أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۲۵۰۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۰۵ تير ۱۳۹۹
فرماندار امیدیه با تاکید بر اینکه درج زمان و تاریخ مراسم در آگهی‌های ترحیم ممنوع است، گفت: با برگزار کنندگان مراسم عروسی و ترحیم به عنوان عاملان منتشر کننده ویروس کرونا و بر هم زننده سلامت جامعه برخورد قضایی خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598، فرماندار امیدیه با تاکید بر اینکه درج زمان و تاریخ مراسم در آگهی‌های ترحیم ممنوع است، گفت: با برگزار کنندگان مراسم عروسی و ترحیم به عنوان عاملان منتشر کننده ویروس کرونا و بر هم زننده سلامت جامعه برخورد قضایی خواهد شد.

سید مهران رفیعی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از کرونا و برای جلوگیری از ایجاد تجمعات احتمالی، چاپخانه‌ها و خدمات رایانه ای موظف شدند تا از نوشتن ساعت و تاریخ مراسم در آگهی‌های ترحیم خودداری کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری تجمعات به بهانه برگزاری مراسم عروسی و ترحیم همچنان ممنوع است، ادامه‌ داد: همواره به مردم توصیه می‌شود در مجامع عمومی، ادارات، سازمان‌ها و بانک‌ها از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را به عنوان یک ضرورت رعایت کنند.

رییس شورای تامین شهرستان امیدیه تصریح‌کرد: با افرادی که به‌دلیل بی‌توجهی سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند به عنوان یک اولویت برخورد می شود و پلیس به عنوان ضابط قضائی باید در این خصوص اقدام کند.

رفیعی با تاکید بر اینکه صنوف مختلف این شهرستان بعد از چند ماه تعطیلی، موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند، گفت: فعالیت صنوف یک ضرورت برای اقتصاد و معیشت مردم است اما فروشنده و مشتری باید با رعایت موارد بهداشتی حقوق یکدیگر را رعایت کنند که در این رابطه فروشنده مسئولیت بیشتری دارد.

به گفته فرماندار امیدیه درصورت بی‌توجهی به موارد بهداشتی، واحد صنفی متخلف پلمب و به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه همگان نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی مسئولیت سنگینی برعهده دارند، اضافه کرد: در این دوره زمانی حساس نیاز است تا بزرگان طوایف، شیوخ، صاحب‌نظران و جوانان امیدیه نسبت به ارتقاء سطح آگاهی جامعه در راستای قطع زنجیره کرونا اقدام کنند.

خوزستان دربحث شیوع بیماری کرونا از یک ماه پیش در وضعیت قرمز قرار گرفته است و در روزهای اخیر تعداد مبتلایان این استان به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را ناشی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، مردم و ادارات و همچنین افزایش بیماریابی بیان کرده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها