أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۸۶۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۲۰ آبان ۱۳۹۷
دبیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: در شامگاه امشب یکشنبه ۲۰ آبان، پدیده همنشینی ماه و سیاره کیوان رخ خواهد داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: مسعود عتیقی دبیر انجمن نجوم آماتوری ایران، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: در ساعت ۱۶ و ۱۹ دقیقه امروز یکشنبه ۲۰ آبان سیاره کیوان در ۱.۴ درجه جنوب هلال افزاینده ماه قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در این پدیده شاهد همنشینی هلال افزاینده ماه و سیاره حلقه بر گردن کیوان خواهیم بود.

شب‌نشینی ماه و کیوان در آسمان شامگاهی امشب

به گزارش ایسنا، زحل یا کِیوان، پس از مشتری، دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی و ششمین سیاره نزدیک به خورشید است. این سیاره یک گلوله گازی غول‌پیکر است و یک روز کامل در کیوان برابر ۱۰ ساعت و ۳۹ دقیقه در زمین و یک سال آن برابر ۲۹.۵ برابر سال زمین است.

از آنجایی که مدار استوایی زحل تقریباً همانند زمین در ۲۷ درجه‌است، تغییرات زاویه سیاره نسبت به خورشید شبیه به زمین است و در این سیاره نیز همان چهار فصل مشاهده می‌شود. در آسمان شب زمین، زحل به دلیل اندازه بزرگ، نسبتا درخشان دیده می‌شود. زیبایی زحل در آسمان به خاطر نوارهای روشن حلقه‌های اطراف آن و نیز به خاطر قمرهای زیاد آن است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها