يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۵۲۳۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۰۹ دی ۱۳۹۸
برخی سایت‌های مخصوص هواشناسی جهانی از آلودگی بیش از حد کلانشهر اهواز خبر دادند اما برخی مسئولان در خوزستان معتقدند این آمار و وضعیت آلودگی هوا موضوع آنچنان هم خطرناک نیست.
به گزارش پایگاه 598، شامگاه شنبه بود که برخی سایت‌های تخصصی هواشناسی جهانی از آلودگی بیش از حد کلانشهر اهواز خبر دادند و تصاویر مربوط به آلایندگی هوا در فضای مجازی میان مردم خوزستان دست به دست شد.

همچنین نرم‌افزار اطلاع‌رسانی وضعیت آلایندگی هوا متعلق به سازمان حفاظت از محیط زیست نیز آلودگی هوا در شهر اهواز را در ساعت‌هایی از شب گذشته تا 401 نشان می‌داد که بالاترین حد آلایندگی قابل محاسبه در آن نرم‌افزار است.

انتشار تصاویر و خبر مربوط به این میزان آلودگی شدید در اهواز این احتمال را در در ذهن مردم ایجاد کرد که ممکن است به دلیل این میزان آلودگی هوا، مدارس و ادارات امروز یکشنبه در خوزستان تعطیل باشد، احتمالی که با سکوت مسئولان مربوطه در ستاد بحران و استانداری خوزستان مواجه شد.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان اما در گفت‌وگویی با رسانه‌ها مدعی شد این آلودگی هوا نوعی متفاوت از آلودگی است و این میزان آلودگی به حد خطر و تعطیلی مدارس نرسیده است!

محمد سبزواری در این گفت‌وگو بیان کرد: این شاخص در واقع PM 10 است که برای چند ساعت در این حد نیز مشکلی ندارد زیرا میانگین 24 ساعت آن مدنظر است.

وی افزود: طبق تصویب مدیریت بحران باید شاخص هوا در میانگین ساعتی بالای 700 باشد که وضعیت هوا در خطر باشد و مدارس یا ادارات تعطیل شوند.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان ادامه داد: شاخص کیفی بالای 400 که ثبت شده PM2.5 (که همان شاخص آلودگی صنعتی است)نیست، اگر آلودگی صنعتی 400 باشد بسیار فجیع است اما اکنون در آن وضعیت نیستیم.

وی در رابطه با اینکه آیا آلودگی از سمت عراق وارد می شود، خاطرنشان کرد: اگر هم باشد غبار بسیار رقیقی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش تسنیم به نظر نمی‌رسد این توضیحات مدیرکل هواشناسی خوزستان که سازمانی فنی و تخصصی است و معمولا بر اساس آمار و ارقام بصورت حرفه‌ای موضع می‌گیرد، درباره عدم تعطیلی مدارس و و دانشگاه ها در اهواز از نگرانی خانواده‌ها کاسته باشد اما توصیه مراکز تخصصی جهانی هواشناسی به مردم خوزستان این بود که در خانه بمانید یا کلا از شهر بیرون بروید.

معضل آلایندگی هوا در اهواز که در فصل زمستان سهم بیشتر آن مربوط به فلرهای نفتی و صنایع بزرگ اطراف این کلانشهر است هر ساله سبب نگرانی مردم از عواقب تنفس این ذرات آلاینده است اما آنچه که مشخص است نبود عزم و اقدام جدی برای کاهش این میزان آلایندگی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها