کد خبر: ۴۷۱۸۸۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان رو به افزایش است به طوریکه در روزهای اخیر این تعداد حتی به ۹ مورد در روز نیز رسیده است.
به گزارش پایگاه 598، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان رو به افزایش است به طوریکه در روزهای اخیر این تعداد حتی به ۹ مورد در روز نیز رسیده است.

دکتر محمودرضا مرادی پنجشنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: در سطح استان روند بیماریشابی افزایش یافته و بیشتر تست ها از افرادی گرفته می‌شود که کوچکترین علایم مشکوک به بیماری کرونا را دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: بیماریابی در سطح جامعه در جهت یافتن بیماران مثبت کرونا افزایش یافته و آزمایشگاه‌های تشخیصی نیز با تمام توان در حال فعالیت هستند.

مرادی ادامه داد: سه آزمایشگاه تشخیصی کرونا در استان فعال است و ظرفیت انجام تست در استان به بیش از ۷۰۰ مورد در روز رسیده است.

وی اعلام کرد: هفته آینده با راه اندازی ۲ آزمایشگاه تشخیصی در بیمارستان های امام حسین (ع) و دکترمحمد کرمانشاهی و همچنین مرحله دوم آزمایشگاه رفعتیه ظرفیت انجام تست کرونا در استان به هزار مورد در روز خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با این وجود تعداد بیماران در استان رو به افزایش است و پس از شناسایی بیمار، این آزمایش باید برای تمام افراد خانواده او نیز باید انجام شود بنابراین تعداد تست ها به صورت تصاعدی رو به افزایش است و ظرفیت آزمایشگاه‌های ما محدود است و موارد بستری نیز در اولویت انجام تست کرونا قرار دارند.

مرادی تاکید کرد: افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان بیانگر رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی است.

وی افزود: مردم وضعیت هشدار در استان را جدی بگیرند و فکر نکنند که همه چیز تمام شده است و نسبت به پروتکل های بهداشتی بی توجه نشوند چرا که غفلت از تهدید کرونا نتیجه ای پشیمان کننده به دنبال خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: باتوجه به وجود وضعیت هشدار در سطح استان پیشنهاد ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی این است که آزمون ها به صورت مجازی برگزار شود و در صورت عدم‌ وجود بستر مناسب برای برگزاری مجازی آزمون ها، بهتر است تا زمان ایجاد بستر مناسب، امتحانات به تعویق بیافتد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها