کد خبر: ۴۴۹۱۳۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۰۱ آذر ۱۳۹۷
صندوق نجات کودکان :
صندوق بین‌المللی نجات کودکان از احتمال کشته شدن 85 هزار کودک یمنی از زمان آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن تاکنون خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در حالی که فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، برای از سرگیری تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات صلح وارد این کشور شده،  سازمان بین‌المللی صندوق نجات کودکان ، اعلام کرد که از زمان آغاز تجاوز ائتلاف سعودی در سال 2015 تاکنون، نزدیک به 85 هزار کودک زیر 5 سال، به دلیل گرسنگی شدید در معرض خطر مرگ قرار داشتند.

به نوشته «المسیرة»، این سازمان بین‌المللی که مقر در بریتانیا است، اعلام کرد که بیانیه‌های سازمان ملل حکایت از آن دارد که 84 هزار و 700 کودک در یمن از سوء‌تغذیه شدید در رنج بوده‌اند و چه بسا که از آوریل 2015 تا اکتبر 2018، در کشور فقیر یمن، که درگیر جنگی میان نیروهای ائتلاف سعودی و انصارالله است، جان خود را از دست داده‌ باشند.

در بیانیه این سازمان آمده است: ما واقعا نگران این مسئله‌ایم که نزدیک به 85 هزار کودک در یمن به دلیل گرسنگی شدید از زمان آغاز جنگ یمن، جان خود را از دست داده باشند. در مقابل هر کودکی که در یمن با گلوله و بمب کشته می شود، ده‌ها کودک نیز از بیماری و گرسنگی جان داده‌اند. در حالی که می‌شد از این امر پیشگیری کرد.

این در حالی است که آمار مستند به گزارش‌های سازمان ملل درباره شمار کشته‌های جنگ یمن که به سال 2016 باز می‌گردد، بیش از 10 هزار یمنی در این جنگ جان خود را از دست داده‌اند. 

در گزارش‌های سازمان ملل هیچ آماری درباره شمار افرادی که بر اثر سوء تغذیه کشته شده‌اند، ذکر نشده اما ماه گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیمی از ساکنان یمن یعنی نزدیک به 14 میلیون نفر در آستانه قطحی هستند و کاملا متکی به کمک‌های بشردوستانه‌اند.

ائتلاف متجاوز سعودی، از سال 2015 تاکنون، ده‌ها هزار کودک و زن و مرد و جوان و سالمند یمنی را به خاک و خون کشیده و بخش‌ زیادی از زیرساخت‌ها و تاسیسات حیاتی دولتی و خصوصی این کشور را در سایه اهمال جامعه بین‌الملل، نابود کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها