يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۸۱۹
زمان انتشار: ۱۵:۱۹     ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
قطعی:
پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۳۵۱۳ تن افزایش یافت و بر اساس آمارها، از امروز همه استان‌های کشورمان درگیر ویروس نوپدید کرونا شده‌اند و زنگ خطری جدی‌تر برای عموم مردم به صدا در آمده است.
به گزارش پایگاه 598، پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۳۵۱۳ تن افزایش یافت.

دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان با تاکید بر شروع طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا از امروز، تاکید کرد: یکی از اهمیت‌های آمار‌هایی که ارائه می‌دهیم، مشخص کردن نقاط کانونی شیوع ویروس در کشور است که بر اساس آن‌ها طرح بسیج ملی آغاز به کار خواهد کرد.

وی با تاکید دوباره بر ضرورت رعایت موارد بهداشتی، از مردم خواست جز برای کار‌های بسیار ضروری خانه هایشان را ترک نکرده و به «خودقرنطینگی» تن دهند و افزود: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۵۹۱ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در تمامی استان‌های کشور را بدین ترتیب اعلام کرد: در تهران ۱۳۵۲ نفر، گیلان ۳۳۳ نفر، قم ۳۸۶ نفر، اصفهان ۲۳۸ نفر، مرکزی ۱۸۰ نفر، مازندران ۱۲۱ نفر، سمنان ۶۰ نفر، گلستان ۳۷ نفر، آذر بایجان شرقی ۶۵ نفر، اردبیل ۲۶ نفر، آذربایجان غربی ۱۰ نفر، همدان ۱۶ نفر، کردستان ۱۸ نفر، کرمانشاه ۲۲ نفر، ایلام ۱۱ نفر، خراسان جنوبی ۱۵ نفر، لرستان ۳۰ نفر، خوزستان ۶۳ نفر، فارس ۶۸ نفر، هرمزگان ۱۳ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۲ نفر، بوشهر ۳ نفر، زنجان ۱۵ نفر، قزوین ۱۱۱ نفر، البرز ۱۷۳ نفر، چهارمحال و بختیاری ۹ نفر، یزد ۷ نفر، کرمان ۷ نفر، سیستان و بلوچستان ۱۹ نفر، خراسان رضوی ۸۹ نفر و خراسان شمالی ۳ نفر.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۵ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۰۷ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۷۳۹ تن بهبود یافته‌اند.
 
جهانپور در ادامه به آماری متفاوت اشاره کرد و گفت: تا به امروز ۲۳۳۲۷ نمونه گیری با ارسال کیت‌های ارسالی صورت گرفته که بررسی نتایج آنها (یعنی ابتلای قطعی حدود سه هزار و پانصد تن به کووید) نشان می‌دهد قسمت اعظم افرادی که مشکوک به ابتلای به این بیماری بوده‌اند، مبتلا نبوده‌اند. همچنین جا دارد به این نکته اشاره کنم که تعداد آزمایشگاه‌های مورد تایید به ۲۵ مورد رسیده و انتظار داریم که در روز‌های آتی به ۳۰ آزمایشگاه برسیم و در ادامه مسیر حسب مورد تا ۴۰ آزمایشگاه در این خصوص دایر خواهیم داشت.

گفتنی است، بر مبنای گزارش‌های قبلی و تجمیع آن‌ها با گزارش امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، تنها استان بوشهر بود که موردی از ابتلای قطعی به ویروس کرونا در آن شناسایی نشده بود که این استان هم به جرگه دیگر استان‌ها پیوست تا هیچ استانی در کشورمان از گزند این ویروس در امان نمانده باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها