يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۸۶۴۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۲     ۲۰ آبان ۱۳۹۷
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی از هفته گذشته کلید خورده است، گفت:‌ قراری برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی نداریم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی از هفته گذشته کلید خورده است، گفت:‌ قراری برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی نداریم.

فرهاد دژپسند در مورد شرایط تحریمی کشور افزود: بیشتر تحریمهای چند جانبه را پشت سر گذاشته‌ایم و تحریم‌های ظالمانه فعلی جای نگرانی ندارد.

دژپسند در خصوص تورم و عوامل وابسته آن گفت: گاهی اوقات بدلیل افزایش نرخ ارز و مشکل در تامین مواد اولیه، تورم ناشی از فشار هزینه حاصل می شود و برخی مواقع بی اعتمادی به آینده می تواند انتظارات را بالا ببرد که تقاضا افزایش می یابد و در نهایت تورم بالا خواهد رفت.

اینکه در دولت آقای روحانی، تورم به خوبی کنترل شده است می توان علت آن را کنترل انتظارات بیان کرد، یعنی من به عنوان خریدار امید داشته ام که در آینده کالا و خدمات ارزانتر خواهد شد و یا اطمینان داشته‌ام که گرانتر نمی شود، پس شتابی برای خرید نداشته‌ام. اگر این احساس دوباره احیاء شود می تواند به شرایط اقتصادی کشور کمک بسیار کند ولی دشمن نمی‌خواهد چنین اتفاقی رخ دهد.

دژپسند در پاسخ به این سؤال که آیا فساد سازمان یافته ای وجود دارد؟ افزود: فساد سازمان یافته تعریف دارد، اگر منظور فساد از صدر تا ذیل باشد چنین فسادی وجود ندارد اما اگر منظور فساد گسترده و شبکه ای است چنین فسادی داریم.

وزیر اقتصاد درباره برخی گمانه زنی ها مبنی بر افزایش قیمت حامل های انرژی بویژه بنزین افزود: تاکنون هیچ قراری در این زمینه گذاشته نشده است. مراکز پژوهشی بسته هایی را ارائه داده اند که این بسته ها در دست بررسی و تاکنون هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بنزین یکی از اصلی ترین بخش های هدر رفت منابع ملی کشور است و این موضوع مورد توجه بسیاری از کارشناسان قرار دارد تعیین قیمت سوخت، فرآیندی را طی می کند تا نرخ عادلانه ای داشته باشد.

دژپسند درباره بسته‌های حمایتی نیز گفت: بسته ها تا پایان این ماه اجرایی می شود اما دغدغه این است که شئون مردم حفظ شود. انتظار این است که بر اساس شرایط و عوامل بنیادین نرخ ارز کاهش یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها