أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۴۹۸۱۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۱۶ آذر ۱۳۹۷
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین رد قطعنامه ضدفلسطینی در مجمع عمومی سازمان ملل را نشانگر مشروعیت آرمان فلسطین و یک شکست برای دولت آمریکا توصیف کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد جمعه (به وقت تهران) رد قطعنامه ضدفلسطینی پیشنهادی آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را یک پیروزی برای فلسطین و شکستی برای دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا توصیف کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «الغد»، در بیانیه سخنگوی حماس، شکست این قطعنامه یک «سیلی به دولت ترامپ» و «یک پیروزی برای آرمان فلسطین» توصیف شده است. حماس تاکید کرده که آنچه در مجمع عمومی سازمان ملل رخ داد، نشانگر مشروعیت مقاومت ملت فلسطین است.

این بیانیه ساعتی پس از آن صادر شد که مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را که آمریکا از هفته گذشته با هدف اعمال فشار بر مقاومت فلسطین مطرح کرده بود، رد کرد. در این قطعنامه مبارزه مسلحانه فلسطینی‌ها علیه اشغالگری محکوم شده بود، اما آمریکا نتوانست تعداد دو سوم آرای لازم برای تصویب آن در مجمع عمومی را جمع‌آوری کند.

رد قطعنامه پیشنهادی آمریکا در حالی اتفاق افتاد که هیلی پیش از این جلسه به کشورهای مخالف قطعنامه را تهدید کرده و گفته بود رای منفی به این پیش‌نویس برای این کشورها «تبعات» خواهد داشت.

پس از رد این قطعنامه، ایرلند پیش‌نویس قطعنامه دیگری را ارائه کرد که در آن بر لزوم پایان اشغالگری و شهرک‌سازی توسط صهیونیست‌ها تاکید شده است. این قطعنامه هم به شکست دیگری برای صهیونیست‌ها و آمریکا بدل شد و تنها ۵ عضو از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به آن رای منفی دادند.

دولت آمریکا در ماه‌های گذشته از طریق فشارهای سیاسی، قطع منابع مالی و تهدید کشورها تلاش کرده تا سازمان ملل را از مسئله فلسطین منحرف کرده و کشورها را از تلاش برای حمایت از حقوق مردم فلسطین بازدارد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که بارها به حمایت بی‌دریغش از رژیم صهیونیستی افتخار کرده، چند ماه پیش بی‌توجه به قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل قدس اشغالی را به پایتختی رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت آمریکا را به قدس منتقل کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها