أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۱۹۴۹
زمان انتشار: ۲۰:۵۶     ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
به گزارش پایگاه 598، آیا گفت‌وگوها در شرایط برابری برگزار می‌شود و به نفع ملت عراق است؟ و مهم‌تر اینکه آیا باعث خروج نهایی آمریکا از عراق خواهد شد؟

در پاسخ باید گفت که نشانه‌ها حکایت دارد که آمریکایی‌ها به دنبال ادامه حضور در عراق هستند.

به چند دلیل:

١_ آمریکای ترامپ تهدید کرده که عراق را ترک نخواهد کرد و اگر هم بخواهد عراق را ترک کند، طرف مقابل باید هزینه‌های خروج را بدهد.

٢_ آمریکا تهدید کرده ممکن است تحریم‌هایی شبیه به تحریم‌های ایران را علیه عراق وضع کند.
٣_ برخی از گروه‌های عراقی که پیشتر بر خروج نیروهای آمریکایی تاکید می‌کردند، اکنون از موضع خود عقب نشسته و اعلام می‌کنند که اگر این نیروها در عراق باقی بمانند قانون عراق درمورد آنها اجراخواهدشد.

۴_ ترکیب تیم مذاکره‌کننده عراقی به گونه‌ای است که عمده آنها خواستار ادامه حضور نیروهای آمریکایی هستند و اکثر آنها تابعیت‌های غیرعراقی هم دارند.

۵_ در تیم مذاکره کننده عراقی برخی افراد چند روز قبل از شروع گفت‌وگو به این تیم اضافه شده‌اند و می‌توان گفت که نوعی عدم انسجام بین آنها وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها