يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۲۷۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۱۱ تير ۱۳۹۹
استاندار لرستان گفت: به دلیل روند صعودی شیوع کووید ۱۹ برخی از محدودیت‌های مقابله با کرونا از هفته آینده(۱۴ تیر) دوباره در استان اعمال می شود.
به گزارش پایگاه 598، سیدموسی خادمی شامگاه سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت بیماری کرونا افزود: طی چند روز اخیرتعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی های ناشی از بیماری کرونا در استان رشد داشته که با توجه به وضعیت کنونی استان، اقدامات محدود کننده از اول هفته آتی اعمال خواهد شد و در این رابطه به مردم اطلاع رسانی می شود .

وی با اشاره به روند قرار گرفتن استان در شیب بالای ابتلا به بیماری تصریح کرد: مراکز درمانی استان به طور کامل در حالت اماده باش هستند و تعداد تخت های بستری برای ارائه خدمات به بیماران افزایش بیشتری داشته است .

وی برگزاری مراسم ختم و عروسی را از اصلی ترین کانون های شیوع بیماری دانست و با تاکید بر پرهیز مردم از حضور در مراکز ازدحام جمعیت ادامه داد: رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک کماکان به عنوان بهترین راه حل پیشگیری از بیماری به مردم توصیه می شود و انتظار می رود که مردم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .

خادمی گفت: بر اساس مصوبات جلسه، هتل ها و مسافرخانه شهرهای وضعیت قرمز تا اطلاع بعدی تعطیل و مراکز تجمع توسط دانشگاه علوم‌پزشکی شناسایی شوند تا پس از اعلام به دبیرخانه ستاد، متولی تجمعات احراز شود .

وی تصریح کرد: تجهیزات و داروهای مورد نیاز مراکز درمانی برای بیماران کرونایی طی نامه‌ای به مرکز اعلام و تأمین شود و فرمانداری ها هیات هایی برای مراجعه به منازل متوفیان به منظور جلوگیری از برگزاری مراسم اعزام کنند .

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه رستوران ها باید فعالیت‌ خود را به صورت غذای بیرون بر محدود کنند اضافه کرد: صدا و سیمای استان نسبت به اطلاع رسانی و تهیه کلیپ های هشدار دهنده با حضور ائمه جمعه، ورزشکاران و هنرمندان اقدام کند .

خادمی با تاکید تامین ماسک با قیمت مصوب گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نسبت به اعلام ممنوعیت برگزاری تجمعات از نظر شرعی ،اجتماعی و برخورد قضایی با بانیان تجمعات اقدام کرده و در محضر های ثبت عقد از خانواده زوجین به منظور جلوگیری از ازدحام تعهد گرفته شود .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها