أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۹۴۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۰۷ آذر ۱۳۹۷
اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این اتحادیه و ایران در مذاکرات روز دوشنبه خود درباره طیف گسترده ای از موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر کردند.
به گزارش پایگاه 598، در این بیانیه آمده است: چهارمین نشست از مذاکرات سیاسی عالیرتبه میان اتحادیه اروپا و ایران روز 26 نوامبر 2018 (5 آذر 1397) در بروکسل برگزار شد و این نشست، بخشی از تبادلات معمول میان دو طرف بود.

این بیانیه در ادامه حاکی است: تمرکز دستور جلسه این نشست، بر موضوعات دو جانبه ای چون تجارت، انرژی، حمل و نقل، محیط زیست، مهاجرت، کمک های انسانی، سیاست های مربوط به مبارزه با مواد مخدر، آموزش، فرهنگ، تحقیق و پژوهش، مبارزه با تروریسم و موضوعات منطقه ای به ویژه سوریه، عراق، یمن، لبنان و افغانستان معطوف بود.

«هلگا ماریا اشمید» دبیر کل سرویس اقدامات خارجی اروپا، نمایندگی اتحادیه اروپا در این نشست را برعهده داشت و «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران نیز در راس هیات ایرانی در این جلسه حاضر بود.

سرویس اقدامات خارجی اروپا، کمیسیون اروپا، «استاوروس لامبرینیدیس» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در زمینه حقوق بشر و «گیلس دی کرچف» هماهنگ کننده مبارزه با تروریسم این اتحادیه در این مذاکرات سطح عالی حضور داشتند.

به موازات، مذاکرات در زمینه حقوق بشر به عنوان بخش جدایی ناپذیر مذاکرات سیاسی ایران و اتحادیه اروپا و همچنین به عنوان ادامه تبادل نظرهای معمول نوامبر سال گذشته و فوریه 2016 میلادی برگزار شد.

هیات ایرانی حاضر در این مذاکرات شامل «پروانه سلحشوری» عضو مجلس ایران و رئیس فراکسیون زنان و «عبدالرضا مصری» نماینده مجلس ایران بودند.

اشمید همچنین در سومین سمینار همکاری هسته ای بین المللی که در سطحی عالی بین ایران و اتحادیه اروپا در روزهای دوشنبه و سه شنبه در بروکسل برگزار شد، شرکت داشت.

ابعاد همکاری هسته ای غیرنظامی هم راستا با پیوست سوم برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، موضوع این سمینار بود.

اتحادیه اروپا از اجرای برجام حمایت کامل به عمل می آورد.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها