أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۴۸۴۵
زمان انتشار: ۲۰:۰۹     ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق جوانی خبر داد که برای فرار از دست مأموران پس از ورود به یک نانوایی اقدام به گروگانگیری کرده بود.
به گزارش پایگاه 598، سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق جوانی خبر داد که برای فرار از دست مأموران پس از ورود به یک نانوایی اقدام به گروگانگیری کرده بود.

سرهنگ محمد کالوسی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت در این باره اظهار داشت: چندی پیش واحد گشت کلانتری ۱۲۲ دربند در محدوده خیابان دربند مشغول گشت‌زنی بودند که دو نفر به واحد گشت مراجعه کرده و اظهار می‌کنند که یه مرد جوان مشغول کردن کلاف در یک خودروی پژو ۲۰۶ سفید رنگ بوده که ما پس از دیدن سارق به او نزدیک شدیم و سارق با دیدن ما پا به فرار گذاشت.

وی در ادامه افزود: طبق اظهارات شاهدان سارق به طرف بالای خیابان متواری شده بود و با همین اطلاعات بود که مأموران گشت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند. در جریان تحقیقات تکمیلی مأموران بود که متوجه شدند یک باب مغازه نانوایی ۱۰۰ متر بالاتر از محل سرقت وجود دارد که کرکره مغازه به صورت نیمه باز است.

سرهنگ کالوسی اضافه کرد: با نزدیک شدن مأموران به مغازه موردنظر متوجه صدای داد و فریادی می شوند که از داخل مغازه به گوش می رسید. بلافاصله مأموران از خودرو پیاده شدند و در جریان بررسی های آنها مشخص شد سارق فراری داخل مغازه نانوایی است و سعی دارد با چاقوی بزرگی که در دست دارد شاطر و شاگرد نانوا را ساکت نگه دارد تا پلیس از محل دور شود. اما پس از ورود سارق دو فرد گروگان شروع به فریاد زدن کردند.

وی افزود: مأموران با دیدن این صحنه اقدامات اولیه جهت آرام کردن سارق مسلح را انجام دادند اما متهم که با دیدن سرعت عمل پلیس شوکه شده بود تهدید کرد اگر پلیس اقدامی انجام دهد به نانوا و شاگردش آسیب وارد می‌کند.

سرکلانتر یکم ادامه داد: در ادامه سارق مسلح وقتی فرصت را مناسب دید اقدام به فرار کرد اما مأموران گشت پلیس در اقدامی سریع و با استفاده از فنون دفاع شخصی متهم را خلع سلاح می‌کنند. در جریان این درگیری سارق چند ضربه با مشت به شیشه های مغازه می زند و اقدام به شکستن شیشه های مغازه می کند.

سرهنگ کالوسی با بیان اینکه در جریان این درگیری هم سارق و هم یکی از مأموران مجروح می شوند اضافه کرد: پس از دستگیری سارق مسلح با هماهنگی با عوامل اورژانس متهم به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفت. در ادامه و در بررسی های تکمیلی مأموران اقدام به بازرسی کوله پشتی متهم می کنند و در جریان این بازرسی ها دو دستگاه تلفن همراه غیر از موبایل خودش که اتفاقاً روشن بوده نیز کشف شد .۴ پنل ضبط و یک جفت باند داخل میز داخل کوله پوشتی بود که از وی کشف و ضبط شد.

وی در ادامه اشاره کرد: متهم به کلانتری ۱۲۲ دربند منتقل و تحت بازجویی قرار می گیرد وی به سرقت از چهار دستگاه خودرو اعتراف می کند.

سرهنگ کالوسی ادامه داد: چرا که در همان بررسی های اولیه مشخص شد که برخی از مالباخته هنوز متوجه سرقت گوشی های تلفن همراهشان نشده اند و زمانی در جریان قرار گرفتند که پلیس با آشنایان و بستگان آنها تماس گرفت و آنها در جریان ماجرای سرقت قرار داد.

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: وسایل گرانبها و ارزشمند خود را داخل خودرو نگذارند چراکه در این صورت انگیزه سرقت برای سارقان به وجود می آید. همچنین توصیه می کنیم شهروندان خودروهای خود را در محل روشن و پر رفت و آمد پارک کنند و حتی داشبورد خودرو خودشان را باز بگذارند که سارقان از خالی بودن این قسمت مطمئن شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها