يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۴۹۴۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۰۸ آذر ۱۳۹۷
چرا دولت ظرف 3 سال گذشته کارت سوخت را حذف کرد و چه کسانی از این اقدام مغایر با شفافیت سود بردند؟!
به گزارش پایگاه 598، روزنامه رسالت در یادداشتی با اشاره به تصمیم دولت و وزارت نفت برای احیای مجدد کارت سوخت و مبارزه با قاچاق آن نوشت: طی ماه‌های اخیر اخبار جدیدی منتشر شد که میزان قاچاق سوخت افزایش پیدا کرده، حساب و کتاب‌ها به هم ریخته و چاره‌ای نیست جز بازگشت به کارت سوخت!  بگذارید همین جا توقف کنیم و چند سوال بپرسیم. در این دو سال و خرده‌ای که بدون کارت سوخت گذشت و به اذعان برخی، قاچاق زیاد شد و قدری از سرمایه کشور خارج شد، باید یقه چه کسی را بگیریم؟

مگر در سال 86 این امر، کارشناسی نشده بود؟ مگر گزارش‌های مختلف از نهادهای گوناگون، کاهش قاچاق و حتی مصرف سوخت را اعلام نکرده بودند؟ چه شخص یا اشخاصی از تعطیلی کارت سوخت نفع بردند؟

همیشه میل بیت‌المال مذموم بوده و هست اما کمتر از حیف بیت‌المال صحبت می‌شود حیف بیت‌المال گاهی بیشتر از میل آن، آسیب می‌رساند. اما چون انتساب وصف مجرمانه به آن سخت است معمولا حیف کننده‌ها شانه خالی می‌کنند و با قیافه‌ای حق به جانب، این حیف شدن را ناشی از سهل‌انگاری، غفلت یا استبداد رای خود نمی‌دانند.

گاهی نمی‌شود میزان حیف بیت‌المال را ضرب و تقسیم کرد. با یک اشتباه مدیریتی  با یک طرح ناپخته، با یک لایحه کارشناسی نشده، میلیاردها تومان، ثروت این مردم حیف می‌شود و کسی هم پاسخگو نیست.

مراجعه به قوانین برخی کشورهای توسعه یافته به خوبی نشان می‌دهد که تغییر برخی قوانین مهم و مبتلا‌به مردم چقدر به سختی صورت می‌گیرد اما در کشور ما یک دولت به ناگاه، چند وزارتخانه را ادغام و منحل می‌کند، سازمانی وزارتخانه می‌شود و آب هم از آب تکان نمی‌خورد. جالب‌تر اینکه مجلس هم در همه اینها همراهی کامل داشته است. تا کی باید تقنین ما تابع سلیقه دولت‌ها و اشخاص باشد و با رفت و آمد مدیران، دستخوش تغییراتی شود که ضرر و زحمت آن بر دوش مردم است؟

یادآور می‌شود حداقل رانت روزانه ناشی از قاچاق سوخت، 100 میلیارد تومان ارزیابی می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها