کد خبر: ۴۴۹۰۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۲۸ آبان ۱۳۹۷
حریرچی در نشست خبری:
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: به دلیل مشکلاتی که بابت تحریم‌ها به وجود آمد، مقداری از فعالیت های ما کاسته شد اما مردم در مورد دارو نگران نباشند .
به گزارش پایگاه 598، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری امروز خود در مورد سرانه مصرف شیر گفت:با توجه به اینکه یرانه لبنیات در سال 89 قطع شد مصرف لبنیات در گذشته پایین بود که منجر شد در ۹ سال گذشته بیماری‌های ناشی از مصرف شیر بیشتر شود  از همین رو هشدار می‌دهم که با مصرف بیشتر قیمت سرانه مصرف لبنیات در معرض کمبود خواهد بود و توزیع شیر و بسته‌های حمایت نیز پایین امده است.

وی افزود: از ابان سال ۹۶ روند تورم حوزه سلامت بیشتر شده  لذا با توجه به افزایش تورم در حوزه سلامت بیشتر تورم ایجاد شده است. سیاست واضح باید در کنترل سلامت و بیماران انجام گیرد. از جامعه پزشکان پرستاران و دارو سازان بابت اینکه با این تورم و گرانی هنوز خدمت رسانی می‌کنند متشکرم.

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: با توجه به زلزله کرمانشاه و جایگزینی بیمارستان‌های سراسر کشور از ۷۰ درصد به ۴۵ درصد و ظرفیت تخت‌ها از ۷۰ درصد به ۶۰ درصد کاهش یافته و این باعث نگرانی شده است که در اینجا می گوییم تخت‌هایی بیمارستانی باید افزایش یابد و ما اقدامات لازم را انجام داده ایم از جمله. فاینس خارجی، مشارکت با سازمان‌ها، طرح مقاوم سازی بیمارستان ها.

وی با اشاره به آمارهای زایمان بیان کرد: امار سزارین مطلوب در زایمان‌ها ۱۰ الی ۱۵ درصد است که قبل اجرای طرح تحول سلامت در کشور این میزان ۵۶ درصد بود که بعد از ان به ۵۰ درصد رسید. ما باید فرهنگ سازی کنیم و مادران جوان برای سلامتی خود و فرزندانشان از این روش استفاده نکنند.

حریریچی اظهار کرد: به دلیل مشکلاتی که بابت تحریم‌ها به وجود آمد، مقداری از فعالیت های ما کاسته شد اما مردم در مورد دارو نگران نباشند ما ذخایر کافی از شش تا دو سال را داریم مکمل‌ها از نظر قانونی دارو حساب نمی‌شود و مصرف آن‌ها لازم و ضروری نیست و قاچاق نیز در این موردزیاد است. دشمنان برای کمبود دارو توطئه‌های زیادی برای ما کرده اند، ولی ما در برابر ان‌ها مقاومت می‌کنیم.


سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مردم در صورت مشاهده تخلف می‌توانند از سامانه ۱۹۰ در مورد کمبود دارو گزارش دهند تا ما بتوانیم کمبود‌های دارو و مشکلات دارو را رفع کنیم. همچنین دارو‌های مشابه خارجی را ما می‌توانیم تولید کنیم. به طوریکه اخیرا توانسته ایم دارو‌های ضدسرطانی را تولید و وارد بازار کنیم امروز بیش از ۵۲ میلیون نفر را از خدمات الکترونیکی سلامت به ثبت رسانده ایم و امیدواریم نسخه نویسی الکترونیک را راه اندازی کنیم. ما در استان کرمان نسخه نویسی را آغاز کرده و به سایر شهر‌ها خواهد رفت.

وی بهداشت عنوان داشت: مردم لازم است فشار خون و آزمایشات خود را به طور روزنره انجام دهند تا دچار اتفاق خاصی نشوند. مردم توجه کنند برخی ازمایشات نیاز نیست سالانه هزینه شود. بطور مثال اگر وزمایش تیرویید داده شده لازم نیست مجدد انجام دهند.
 
 
حریرچی با بیان اینکه در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و رشته‌های پیراپزشکی اقداماتی برای رشد علمی ان انجام داده ایم تصریح کرد: خانواده‌هایی درغربالگری‌ها دچار تهدید هستند شناسایی می‌کنیم. در مورد پاسخگویی روانی افراد از طریق بیمارستان‌ها بر اساس پروتکل‌ها عمل خواهیم کرد.ما یک سری مطالعات طولانی بر روی بیماران را داریم و عوامل خطرات و بروز بیماری در شهر‌های مختلف را بررسی کرده ایم.
وی ادامه داد: اصل مشکل ما در حمل و نقل  پرخطر است و میزان مرگ و میر را افزایش می‌دهد. راه حل اساسی، در کاهش خطرات حمل و نقل ریلی است. قدم بعدی رعایت نکات جاده‌ای و آموزش هاست. امسال ما با افزایش مرگ و میر و مصدومین مواجه بوده ایم و این‌ها باید مورد پیگیری قرار گیرند همچنین برخی بیمارستان‌های ما در جای مناسبی ساخته نشده اند و در جا‌های زلزله خیز یا دور از دسترس بنا شده اند، اما امروز پیش بینی تمام موارد می‌شود و مجوز ساخت داده نمی‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در مورد قیمت دخانیات دولت و مجلس اقدامات لازم را انجام داده است، اما ما تنها کشوری هستیم که مالیات کمتری را می‌گیریم؛ لذا مهمترین عامل گسترش محدودیت دخانیات از طریق قیمت است. بخاطر هزینه‌ی کم دخانیات اکثر افراد به خصوص کودکان از سیگار استفاده می‌کنند که اگر هزینه افزایش یابد و فروشگاه‌ها به افراد سن پایین دخانیات نفروشند میزان مصرف نیز کاهش می‌یابد. افزایش مالیات نیز می‌تواند عاملی برای کاهش مصرف باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها