يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۷۸۶۴
زمان انتشار: ۱۶:۲۸     ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۵۸۲۳ تن افزایش یافت؛ عددی درشت که ظاهرا نتوانسته هشیاری برخی از هموطنانمان را در پی داشته باشد و این را ترافیک راه‌ها در این روز‌ها نشان می‌دهد!
به گزارش پایگاه 598، پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۵۸۲۳ تن افزایش یافت.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان با یادآوری ترافیک نامتعارف در برخی محور‌های منتهی به مناطق خوش آب و هوای کشورمان، صعود چشمگیر آمار مبتلایان در استان مازندران را نمونه و مثالی از بی توجهی برخی ایرانیان به خطر پیش رو دانست و خواستار همراهی مردم در آموزش به دیگران دراین زمینه شد.

وی همچنین افزود: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۱۰۷۶ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.
 
آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۵۸۲۳ تن و جان باختگان به ۱۴۵ تن رسید/ کشف ۱۰۷۶ مورد جدید در سی آزمایشگاه فعال در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه آمار کلی مبتلایان به کووید ۱۹ در استان‌های مختلف کشور را بدین شرح اعلام کرد: تهران ۱۵۳۹ نفر، قم ۶۶۸ نفر، گیلان ۴۹۴ نفر، اصفهان ۴۸۴ نفر، البرز ۳۰۵ نفر، مازندران ۶۰۶ نفر، مرکزی ۲۶۵ نفر، قزوین ۱۷۸ نفر، سمنان ۱۳۸ نفر، گلستان ۱۶۲ نفر، خراسان رضوی ۱۳۵ نفر، فارس ۹۵ نفر، لرستان ۱۰۷ نفر، آذربایجان شرقی ۷۷ نفر، خوزستان ۶۴ نفر، یزد ۸۱ نفر، زنجان ۵۲ نفر، کردستان ۴۴ نفر، اردبیل ۴۱ نفر، کرمانشاه ۳۱ نفر، کرمان ۴۰ نفر، همدان ۳۴ نفر، سیستان و بلوچستان ۳۴ نفر، هرمزگان ۳۰ نفر، خراسان جنوبی ۱۸ نفر، خراسان شمالی ۲۳ نفر، چهارمحال و بختیاری ۱۶ نفر، ایلام ۱۵ نفر، آذربایجان غربی ۳۳ نفر، کهگیلویه و بویراحمد ۶ نفر و بوشهر ۸ نفر.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت اخیر، ۲۱ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۴۵ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۶۶۹ تن بهبود یافته‌اند.

جهانپور افزود: تعداد آزمایشگاه‌های مورد تایید به سی آزمایشگاه رسیده و در ادامه قرار است چهل آزمایشگاه در این خصوص دایر داشته باشیم. البته برنامه ریزی کرده ایم تا در آینده حسب نیاز شمار آزمایشگاه‌های فعال به ۱۰۰ آزمایشگاه برسد.

گفتنی است، بر مبنای گزارش‌های رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، همه استان‌های کشورمان با ویروس نوپدید کرونا دست به گریبان هستند، اما وضعیت شبوع ویروس در چند استان کشورمان وخیم‌تر است؛ وخامتی که با سفر‌های جاری در روز‌های اخیر می‌تواند به دیگر نقاط سرایت داده شود!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها