أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۵۵۸۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
مدیر طرح و برنامه بانک عامل بخش مسکن از ابلاغ بخشنامه افزایش سن واحد مسکونی مشمول دریافت تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق چس انداز مسکن یکم به کلیه شعب این بانک خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، مدیر طرح و برنامه بانک عامل بخش مسکن از ابلاغ بخشنامه افزایش سن واحد مسکونی مشمول دریافت تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق چس انداز مسکن یکم به کلیه شعب این بانک خبر داد.

محمد حسن مرادی در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر درباره افزایش سقف سن واحد مسکونی در تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم گفت: هفته گذشته بانک مرکزی با پیشنهاد بانک عامل بخش مسکن مبنی بر افزایش سقف سن بنا از ۱۵ به ۲۰ سال موافقت کرد.

وی افزود: علت این پیشنهاد بانک تخصصی بخش مسکن این بود که هم تعداد واحدهای مسکونی زیر ۲۰ سال بیشتر بود و هم قیمت این واحدها نسبت به واحدهای با سن کمتر از ۱۵ سال کمتر است که با قدرت خرید مردم سازگار تر است.

مدیر طرح و برنامه بانک عامل بخش مسکن با بیان اینکه این دستورالعمل به تمام شعب بانک مذکور ابلاغ شده، گفت: ملاک ما برای تشخیص سن ساختمان، تاریخ صدور پروانه ساخت است و تاریخ صدور پایان کار ملاک نیست.

مرادی تصریح کرد: برخی از سپرده گذاران با احتساب سن پایان کار وارد فرآیند خرید مسکن می‌شوند که به مشکل بر می‌خورند. بنابراین واحدهای مسکونی با پروانه صادره در ۷۹ به بعد از این پس ملاک بانک عامل بخش مسکن برای اعطای تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم است.

به گفته این مقام مسئول در شبکه بانکی، سقف تسهیلات فعلاً ۸۰ میلیون تومان در تهران، ۶۰ میلیون تومان در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و ۴۰ میلیون تومان در سایر شهرهاست. برای زوجین نیز دو برابر ارقام مذکور تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی افزود: متقاضیان افتتاح صندوق پس انداز مسکن یکم در تهران با سپرده گذاری ۱۳.۵ میلیون تومان برای سه سال یا ۴۰ میلیون تومان برای یک سال می‌توانند تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی دریافت کنند که نرخ سود آن در بافت فرسوده ۶ و سایر بافت‌های شهری ۸ درصد است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها