أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۸۴۰۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۱۳ آبان ۱۳۹۷
وزیر آموزش و پرورش از بازنشستگی ۶۰ هزار فرهنگی در سال جاری خبر داد و گفت: برای نوسازی مدارس کشور نیاز به ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش پایگاه 598، فارس نوشت: وزیر آموزش و پرورش از بازنشستگی ۶۰ هزار فرهنگی در سال جاری خبر داد و گفت: برای نوسازی مدارس کشور نیاز به ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: همه ما می‌دانیم آموزش و پرورش به دلایل مختلف با مشکلات عدیده‌ای مواجه است؛ فضا و تجهیزات آموزشی ما به نحوی نیست که بتوانیم آموزش و پرورش خیلی خوبی را تقدیم دانش‌آموزان کنیم؛ نیروی انسانی ما امکانات و تجهیرات مناسب ندارد.
وی ادامه داد: برنامه‌های درسی ما به شکل سنتی طراحی شده و در حال اجرا ست؛ ضمن اینکه ساختار نظام آموزشی و مدیریت آموزش و پرورش ما نیز دچار مشکلات زیادی است.
بطحایی اضافه کرد: وقتی این مشکلات را تجزیه و تحلیل و بررسی می‌کنیم با کوهی از موانع در مقابل خود مواجه می‌شویم که اگر به آموخته‌های خود و امید برای ساختن آینده ایران اتکا نکنیم، نمی‌توانیم این موانع را از سر راه برداریم.
وی با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به امسال و گذشته‌های نزدیک نیست، گفت: این مشکلات از زمان‌های خیلی دور وجود داشته است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر بخواهیم از همین راهی که در ۴۰ سال گذشته برای حل مشکلات استفاده کردیم، بهره ببریم شک نکنید در ۴۰ سال آینده هم فرهنگیان در چنین جلساتی از این مشکلات حرف می‌زنند و باید برای حل مشکلات به دنبال راه‌های جدید باشیم.
وی از فرسوده بودن ۳۰ درصد از مدارس کشور خبر داد و گفت: این مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و یا مقاوم سازی هستند. اعتباری که برای این اقدام نیاز داریم ۹۰هزار میلیارد تومان است. این بدان معنا است که اگر یک روز من بخواهم برای یک بار برای همیشه مشکل فضای آموزشی را حل کنم، باید نزدیک به دوسال از اعتبارات آموزش و پرورش را کاملا به این امر اختصاص دهم.
بطحایی تأکید کرد: تا زمانی که نیروی انسانی در آموزش و پرورش نخواهد و یا نتواند تحول را انجام دهد، تحول کلی در آموزش و پرورش اتفاق نخواهد افتاد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها