أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۴۹۵۱۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۶     ۱۰ آذر ۱۳۹۷
یادداشت؛
وحید یامین پور
گفته شده مجری خاطی توبیخ شده ولی در واقع او از طرف جامعه‌ای که به آن تعلق دارد، تشویق می‌شود.

به تعبیر فوکو روابط اجتماعی، فرد را درون خود جا می‌دهد و فرد خود را مطابق هنجارهای تحمیل شده از آن جامعه درک می‌کند. این رابطه به‌مثابه یک نظام مراقبتی کار می‌کند و فرد را با تکنیکهای انضباطی تنبیه یا پاداش می‌دهد.

بسیاری از مجری‌ها و برنامه سازان #صداوسیما عضوی از جامعه ارتباطی شبه‌روشنفکری هستند؛ آنها حتی از نظر اقتصادی منافع مشترکی با طبقه سرمایه‌دار قلمرو هنر و سینما دارند.

آن‌چیزی که مجری شبکه "شما" را به ارتکاب این رفتار مصمم می‌کند، همان چیزی است که رفتار او را ارزیابی و او را تایید خواهد کرد.

بی شک آرش ظلی پور به‌خاطر این رفتارش از طرف شبکه‌ای که در آن عضو است تشویق خواهد شد و بیش از پیش خود را ذیل آن نظام مراقبتی مورد شناسایی قرار خواهد داد.

این بحران صدا و سیماست که از استقرار یک نظام مراقبتی و تقویت مشروعیت قواعد حاکم بر سلوک و رفتار اعضای جامعه‌ی اداری خود، ناتوان بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها