يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۰۹۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۲     ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
تیتر یک اسرائیل هیوم بعد از ترور «عِماد»: پرونده بسته شد
۱۰ سال قبل (سال ۲۰۰۸) درنیمه‌شب چنین روزی، عماد مغنیه (حاج رضوان) فرمانده عالیرتبه نظامی حزب‌الله لبنان درحال خروج ازجلسه مهمی در دمشق به طرز ناجوانمردانه ترور شد. حاج‌عماد پس از انفجار خودرویی بمب‌گذاری‌شده‌ای که درحال عبور از کنار آن بود، به شهادت رسید.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، ۱۰ سال قبل درنیمه‌شب چنین روزی، عماد مغنیه (حاج رضوان) فرمانده عالیرتبه نظامی حزب‌الله لبنان درحال خروج ازجلسه مهمی در دمشق ترورشد. دراین جلسه علاوه بر عماد مغنیه،  سردار پاکپور معاون وقت عملیات سپاه و رمضان عبدالله دبیرکل وقت جهاد اسلامی فلسطین نیز حضورداشتند.

عکس| کدام سردار سپاه شب ترور «حاج‌عماد» در سال ۲۰۰۸ حضور داشت؟

دستور کار این جلسه، بررسی نحوه تقویت و بالا بردن توانمندی‌های نظامی و امنیتی مقاومت اسلامی فلسطین بود و عماد مغنیه آخرین نفری بود که به آن جمع اضافه شد و زودتر از همه نیز جلسه را ترک کرد. دقایقی بعد از خروج حاج رضوان، صدای انفجار بمبی کارگذاشته شده در یک خودرو، در نزدیکی محل جلسه به گوش رسید. هدف این ترور عماد مغنیه بود که بر اثر اصابت چندیدن ترکش [از جمله یک ترکش به ناحیه چشم و سر] بلافاصله به شهادت رسید.

سردار پاکپور اولین کسی بود که خود را بالای سر پیکر عماد مغنیه رساند. پیکر بلافاصله بوسیله یک خودرو به لبنان منتقل می‌شود.  بنا بر برخی گزارش ها، علاوه بر یک فروند پهپاد اسرائیلی در آسمان منطقه، ۳ تیم دیگر نیز در محل ترور حضور داشتند که شامل تیم‌های رصد و پیگیری، اجراکننده و تیم خارج کردن عوامل از محل می‌شد. همه این تیم‌ها در نزدیکی محل ترور و در آپارتمانی رو به روی مرکز و محل عملیات مستقر بودند.

رژیم صهیونیستی در شب ترور اقدام به انجام رزمایشی تحریک آمیز مقابل سواحل لبنان [مقابل منطقه «صخره الروشه»]کرد. یک زیر دریایی نیز در آب‌های منطقه «خلده» مشاهده و رصد شد، تا حزب‌الله را مشغول و نگاه آن را از آنچه در سوریه تدارک دیده شد، منحرف کند.

مهدی بختیاری، خبرنگار حوزه دفاعی  در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

تيتر یک روزنامه صهيونيستی «اسرائيل هيوم» (اسرائيل امروز) درفرداي ترور عماد مغنیه (مثل همچين روزي):

پرونده بسته شد.

عکس| کدام سردار سپاه شب ترور «حاج‌عماد» در سال ۲۰۰۸ حضور داشت؟

عماد مغنیه که بود؟
عماد مغنیه معروف به حاج رضوان (۱۹۶۲ - ۲۰۰۸ م) بنیانگذار یگان نظامی حزب الله لبنان و از فرماندهان جنگ ۳۳ روزه بود که در حادثه تروریستی به شهادت رسید. وی به «مرد سایه» در مقاومت اسلامی شهرت داشت و بسیاری او را مغز متفکر حزب الله قلمداد می‌کردند. عماد مغنیه در سال ۲۰۰۸ م. در دمشق ترور شد و به شهادت رسید. آیت الله سیّدعلی خامنه‌ای در پیامی به مناسبت شهادتش، او را فردی معرفی کرد که سراپا عشق و شور جهاد فی سبیل الله بود.

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های وی در مورد تدابیر امنیتی این بود که حتی در زمان دیدنش نیز کسی او را نمی‌شناخت، این موضوع باعث شده بود او به صورت یک فرد عادی و ساده بدون ناظر و محافظ به فعالیت‌هایش ادامه دهد. شهید قاسم سلیمانی از دوستان نزدیک شهید عماد مغنیه درباره وی گفت: عماد مغنیه یک اسطوره در جریان مقاومت است. در یک گزارش تلویزیونی اسرائیلی نیز از شهید مغنیه به عنوان «مردی که توانست قوانین بازی در خاورمیانه را تغییر دهد» یاد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها