يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۶۱۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
رئیس‌جمهور ونزوئلا باری دیگر از کمک‌های ایران در زمینه انرژی قدردانی کره و گفت: تجربه ایران موجب بالا بردن ظرفیت مدیریتی کاراکاس و توسعه پروژه های این کشور می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در گفت‌وگویی در یک شبکه تلویزیونی این کشور از ایران به خاطر کمک به غلبه بر فشار تحریم‌های آمریکا علیه بخش انرژی کشورش قدردانی کرد.

مادورو در این باره گفت: ما به یکدیگر کمک می کنیم. فکر می کنم تجربه ایران کمک خواهد کرد که ما ظرفیت مدیریتی مان را تقویب کنیم و پروژه ها را توسعه دهیم.
او مطرح کرد از آنجا که "ما در جنگ به سر می بریم" نمی تواند جزئیات بیشتری از گستره کامل کمک ایران را بیان کند و این موضوع باید مخفیانه بماند.
رئیس جمهور ونزوئلا درباره ادعای ایوان دکو رئیس جمهور کلمبیا که گفته بود کاراکاس خرید موشک های ایران را بررسی می کند، گفت که فکر می کند "ایده خوبی" باشد که پیش از این به آن فکر نکرده بود.
او افزود: اگر امکان پذیر و مناسب باشد، این موشک ها را خریداری خواهیم کرد.

مادورو تاکید کرد که هیچ کسی حق ندارد مانع ونزوئلا از خریداری احتیاجاتش شود.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز روز دوشنبه در ارتباط با تعاملات تجاری ایران و ونزوئلا و برخی از مسائلی که در این ارتباط مطرح شده و این که ایران چگونه پول محموله‌های نفتی که به ونزوئلا صادر کرده را از این کشور دریافت کرده است گفت: روابط ایران و ونزوئلا مبتنی بر منافع و اصول سیاست خارجی و منافع دو کشور است. روابط ایران و ونزوئلا مربوط به هیچ کشور ثالثی نیست گرچه دو کشور به دلیل استقلال رای که دارند مورد هجمه آمریکا قرار گرفتند.

وی با بیان این که در مورد تجارت ایران و ونزوئلا خیلی‌ها دوست دارند که بفهمند ما چگونه مبادله انجام می‌دهیم، گفت: به قول آقای دکتر ظریف ما یاد گرفتیم که چگونه مسائل خود را پیش ببریم به نحوی که تحریم‌ها نتواند بر روابط دو کشور تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: منافع ملت ایران در این مبادلات قران به قران حفظ می شود و همه این مبادلات در چارچوب منافع ملی کشور است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها