يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۶۳۵۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
محمد قوچانی سردبیر روزنامه سازندگی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به عدم پخش برنامه جهان‌آرا واکنش نشان داد.
به گزارش پایگاه 598، قوچانی در پستی در اینستاگرامش نوشت: 

چند سالی است که گروهی از اصولگرایان جوان ظهور کرده اند که در اندیشه از پدران محافظه کارشان رادیکال ترند و در روش از آنان مدرن تر و خلاق تر . شبکه افق ارگان رسانه ای این جوانان است که بدیل گارد قدیم صدا و سیما است . در حالی که گارد قدیم سالهاست پای اصلاح طلبان را از سیما بریده اند این جوانان با شور و عشق و داعیه ی پاسخگویی به اصلاح طلبان، ما را از باب " اکل میته" به سیما دعوت کرده اند .

کاری که در خور سپاس است . من شخصا تجربه خوبی از چند بار حضور در سیما و افق دارم چون همیشه خواسته ام از ایران با ایران حرف بزنم اما اینها استثناست نه قاعده که ما اصلاح طلبان چه در صدا و سیما چه در تلویزیونهای دیگر در حکم پیش غذا یا دسر هستیم ! اما آنچه در حوادث اخیر این نوآوری را با چالش روبرو کرده است ، عبور از مرز محافظه کاری ساختاری در صدا و سیماست .

همان محافظه کاریی که مانع از صراحت در رسانه ملی می شود و این دوستان میخواهند از موضع اصولگرایانه از آن عبور کنند و در حوادث پس از سقوط هواپیما گاه بی احتیاطی و بی پروایی ناپسندی کردند . اما اینجا حتی موضع مهم نیست ، حفظ ساختار مهم است و در نگاه سنتی و اداری هم میتوان گارد قدیم صدا و سیما را درک کرد چرا که صدا و سیما ارگان نظام جمهوری اسلامی ایران است و نمی تواند و نباید مانند یک تلویزیون خصوصی ( ولو اصولگرا ) اداره شود .

رییس سازمان عضو هیئت دولت و شورای امنیت ملی است و نمی تواند مانند یک روزنامه نگار منتقد و حتی اپوزیسیون با دولت و حاکمیت برخورد کند . به صراحت عرض میکنم با وجود نقد به دوستان اصولگرایم در جفا به دولت ( که حضورا در پخش زنده به خودشان گفته ام ) با ممنوعیت پخش زنده این برنامه ها مخالفم و از بستن این باب خوشحال نیستم ؛ اما این ساختار سنتی چاره ای جز این ندارد چون رسانه ای حاکمیتی است و این ممنوعیت نه از فشار دولت که بنا به اقتضای حاکمیتی بودن صدا و سیما در ایران است که اگر دولت اقتدار چنین تغییری را داشت کارش به نزاع با یک شبکه نمی کشید .

چاره اصلی تاسیس شبکه های خصوصی( بر اساس قانون اساسی) با حفظ حق پخش و کنترل آنتن و نظارت سازمان صدا و سیماست و اگر نه ، میتوان به دولت یا حامیانش یک شبکه یا حداقل یک برنامه تلویزیونی ثابت داد . تا آن زمان هم دولت و اصلاح طلبان باید بیشتر مدارا کنند و هم جوانان اصولگرا بی طرفی و حتی میانه روی بیشتر پیشه کنند . ما حریف هم نیستیم ، رقیبیم . حریف دشمنان ایران اند . نام بلند جهان آرا مسوولیت ما در شکستن این حصر رسانه ای در داخل و خارج ایران را بیشتر می کند ...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها