أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۴۸۶۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۲۰ آبان ۱۳۹۷
یک استاد دانشگاه سعودی از واشنگتن خواست که حمایتش از عربستان سعودی را بعد از ماجرای قتل روزنامه‌نگار واشنگتن پست مورد بازنگری قرار دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: یک استاد دانشگاه سعودی از واشنگتن خواست که حمایتش از عربستان سعودی را بعد از ماجرای قتل روزنامه‌نگار واشنگتن پست مورد بازنگری قرار دهد.

 "مداوی الراشد" یک استاد دانشگاه در مرکز مطالعات خاورمیانه در مدرسه اقتصاد لندن در یادداشتی اعلام کرد: آمریکا باید حمایت خود را از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مشروط به شناسایی آزادی مردم و اجرای قانون کند.

الراشد اضافه کرد: این اقدام می‌تواند جلوی ولیعهد جوان عربستان سعودی را که هیچ احترامی به جامعه بین‌الملل قائل نیست و اعتماد کشورها به خصوص ترکیه را از بین برده است، بگیرد.

جمال خاشقجی روزنامه‌نگار واشنگتن پست در دوم ماه اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد. هنوز تحقیقات در این باره ادامه دارد.

الراشد اعلام کرد: اقتدارگرایی جدید عربستان سعودی که براساس وفاداری کامل به ولیعهد عربستان خلاصه شده باعث ایجاد رسوایی مرگ خاشقجی شد اما اگر این قتل بدون هیچ پیامدی به پایان برسد و تجارت عربستان با آمریکا همانند گذشته ادامه یابد، این اقدام آخرین اقدام وحشتناک عربستان سعودی نخواهد بود.

وی ادامه داد: هرگونه پاسخ بر مبنای بی‌اعتنایی و بی‌تفاوتی این پیام مشخص را از آمریکا به ولیعهد عربستان خواهد داد که این ولیعهد جوان می‌تواند به راحتی خود را از این پرونده قتل برهاند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها