أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۵۲۶۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
مقامات بحرین تهدید کردند:
وزارت کشور بحرین به بهانه شیوع ویروس کرونا، دستور ممنوعیت بازگشایی حسینیه ها در ماه محرم را به رؤسای هیئت ها و حسینیه ها ابلاغ کرد و تهدید کرد هر کس که از این تصمیم تخلف کند، سه سال زندانی و ۱۰ هزار دینار جریمه می شود.
به گزارش پایگاه 598، وزارت کشور بحرین به بهانه شیوع ویروس کرونا، دستور ممنوعیت بازگشایی حسینیه ها و عزاخانه ها در ماه محرم را به رؤسای هیئت ها و حسینیه ها ابلاغ کرد و تهدید کرد هر کس که از این تصمیم تخلف کند، سه سال زندانی و ۱۰ هزار دینار جریمه می شود.

یکی رؤسای هیئت گفت: تماسی دریافت کردم مبنی بر اینکه به بهانه شیوع ویروس کرونا، بازگشایی حسینیه ها و هیئت های عزاداری در ماه محرم ممنوع است.

وی افزود: فرد تماس گیرنده از اتخاذ تصمیم رسمی برای جلوگیری از بازگشایی حسینیه ها در جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی خبر داد و گفت، در صورت مخالفت با این تصمیم، سه سال زندان و ۱۰ هزار دینار جریمه خواهی شد و در صورت عدم رعایت این دستور، اقدامات امنیتی فوراً انجام خواهد شد.

این اقدام وزارت کشور بحرین با نظر علمای بزرگ بحرین در تعارض است؛ چرا که علمای بزرگ بحرین به بازگشایی حسینیه های مخصوص مردان و احیای مظاهر عاشورایی و برگزاری مراسم عزاداری مطابق با قوانین و دستور العمل های شدید و قاطعانه بهداشتی اشاره کرده بودند.

در همین راستا، علمای دینی بحرین در سخنرانی های تصویری نظر خود را مبنی بر بازگشایی هیئت ها با رعایت دستور العمل های بهداشتی در مکان هایی مثل مجتمع های تجاری، سالن های ورزشی، سالن های مختلف و مکان هایی که مقامات بحرینی اجازه می دهند، بیان کردند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها