يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۳۷۷
زمان انتشار: ۰۳:۵۰     ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
در واکنش به پیشنهاد حسن روحانی برای محاکمه خود؛
می‌توان درخواست رئیس‌جمهور برای محاکمه را به فال نیک گرفت؛ اما نه برای ادعای دروغین پهنای باند بلکه برای اتهاماتی دیگر که مردم آن را در طول سالیان دراز عمر دولت های یازدهم و دوازدهم به چشم خود دیده‌اند!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598؛احسان اشرفی: روز گذشته حسن روحانی در واکنش به احضار وزیر ارتباطات به دادسرای رسانه طی اظهاراتی تند بیان کرد: نباید کسی را برای افزایش پهنای باند اینترنت محاکمه کرد، اگر قرار است کسی در این رابطه محاکمه شود، باید بنده را محاکمه کنند چرا که این اقدام به دستور شخص بنده انجام شده است. افزایش پهنای باند یعنی دیجیتال و شفاف شدن امور و این یعنی مبارزه با فساد؛ اگر قرار است کسی را بابت مبارزه با فساد محاکمه کنند باید بنده را محاکمه کنند، نه وزیر بنده را.

ساعاتی پس از این اظهارات، سخنگوی قوه قضائیه، سخنان رئیس جمهور مبنی بر دلایل احضار آذری جهرمی را رد کرد و آن را آدرس غلط رئیس جمهور به مردم عنوان کرد.

با این وجود، عصبانیت و  شوی حسن روحانی در دفاع از وزیر ارتباطات را می توان در دو حوزه علت‌یابی کرد.

نخست آنکه این عصبانیت می‌تواند ناشی از برخورد صریح قوه قضائیه و محکومیت حسین فریدون و مهدی جهانگیری، برادران رئیس جمهور و معاون اول دولت راستگویان به جرم فسادهای اقتصادی باشد.

پیش از انتخابات سال ۹۶ نیز سخنان فراوانی در خصوص موضع گیری تند و جدی حسن روحانی در برابر قوه قضائیه به علت احضار حسین فریدون در محافل سیاسی مطرح شده بود.



اما این نمایش های تبلیغاتی حسن روحانی، همگان را به یاد سخنان او در ماه‌های منتهی به انتخابات می‌اندازد.

روحانی که می داند عملکرد دولت او در طول هشت سال گذشته جای دفاع نداشته و مطابق نظرسنجی‌ها، به پایین‌ترین میزان محبوبیت میان رؤسای جمهور ۴ دهه گذشته رسیده است، با بیان این اظهارات تند، سعی می‌کند تا با ایجاد فضاسازی های دروغین و به کمک پروپاگاندای رسانه‌ای، کارنامه مردود خود را از نگاه مردم پنهان نگه دارد.

به هرحال می‌توان درخواست رئیس‌جمهور برای محاکمه را به فال نیک گرفت؛ اما نه برای ادعای دروغین پهنای باند بلکه برای اتهاماتی دیگر که مردم آن را در طول سالیان دراز عمر دولت های یازدهم و دوازدهم به چشم خود دیده‌اند!

آبان ماه ۹۸ و دستور یکباره افزایش سه برابری نرخ بنزین شوک بزرگی را به مردم وارد کرد که در نتیجه آن اعتراضات، خون ده‌ها نفر به دلیل سوءمدیریت دولت تدبیروامید، بر زمین ریخته شد اما حسن روحانی نه تنها مثل روز گذشته با عصبانیت از محاکمه خود به دلیل عملکرد ضعیف دولت سخن نگفت بلکه با لب‌های خندان مدعی شد که خود او هم صبح جمعه فهمیده که بنزین گران شده است!


قصه پر غصه دیگر، پودر شدن سرمایه های مردم در بازار سرمایه است؛ بازاری که به دعوت حسن روحانی و دولتمردان با استقبال گسترده مردم همراه شد اما به فاصله چند ماه، این سرمایه‌ها با بی تدبیری تیم اقتصادی دولت و شخص رئیس جمهور، پودر شد و اعتماد مردم هم مانند سرمایه‌هاشان به باد هوا سپرده شد؛ ولی باز هم سخنی از محاکمه به میان نیامد!

به باد رفتن میلیاردها دلار ارز جهانگیری و ذخیره‌های طلا که سر از جیب رانت‌خواران درآورد، افزایش چند برابری نرخ ارز و سکه در طول هفت سال گذشته، افزایش بی سابقه قیمت مسکن و خودرو، گرانی‌های روزانه و توقف ناپذیر اقلام سبد مصرفی خانوار و به تبع آن کوچک شدن سفره‌های مردم، تورم چند ده درصدی، بیکاری‌های روزافزون و تعطیلی کارخانجات، به خاک سیاه نشاندن کارگران با اجرای نادرست خصوصی سازی برخی دیگر از موضوعاتی است که بایست رئیس جمهور با حضور در محکمه، به آنها پاسخ داده و محاکمه شود؛ امید است حال که دکتر روحانی با آغوش باز از محاکمه استقبال کرده است، قوه قضائیه با لبیک به درخواست ایشان، قدمی محکم در جهت خواست مردم بردارد!

به نظر می‌رسد با توجه به موضع گیری شب گذشته وزیر خارجه آمریکا و‌شروط بلینکن برای بازگشت به برجام و رفع تحریم‌ها، عملا آبی از توافق هسته‌ای و مذاکره برای دولتی‌ها و اصلاح‌طلبان در انتخابات خردادماه گرم نخواهد شد پس در این وضعیت، بهترین راه برای پنهان نگاه داشتن کارنامه سیاه دولت راستگویان، تدارک و دامن زدن به دو قطبی‌های دروغین داخلی است که در نتیجه می‌بایست منتظر سخنان تندتر دکتر حسن روحانی در روزها و هفته‌های آینده باشیم!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها