يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۸۶۴۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۲۰ آبان ۱۳۹۷
یادداشت؛
ابوالفضل فتح‌الهی
دکتر روحانی رئیس جمهوری در پایان نشست دیروز با سران قوا از پیش‌بینی‌هایی برای حقوق و دستمزد در بودجه سال آینده خبر داد و اعلام کرد که اولین بسته حمایت غذایی آبان ماه توزیع می‌شود. به گفته وی، این بسته‌ غذایی به افرادی که مشکلات بیشتری دارند و در فشار بیشتری هستند پرداخت خواهد شد و این روند تا پایان سال در چند نوبت ادامه خواهد یافت تا مشکلاتی که برای مردم پیش آمده تا حدودی جبران شود.

در حال حاضر بهترین گزینه برای حمایت از دهک‌های پایین جامعه با توجه به شرایط تورمی و کوچک شدن سبد معیشت، اختصاص سبد کالا است که دولت هم اعلام کرده به صورت مقطعی در چند نوبت توزیع خواهد کرد. ضمن استقبال از اقدام دولت در توزیع اولین بسته حمایت غذایی از این ماه، باید گفت که در جلسه این هفته شورای عالی کار تصمیمات لازم را برای ترمیم مزد کارگران خواهیم گرفت. جامعه کارگری از توزیع بسته‌های حمایت غذایی دولت استقبال می‌کند و با توجه به وضعیتی که به لحاظ معیشتی برای بسیاری از خانوارهای کارگری پس از نوسانات نرخ ارز به وجود آمد، لازم بود که چنین اقدامات حمایتی از اقشار ضعیف و محروم جامعه صورت گیرد. با این حال در جلسه سه‌شنبه شورای عالی کار تلاش می‌کنیم تا به گونه‌ای که هم بار تورمی نداشته باشد و هم به معیشت کارگران کمک کند، روش‌های جداگانه‌ای را برای ترمیم دستمزد کارگران پیش‌‌بینی کنیم.

در این زمینه لازم است علاوه بر سبد کالایی که دولت اختصاص خواهد داد، برای کارگران بسته‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته شود چرا که بیشترین آسیب را به لحاظ افزایش نرخ ارز و کالاهای اساسی در چند ماه گذشته کارگران متحمل شده‌اند.

  بسته غذایی تنها بخشی از هزینه‌های کارگران را که مربوط به خوراک است، پوشش می‌دهد ولی در مورد سایر هزینه‌ها مثل اجاره بهای مسکن،‌ ایاب و ذهاب و درمان کارگران به شدت در مضیقه‌اند که از این جهت لازم است تصمیمات لازم برای ترمیم مزد کارگران صورت گیرد و در جلسه این هفته شورای عالی کار نسبت به این مسئله چاره‌اندیشی خواهیم کرد.

* ابوالفضل فتح‌الهی، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها