به گزارش پایگاه 598 به نقل از الف، افزایش سرسام آور قیمتها در چند سال گذشته بویژه پس از تشدید تحریمهای ترامپ علیه کشورمان که منجر به سقوط ارزش پول ملی در برابر دلار و دیگر ارزهای جهانی شد ، همواره از مهمترین معضلات و دغدغه های مردم در این سالها بوده است.

با سقوط ترامپ و روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا و به تبع آن گمانه زنی ها درباره بازگشت آنها به برجام و کاهش تحریمها و بدون اینکه فعلا در اصل ماجرا اتفاق خاصی رخ داده باشد و صرفا به دلیل جو روانی مثبت ناشی از آن قیمت دلار در سراشیبی قرار گرفت و قیمت برخی کالاها همچون خودرو ، سکه ، طلا و... هم نزولی شد.

این کاهش هرچند خفیف قیمتها باعث خوشحالی و امیدواری مردم به تداوم این روند شد اما از آن سو به نظر می رسد که دولتی ها زیاد هم از این ماجرا خوشحال نشده اند.

به طور مثال در اولین اقدام جهت جلوگیری از کاهش قیمتها در بحث خودرو قیمت گذاری جدید و افزایشی برخی خودروها را اعلام کردند و با این ترفند جلوی روند کاهشی قیمت خودرو را که با شیبی منطقی رو به پایین بود گرفتند.

در واقع به نظر می رسد که دولت در نظر دارد تا قبل از بازگشت آمریکا به برجام تا جایی که می تواند و آستانه تحمل مردم جواب می دهد قیمت کالاها و خدماتی را که خود و نور چشمی ها به مردم عرضه می کنند آنقدر افزایش دهند که حتی در صورت سقوط قهری قیمتها هم کوچکترین ضرر و زیانی متوجه ایشان نگردد.

به نظر می رسد دولت محترم در روزهای آخر مسولیت خویش با تمام قوا و به جبر و حتی به صورت کاملا مصنوعی و موقتی قیمت دلار را به کمتر از 15 هزار تومان کاهش می دهد تا حداقل در روز تحویل مسئولیت به دولت بعدی و برای ثبت در تاریخ قیمت دلار تحویلی قابل دفاع باشد.