أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۵۵۱
زمان انتشار: ۱۷:۴۴     ۳۱ فروردين ۱۳۹۱

در این گزارش خواهید خواند و خواهید دید که چگونه برخی دانشجویان رشته موسیقی پس از ورود به دانشگاه به تدریج دچار استحاله فرهنگی شده و به پای ثابت پارتی‌های شبانه تبدیل می‌شوند.

عصرامروز نوشت: "موسیقی سنتی" یکی از هنرهای اصیل ایرانی با الهامات دینی و مذهبی است که اساسا مفاهیم والای فرهنگی و انسانی را به مخاطب منتقل می کند و مطمئنا پیش از مطرح کردن هرگونه "انتقاد" در این حوزه باید حرمت "پاک" این حوزه را در نظر بگیریم و صراحتا اعلام کنیم که " غالب هنرمندان فعال در حوزه موسیقی سنتی از هرگونه فساد اخلاقی پاک و منزه هستند " و موضوع این گزارش کسانی هستند که در صورت فراگیر شدن افکار و عقاید ناثوابشان در حوزه هنر، آسیب های جبران ناپذیری را به بار خواهند آورد.

* موسیقی سنتی؛ هنری "ایرانی-اسلامی" با طرفداران "خاص"

برپایه این گزارش، "موسیقی سنتی" از جمله هنرهایی است که طی سال های سپری شده از عمر انقلاب اسلامی آن طور که باید و شاید به آن پرداخته نشده و این موسیقی در میان توده های جامعه کمی مهجور مانده است؛ البته هستند طرفداران پر و پا قرص و "خاص" موسیقی سنتی که لحظه ای گوش دادن به یک آواز سنتی در دستگاه های ماهور و دشتی و ابوعطا و ... را با ساعت ها موسیقی جاز و راک غربی آن هم با مفاهیم سخیف و مبتذل عوض نمی کنند.

هنر موسیقی سنتی پس از گذشت 33 سال از عمر انقلاب اسلامی اساتید بزرگی چون حسام الدین سراج، علیرضا افتخاری، شهرام ناظری، پرویز مشکاتیان، جلال ذلفنون و ... را به خود دیده است که اکثر آنها را می توان به عنوان الگو و اسوه اخلاق به جوانان معرفی کرد و اساسا موسیقی سنتی هنری است که هسته و درون مایه اصلی آن بر پایه اشعار عرفانی و روحانی شاعرانی چون، حافظ و مولوی و سعدی و عطار و ... پایه ریزی می شود و در ذات "فساد آور" نیست؛ پس چطور می شود که امروز شاهد فعالیت برخی افراد در این حوزه هستیم؟ و شاید سوال اصلی را باید این گونه مطرح کنیم که "چه بلایی بر سر دانشجویان و هنرجویان رشته های هنری می آید که پس از چند سال تحصیل در دانشگاه های ایران اسلامی تمام شئونات مذهبی را زیر پا گذاشته و به جای ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی در جامعه آن هم با توسل به ابزار قدرتمند هنر به فردی فاسد و ضدارزش تبدیل می شوند؟"

و نکته جالب این داستان این جاست که پس از سال ها هزینه برای تربیت و پرورش این دانشجویان با استفاده از بودجه های دولتی، باید برای از میان برداشتن "معضلی" تلاش کنیم که خود آن را به بار آورده ایم! و به هیچ وجه متوجه این مسئله مهم نیستیم که این دانشجویان از کشوری دیگر وارد ایران نشده اند و حاصل دسترنج اساتید و علوم دانشگاه های خودمان هستند.

* "علوم فاسد" و بلایی که بر سر دانشجویان "رشته های هنری" می آید

مطمئنا پاسخ سوالات و ابهامات گسترده در این خصوص باز هم حول یک محور می گردد؛ "علوم انسانی غربی" و این چه قدرتی است که طی هر سال تحصیل دانشجویان، ذره ذره ایمان و اعتقاداتشان را از بین می برد؟ تا اکنون پس از افشاگری های بازیگران هنرهفتم از فساد در سینمای ایران شاهد فساد در موسیقی آن هم موسیقی سنتی باشیم!

صراحتا باید گفت که علوم انسانی غربی "ترجیع بند" فساد در همه رشته های هنری است.

اما همانطور که در تصاویر ذیل مشاهده می کنید یکی دیگر از آفت های رشته های هنری در دانشگاه های کشور که مطمئنا نمی توان به راحتی از آن گذشت، "عدم رعایت حریم دختر و پسر و محرم و نامحرم در رشته های مذکور است" و همین عدم رعایت حدود شرعی موجب می شود تا این دانشجویان پله پله به فساد نزدیک شوند و بشود آنچه که نباید شود.

* "تصاویری" که خود گواه عمق فاجعه هستند

همانگونه که در تصاویر ذیل که مربوط به "3 گروه موسیقی سنتی مختلف می باشد مشاهده می کنید؛ "ابتدا دانشجویان چند عکس یادگاری "مختلط" در کلاس با هم می اندازند، بعد چند عکس یادگاری "مختلط تر"، بعد چند عکس یادگاری مختلط تر در "سفر"، بعد چند عکس یادگاری در "کنسرت"، بعد چند عکس یادگاری در "پارتی های شبانه" و بعد...

البته سایت "عصرامروز" به هیچ وجه با هدف شناسایی این افراد تصاویر فوق را منتشر نکرده است و تنها قرار است مخاطبان این گزارش با مشاهده این تصاویر و مقایسه آن با آنچه که گفته شد، به درک صحیح تری از این موضوع برسند؛ چه آنکه تصاویر به حدی محو شده اند که به هیچ وجه قابل شناسایی نباشند اما تصاویر واقعی بوده و مربوط به گروه های موسیقی سنتی می باشد که تصاویر اصلی آن موجود است.

«گروه الف»

عکس مختلط گروه "الف" در کلاس دانشگاه

 

عکس مختلط گروه "الف" در کلاس دانشگاه

 

عکس مختلط گروه "الف" در کلاس دانشگاه

 

عکس مختلط گروه "الف" در سفر تفریحی

 

عکس گروه "الف" در کنسرت دانشگاهی

 

عکس مختلط گروه "الف" در پارتی مبتذل شبانه

«گروه ب»

عکس مختلط گروه "ب" در کلاس دانشگاه

 

عکس مختلط گروه "ب" در حال تمرین پیش از کنسرت

 

عکس مختلط گروه "ب" در سفر

 

عکس مختلط گروه "ب" در پارتی شبانه

 

عکس مختلط گروه "ب" در پارتی شبانه

 

عکس مختلط گروه "ب" در پارتی شبانه

«گروه ج»

عکس مختلط گروه "ج" در کلاس دانشگاه

 

عکس مختلط گروه "ج" در کلاس دانشگاه

 

عکس مختلط گروه "ج" در کلاس دانشگاه

 

عکس مختلط گروه "ج" در سفر

 

عکس مختلط گروه "ج" در سفر

 

عکس گروه "ج" پیش از کنسرت

 

عکس مختلط گروه "ج" در پارتی شبانه

مسلما ذات هنر فاسد نیست و این ریشه های غربی و کفرآلود آن است که امروز این پدیده زیبای خداوندی را به این حال و روز درآورده است و به نظر می رسد انتظار از مسئولان فرهنگی برای اصلاح اموری این چنینی، دیگر انتظار به جایی نباشد؛ زیرا که بارها مسائلی از این دست طی سال های گذشته مطرح شده، اما اقدام درخوری صورت نگرفته است؛ "پس از دلسوزان حوزه فرهنگ درخواست می شود تا با درایت و تدبیر خود فکری به حال این علوم انسانی مفلوک غرب زده در همه رشته ها مخصوصا رشته های هنری بکنند تا تصویر هنرمندانه تری در انتظار هنر این مرز وبوم باشد"

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۷ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۱
۱۲
۲
دوست عزیز یا منتشر نکن یا اگر هم منتشر میکنی عکس ها رو درست نشون بده.
این چه وضعشه؟؟
پاسخ
منتظر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۶
۷
وقتي كه مسوولين ما به حرف مقام معظم رهبري گوش نميدن همين ميشه ديگه
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۲
مسئولین امر باید کار خودشونو درست انجام بدن...البته ما هم نباید بی تفاوت بشینیم...باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده بشه...

تذکر لسانی وظیفه ی همگانی
پاسخ
ح ف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۱
ما که چیزی نفهمیدیم
پاسخ
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۴
۱
وقتي دختر و پسر جوان در كلاس درس كنار هم قرار مي گيرند و موضوعات درسي غربي را مي خوانند نبايد بيش از اين انتظار داشت.خيلي عجيبه در دانگاه كشور شيعي و با بيت المال مسلمين افراد اينجوري تربيت ميشه؟ خدا كنه بتونن جواب خدا و شهدا را بدن
پاسخ
مسلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۸ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۱
۰
۲
بهتر بود چهرشان شفاف تر میکردین تا این پدر سوخته یه کم ادب میشدن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها