أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۸۰۳۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۰۲ مهر ۱۳۹۹
الون ماسک مدیر عامل تسلا در جریان برگزاری نشست سالانه این شرکت که با حضور سهام داران آن برگزار شد، از دستاورد‌های تسلا در زمینه تولید باتری خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر: الون ماسک مدیر عامل تسلا در جریان برگزاری نشست سالانه این شرکت که با حضور سهام داران آن برگزار شد، از دستاوردهای تسلا در زمینه تولید باتری خبر داد.

وی همچنین وعده داد که تسلا در آینده خودروهای برقی ارزان‌تری تولید کند. ماسک تصاویری از کارخانه جدید تسلا در شانگهای را نیز به حضار نشان داد که تولید انبوه خودروهای برقی را از مارس سال ۲۰۲۰ آغاز کرده است.

ماسک تسلا را اولین شرکت آمریکایی توصیف کرد که با مدت کوتاهی فعالیت در قرن بیست و یکم به سرعت به سودآوری رسیده و این امر بر خلاف دیگر خودروسازان جهان با گذشت سال‌های طولانی رخ نداده است.

وی از همکاری تسلا و پاناسونیک برای تولید باتری‌های لیتیومی جدیدی خبر داد که سلول‌های آنها به شکلی جدید در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و این چینش جدید میزان تولید انرژی را افزایش و فضای اشغال شده توسط باتری را کاهش می‌دهد. ماسک وعده داد که این باتری جدید به سرعت داغ نمی‌شود و لذا استفاده از آن امنیت خودروهای برقی را نیز بیشتر می‌کند.

باتری جدید که باتری جدولی نام گرفته مانند یک تکه موکت باریک تا شده است و اگر چه هزینه تولید کمتری دارد، اما ۶ برابر قدرتمندتر بوده، ۵ برابر پرانرژی‌تر بیشتری دارد و برد آن نیز تا ۱۶ درصد بیشتر است.

الون ماسک اظهار امیدواری کرده که استفاده از باتری‌های جدید قیمت خودروهای برقی تسلا را تا ۲۵ هزار دلار کاهش دهد. وی همچنین تاکید کرده تسلا خودروهای برقی خود را در آینده نزدیک به طور کامل خودران خواهد کرد.

خودرو‌های آینده ارزان می‌شوند

به گفته ماسک مدل جدیدی از خودروی مدل اس به نام پلید تولید خواهد شد که شتاب صفر تا صد آن کمتر از دو ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۳۲۱ کیلومتر در ساعت می‌رسد. قدرت موتور این خودرو ۱۱۰۰ اسب بخار و برد آن با یک بار شارژ برابر با ۸۳۶ کیلومتر خواهد بود. این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۱ به قیمت ۱۳۹۹۹۰ دلار عرضه می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها