کد خبر: ۴۴۹۸۷۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۱۸ آذر ۱۳۹۷
بر طبق اعلام دولت فرانسه، در جریان ناآرامی‌های دیروز در این کشور، افزون بر هزار و 700 نفر دستگیر شده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، دولت فرانسه در تازه‌ترین آمار از شمار بازداشتی‌های تظاهرات دیروز در پاریس، تعداد دستگیر شدگان را بیش از هزار و 700 نفر اعلام کرد.

پیشتر، «کریستوفر کاستانر» وزیر کشور فرانسه رقم دقیق افرادی که دستگیر شده‌اند را هزار و 385 نفر اعلام کرده بود. «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه در پی تظاهرات دیروز گفت که زمان برای مذاکرات و اتحاد ملی فرا رسیده است.

حدود 125 هزار نفر از معترضان جلیقه زرد در سراسر فرانسه علیه سیاست‌های اقتصادی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به خیابان‌ها آمدند و در پاریس پلیس ضمن درگیر شدن با معترضان و استفاده از گازاشک‌آور و ماشین آب‌پاش، از خودرو زرهی هم استفاده کرد.تعدادی از معترضان هم اقدام به آتش کشیدن خودروها و شکستن شیشه‌های ساختمان‌ها کردند.

شمار افرادی که در پاریس تجمع کرده بودند هم حدود 10 هزار نفر برآورد شده است.روز شنبه همچنین 17 پلیس زخمی شدند و بیش از 100 نفر از معترضان هم آسیب دیدند. 

اعتراضات در فرانسه تحت عنوان «جلیقه ‌زردها» با وجود عقب نشینی رئیس‌جمهور این کشور از گران کردن بنزین و تعلیق طرح گرانی بنزین، کمابیش ادامه دارد.

ماکرون اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما جلیقه‌زردهای فرانسوی خواستار لغو آن هستند و از همین روی، همچنان آتش تظاهرات در کل فرانسه شعله‌ور است.

دولت فرانسه قصد دارد در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر هر لیتر گازوییل را ۶.۵ و هر لیتر بنزین ۲.۹ سنت افزایش دهد؛ سیاستی که جرقه اعتراضات سراسری را زده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها