أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۹۶۲۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۳۰ مهر ۱۳۹۹
معاون کل وزارت بهداشت گفت: متاسفانه ترس مردم ریخته است و شاهد ورود آنها به اجتماع بدون رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی هستیم.
به گزارش پایگاه 598، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، با بیان اینکه ورود به موج سوم با موج دوم و اول تفاوت اساسی دارد اظهار داشت: جامعه پزشکی و پرستاری ما خسته و فرسوده هستند، فقط دو نفر از نیروهای خدماتی شهید شدند، پزشک متخصص طب اورژانس ما جان خود را از دست دادند، چند روز قبل عزادار شدیم که رئیس بیمارستان ما به شهادت رسید.

وی افزود: عدد 2.5 مولد نسلی ابتلا و شیوع کرونا در اردیبهشت به دلیل رعایت کردن اصول بهداشتی به 9 صدم رسید ولی متاسفانه به دلیل رعایت نکردن این عدد در حال افزایش است.

معاون وزیر بهداشت درخصوص اخبار منتشر شده درباره واکسن کرونا توضیح داد: محققان کشور ما درحال تلاش برای ساخت واکسن هستند و آزمایشات انسانی آن به زودی آغاز خواهد شد که امیدواریم نتایج موثری دریافت کنیم اما از سویی باید دید که بشریت چند دهه است که با ایدز درگیر است و چندین دهه است که با ویروس مالاریا درگیر هستیم و واکسنی برای آنها کشف نشده است، تنها راه برای برای کاهش شیوع بیماری تغییر رفتار اجتماعی بیماری است. متاسفانه ترس مردم ریخته است و شاهد ورود آنها به اجتماع بدون رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

حریرچی با بیان اینکه از نیمه دوم تیر، شاهد افزایش مرگ و میر‌ها بودیم گفت: با رعایت کردن یا نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، معمولاً پس از ۵ تا ۷ روز، موارد سرپایی کاهش یا افزایش می‌یابد و حدود ۲ تا ۳ هفته بعد، موارد بستری و ۴ تا ۶ هفته بعد، موارد مرگ، کاهش یا افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه برای کاهش موارد فوتی و ابتلا به کرونا همه مردم باید ماسک بزنند افزود: باید 95 درصد مردم ماسک بزنند تا بتوانیم شیوع کرونا را کاهش دهیم، مردم باید از هنگام ورود از خانه تا خروج از خانه ماسک بزنند. افرادی که مبتلا شده و درمان شده‌اند باید از ماسک استفاده کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها