يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۴۴۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
نتیجه نهایی شمارش آرا در تهران اعلام شد و هر 30 نفر لیست وحدت اصولگرایان پیروز شدند. این نشان میدهد بدنه انقلابی پذیرفت که به لیست وحدت بطور کامل رای بدهد تا اصلاح طلبان وارد مجلس نشوند اما نکته جالب اینجاست که نه تنها نفر سی و یکم، بلکه نفرات سی و دوم و سی و سوم نیز مجید انصاری یا اصلاح طلبان نیستند! وحید یامین پور و حمید رسایی و علی جعفری هستند که علیرغم شایستگی های بارز نسبت به برخی چهره های درون لیست اصولگرایان، چون سهیمه فرد یا حزب خاصی نبودند داخل لیست نرفتند و علیرغم شایستگی بیشتر، رای شان از چهره های تکراری و ناکارآمد لیست اصولگرایان هم کمتر است.

جالب تر اینکه مجید انصاری که سرلیست اصلاح طلبان بود از جوانان انقلابی کمتر شناخته شده مثل محمد صادق شهبازی نیز کمتر رای آورده است!

معنای همه این حرفها این است که بدنه انقلابی با فریب خوردن، و به جای اینکه با شناخت و آگاهی افراد اصلح را از بیرون لیست جایگزین کند، چشم بسته به همه لیست رای داد تا امروز برخی از چهره های پیر، ناکارآمد، تکراری و منفعل که هیچ وقت در بزنگاه های حساس پیدایشان نیست رای بیشتری از وحید یامین پور، صادق شهبازی، حمید رسایی و علی جعفری بیاورند.

اما آنچه ناراحت کننده است رای نیاوردن این افراد نیست، سطح تحلیل خطرناک برخی نخبگان و بدنه جریان انقلابی است که عادت کرده اند همواره از ترس "لولوهای موهوم رقیب"، به "لولوهای واقعی خودی" رای دهند.

شاید این انتخابات فرصت خوبی بود تا این چرخه معیوب برهم بخورد و افرادی مستقل، شجاع و کارآمد به جای برخی چهره های تکراری و بی خاصیت وارد مجلس شوند اما اشتباه عجیب و غیرقابل انتظار برخی بزرگان جبهه انقلاب در حمایت از رای دادن چشم بسته به لیست واحد، نتیجه اش این است که نه تنها اصلح ها قربانی رانت باز ها شدند، بلکه این چرخه معیوب بازهم ادامه خواهد داشت و احتمالا برای انتخابات های بعدی نیز عده ای «خود عقل کل پندار» پشت پرده نشین که هیچگاه به کسی نیز پاسخگو نیستند سهمیه های خود را به عنوان لیست اصولگرایان ارائه خواهند کرد و سپس همان بزرگان با توجیه اینکه اگر به همین سهیمه ها به طور کامل رای ندهید رقیب پیروز می شود! باز هم این چرخه باطل را ادامه و مشروعیت خواهند داد.

شوخی است اگر تصور کنیم تا وقتی قبیله ای لیست می بندند و قبلیه ای و چشم بسته به آن لیست ها رای می دهیم، مجلس کارآمدی شکل خواهد گرفت. تردید ندارم اگر عبدالحمید دیالمه نیز ۴۰ سال دیرتر به دنیا آمده بود و به خاطر استقلال نظرش، زیر سلطه احزاب و اشخاص نمیرفت، ابتدا با برچسب تندرو و وحدت شکن و نفوذی پذیرایی می شد سپس از همین لیست اصولگرایان نیز حذف میشد. سپس انقلابی ها نیز از ترس رای نیاوردن مجید انصاری، همان چهره های تکراری را انتخاب می کردند!

مشکل امروز جبهه انقلاب نداشتن دیالمه ها نیست، خودکشی از ترس مرگ و حذف دیالمه ها توسط خودمان است...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۸
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها