امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۶۵۱۶۷
زمان انتشار: ۲۳:۲۴     ۰۷ دی ۱۳۹۸
بدترین باخت و از دست دادن قهرمانی نیم‌فصل؛
برزیلی‌های فوتبال ایران با نمایشی سراسر هجومی موفق شدند اولین باخت فصل سپاهان را رقم بزنند تا پرسپولیس قهرمان نیم‌فصل شود.
 به گزارش پایگاه 598، صنعت نفت آبادان که در پنج هفته گذشته لیگ برتر روند صعودی داشته و دو تساوی و سه پیروزی به دست آورده بود، امروز هم با گل زودهنگام عیسی آل‌کثیر پیش افتاد ولی تا قبل از پایان نیمه اول دو گل از سجاد شهباززاده و محمدرضا حسینی دریافت کرد تا درآستانه شکست خانگی قرار بگیرد؛ شاگردان قلعه‌نویی که سعی در کسب پیروزی در آبادان و قهرمانی در نیم‌فصل داشتند، در دیداری غیرمنتظره سه بار در نیمه دوم دروازه‌اشان را با گل‌های سید محمد قریشی، محمد اهل‌شاخه و طالب ریکانی باز شده دیدند تا اولین باخت فصل را تجربه کنند و از سوی دیگر شاگردان اسکوچیچ هم با این برد ارزشمند و حضور در رده چهارم جدول به تعطیلات لیگ برتر برسند.


معوقه هفته یازدهم لیگ برتر؛ شنبه: 98/10/07 ؛ ساعت 16:45
استادیوم: تختی آبادان/ تماشاگر: 12 هزار نفر
داور: علی بای/ کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و میلاد قاسمی؛ داور چهارم: محمد عطایی؛ کمک داوران پشت دروازه: کیوان علی‌محمدی و حسن اکرمی/ ناظر: رسول فروغی.

 


صنعت نفت آبادان

 

ناصر سالاری
محمد اهل‌شاخه
سید محمد قریشی
عبدالله ناصری
عقیل کعبی
مصطفی احمدی
مهدی حنفی
مسلم مجدمی(78- محمود مطلق‌زاده)
طالب ریکانی
میلاد جهانی(85- مهدی مومنی)
عیسی آل‌کثیر(2+90- سید فاخر تهامی)


سرمربی: دراگان اسکوچیچ

 

 


سپاهان اصفهان

 

سید پیام نیازمند
محمدرضا مهدی‌زاده
گئورگی ولسیانی
رضا میرزایی(75- مرتضی منصوری)
سعید آقایی
مهدی کیانی
سید محمد کریمی(69- رسول نویدکیا(73- علی قربانی))
ولادیمیر کومان
محمدرضا حسینی
سجاد شهباززاده
کی‌روش استنلی


سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

 

 

اخطار


محمدرضا حسینی(30) مهدی کیانی(86) از سپاهان

 

محمد اهل‌شاخه(50) طالب ریکانی(82) محمود مطلق‌زاده(86) از صنعت نفت

 

شرح گل ها


صنعت نفت 1 - سپاهان صفر (دقیقه 7: عیسی آل‌کثیر): کار ترکیبی بازیکنان صنعت نفت در پشت محوطه جریمه به طالب ریکانی رسید که شوت پُرقدرت زمینی او را پیام نیازمند دفع کرد و در ریباند هم به ضربه عیسی آل‌کثیر واکنش نشان داد ولی در برگشت دوباره‌ی توپ، مهاجم نوک صنعت نفت این توپ را با شوت پای چپ تبدیل به گل کرد.

 

صنعت نفت 1 - سپاهان 1 (دقیقه 28: سجاد شهباززاده): سانتر زمینی میرزایی را اهل‌شاخه برگشت داد ولی در ادامه بازهم توپ به مدافع راست سپاهان رسید که سانتر بغل پای او و دفع ناقص ناصر سالاری را سجاد شهباززاده با ضربه بغل پا تبدیل به گل مساوی سپاهان کرد.

 

صنعت نفت 1 - سپاهان 2 (دقیقه 41: محمدرضا حسینی): بازیکنان سپاهان کرنر را کوتاه کار کردند که ارسال ولادیمیر کومان از سمت چپ پشت محوطه جریمه صنعت نفت را محمدرضا حسینی با ضربه پای چپ زد تا توپ بعد از دفع اشتباه ناصر سالاری تبدیل به گل شود.

 

صنعت نفت 2 - سپاهان 2 (دقیقه 52: سید محمد قریشی): خطایی که ولسیانی مرتکب شده و اعتراض به عدم اعلام آن داشت، میلاد جهانی با ارسال دقیقِ پای چپ به مقابل دروازه سپاهان فرستاد تا سید محمد قریشی، مدافع پیشتاخته آبادانی‌ها با ضربه سر زیبایی تبدیل به گل کند.

 

صنعت نفت 3 - سپاهان 2 (دقیقه 70: محمد اهل‌شاخه): پاس در عمق تماشایی عیسی آل‌کثیر از بین مدافعان سپاهان عبور کرد و به محمد اهل‌شاخه رسید تا او با یک مهار توپ و شوت پای چپ محکم و دقیق گل سوم صنعت نفت را بزند.

 

صنعت نفت 4 - سپاهان 2 (دقیقه 82: طالب ریکانی): میلاد جهانی به زیبایی توپ را به طالب ریکانی پاس داد تا او در موقعیت تک به تک با نیازمند و با یک ضربه چیپ گل چهارم صنعت نفت را به ثمر رساند.

 

بهترین بازیکن


عیسی آل‌کثیر، میلاد جهانی، محمد قریشی و محمد اهل‌شاخه 4 بازیکن شاخصی بودند که بیشترین نقش را در مهم‌ترین پیروزی فصل صنعت نفت آبادان داشتند؛ آل‌کثیر با یک گل و یک پاس گل، جهانی با تاثیرگذاری روی سه گل، قریشی و اهل‌شاخه هر یک با زدن یک گل و عملکرد موثر در خط دفاعی عملکرد درخشانی برابر سپاهان ارائه دادند و ستاره‌های زمین بودند.

 

اتفاق ویژه


سپاهان که در نیمه اول به پیروزی رسیده و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس درآستانه قهرمانی در نیم‌فصل لیگ برتر قرار داشت، در نیمه دوم با دریافت 3 گل، پس از 15 مسابقه شکست خورد و با این باخت سنگین صدر جدول را به پرسپولیس تحویل داد و به حضور در رده دوم جدول وارد تعطیلات شد.


لحظات حساس

 

دقیقه 12: شوت ناگهانی و خطرناک آل‌کثیر از پشت محوطه جریمه با واکنش نیازمند راهی کرنر شد.

دقیقه 13: توپ ارسالی از کرنر سمت چپ زمین و ضربه سر قریشی به بیرون رفت.
دقیقه 14: صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه سپاهان در برخورد آل‌کثیر و مهدی‌زاده اتفاق افتاد که داور چنین اعتقادی نداشت.

دقیقه 15: توپ ارسالی محمد کریمی از میانه زمین و ضربه سر شهباززاده به بیرون رفت.

دقیقه 23: چرخش و شوت پای چپ محمدرضا حسینی به تیرک افقی دروازه صنعت نفت اصابت کرد و در برگشت مجدمی توپ را به کرنر زد.

دقیقه 1+45: سانتر دقیق کعبی از جناح چپ زمین و ضربه سر شیرجه‌ای آل‌کثیر با اختلاف کمی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه 50: سرتوپ و شوت روی پای سعید آقایی از بالای دروازه صنعت نفت به بیرون رفت.

دقیقه 64: شوت پُرقدرت مصطفی احمدی از فاصله حدودا 30 متری دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 65: شوت پشت محوطه ولادیمیر کومان با سر مدافع صنعت نفت برخورد داشت و به کرنر رفت.

دقیقه 66: سانتر محمدرضا حسینی از روی کرنر سمت چپ زمین نزدیک بود تبدیل به گل شود که توپ روی دروازه صنعت نفت فرود آمد.

دقیقه 69: نفوذ طالب ریکانی به محوطه جریمه سپاهان و شوت فنی او به مهدی‌زاده برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه 72: ضربه کرنر حسینی بازهم به قصد باز کردن دروازه صنعت نفت را سالاری جمع کرد.

دقیقه 76: سپاهان فرصت عالی گلزنی را روی توپ ارسالی از کرنر هدر داد و ولسیانی نتوانست دروازه خالی صنعت نفت را باز کند و ضربه سر او به بیرون رفت.

 

 


در حاشیه

 

* قبل از شروع مسابقه، اسکوچیچ و قلعه‌نویی برخورد گرمی با یکدیگر داشتند و با هم عکس یادگاری گرفتند.

 

 

* در دقیقه 24 دراگان اسکوچیچ بخاطر اعتراض به داوری کارت زرد گرفت.

* تماشاگران صنعت نفت در دقایقی از مسابقه علیه امیر قلعه‌نویی شعار سر دادند.

 


* ظرفیت ورزشگاه تختی آبادان تقریبا تکمیل شده و حدود 100 صندلی خالی وجود دارد.
* محمدرضا حسینی در دقیقه 30 بخاطر اعتراض به تصمیم داور در اعلام اوت کنار زمین و پرتاب توپ با عصبانیت کارت زرد گرفت.
* در دقیقه 41 درگیری لفظی کوچکی بین عبدالله ناصری و کریمی در محوطه جریمه صنعت نفت اتفاق افتاد که با میانجی‌گری داور این قائله ختم به خیر شد.
* محمد طیبی و رحیم زهیوی، دو بازیکن فوتبال خوزستان در جایگاه ویژه حضور دارند.

* مهدی کیانی پس از ورود رسول نویدکیا به زمین، بازوبند کاپیتانی را در اختیار او قرار داد.

* رسول نویدکیا که در دقیقه 69 وارد زمین شد، در دقیقه 73 تعویض شد، با عصبانیت به سمت رختکن رفت و روی نیمکت تیمش ننشست. این اتفاق در حالی رخ داد که تماشاگران صنعت نفت این بازیکن که سابقه حضور در جمع آبادانی‌ها داشت را به شدت تشویق می‌کردند.

* با وجود اینکه سالاری دو گل بد دریافت کرد، اما در نیمه دوم از سوی تماشاگران صنعت نفت تشویق شد تا روحیه از دست رفته او برگردد.



منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها