يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۵۹۸۶
زمان انتشار: ۲۰:۳۳     ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نمی‌شود در محرم و به‌ویژه تاسوعا و عاشورا، هیچ برنامه و مراسمی نباشد اما امیدواریم اجتماع عزاداران با رعایت همه پروتکل‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله محمد یزدی با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم گفت: امسال بخاطر شرایط کرونا، عزاداری های مردم با تغییراتی همراه شده است اما زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا، تعطیل شدنی نیست.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین افزود: در چنین شرایطی که مسئولان کشور اعلام می کنند که اجتماعات مخصوصا در فضاهای سربسته عوارض خاصی دارد، شرعا ما هم موظفیم که به این راهنمایی ها توجه کنیم. چون به هر حال عوارض این بیماری، جزئی نیست بلکه سلامتی عموم مردم را در معرض خطر قرار داده است.

وی ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا و برپایی مراسمات ماه محرم لازم است و عزاداری و جلسات مربوط به امام حسین (ع) چیزی نیست که به راحتی تعطیل شود اما با توجه به شرایط امسال، طبعا باید در نحوه برگزاری مراسمات تغییراتی را در نظر گرفت.

یزدی با اشاره به تاکیدات رهبری درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم سوگواری گفت: باید دستورات ستاد کرونا را رعایت کنیم و با رعایت همه مقررات و دستورات بهداشتی، اجتماعات و مراسم داشته باشیم. مثلا پیشنهاد می کنم که جلسات عزاداری را در محوطه جلوی مساجد و امامزاده‌ها و کوچه‌ها و خیابان های اطراف، به نحوی که مزاحم رفت و آمد مردم هم نباشد، برگزار کنیم.

رییس شورای عالی حوزه علمیه قم در پایان تاکید کرد: به هرحال نمی‌شود در ماه محرم و به خصوص در تاسوعا و عاشورا، هیچ شعار و برنامه و مراسمی نباشد. اما همان طور که بارها سفارش شده، امیدواریم اجتماع عزاداران با رعایت همه پروتکل ها و فواصل و شرایط بهداشتی، به بهترین نحو ممکن برگزار شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها