۶.گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: بررسی طرح اصلاح ماده (۱۳۳) قانون مالیات های مستقیم

۱۷.گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد: بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی

۱۸.بررسی لایحه تشکیل وزارتخانه های رفاه و تأمین اجتماعی و کار و تعاون

۱۹.موارد ذیل نیز در دستور هفته جاری قرار دارد:

۱. گزارش کمیسیون‌ صنایع و معادن با همکاری کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل(۴۴) قانون‌اساسی در مورد موضوع توقف ثبت سفارشات خودرو و افزایش تعرفه واردات خودرو (در اجرای ماده(۲۳۶) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی)

۲. بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم ها (در اجرای ماده(۴۴) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی)

۳. گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل(۴۴) قانون اساسی در مورد آسیب شناسی وضعیت شاغلان و بیکاران با رویکرد حمایتی (در اجرای تبصره(۱) ماده (۴۹) آیین‌نامه داخلی مجلس)

۴. گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پنج سال گذشته ( در اجرای ماده (۲۱۴) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی)

۵. بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی (در اجرای‌ماده (۱۶۸) آیین‌نامه داخلی مجلس )

۶. گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از میزان مطالبات‌غیرقابل وصول و مشکوک‌الوصول بانکی کشور ( در اجرای ماده (۲۱۴) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی)

۷. گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در بُعد داخلی و خارجی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ ( در اجرای ماده (۲۱۴) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی)

۸. گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص واردات و صادرات ، مبارزه با قاچاق کالا ، تخلفات مالی ، عدم رعایت قانون و ضوابط و... ( در اجرای ماده (۲۱۴) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی)

۹.گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد عملکرد منابع و مصارف (دریافت‌ها و پرداخت‌ها) در قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور (در اجرای بند(۷) ماده (۴۹) آیین‌نامه داخلی مجلس)

۱۰.بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده( در اجرای ماده (۴۰) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی)

۱۱. دعوت از وزیر نفت به منظور پاسخگویی به سؤالات :
▪ علی ساری دهم، خوزستان (اهواز / باوی / حمیدیه / کارون) و تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی(دو فقره)

۱۲.دعوت از وزیر امور خارجه به منظور پاسخگویی به سؤالات :
▪ حسین علی حاجی دلیگانی، اصفهان (برخوار / شاهین شهر / میمه) و پنج نفر دیگر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی(سه فقره)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها