‏تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ *** بر آنان سنگ‌هایی از نوع سنگ گِل می‌افكندند...

      

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۲۵۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
رئیس مجلس با بیان اینکه برخی مدام از ساکتین و مارقین و راکبین فتنه سخن می‌گویند، گفت:معلوم نیست این تئوری‌ها از کدام کره نازل شده است.
به گزارش 598 به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) طی سخنانی در هشتمین همایش حکمت مطهر که در محل سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما و به مناسبت سالروز شهادت شهید آیت‌الله مطهری برگزار شد، در سخنانی با تاکید بر اینکه همه افراد باید بتوانند در کشور کار کنند و تحقق عدالت در گرو این موضوع است، اظهار داشت: آنچه در حوزه سیاست در نگاه شهید مطهری کاملا متبلور بود، این است که افراد کارهایشان را با آراستگی سیاسی انجام دهند، بنابراین اگر کسی تصور می‌کند با تخریب دیگری می‌تواند خودش را بالا بکشد، دچار سوءتفاهم در این زمینه است و این موضوع با نگاه شهید مطهری بسیار فاصله دارد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری روی انحراف فکری ایستادگی می‌کرد،‌گفت: شهید مطهری از نظر فکری جریان نهضت آزادی را نقد می‌کرد؛ باید میدان را برای همه باز کنیم تا همه بتوانند در اداره کشور دخیل باشند، برخی خود را متوجه مملکت می‌دانند در حالی که میدان عمل باید برای همه باز باشد تا همه بتوانند خودشان را نشان دهند، خلوص سازی به معنی فکر درست است.

رئیس مجلس با طرح این سؤال که سخنان مخروب در جامعه برای چه چیزی مطرح می‌شود؟ تصریح کرد: به ادبیات سال‌های اخیر نگاه کنیم؟ آیا این ادبیات ارتقابخش است؟ به جای آنکه بگویند مشکل مردم چیست و از مشکلات مردم که اشتغال و گرانی است، سخن به میان بیاورند، دائما بحث‌های دیگر را مطرح می‌کند؛ یعنی "فتنه" و "انحراف" را.

لاریجانی با بیان اینکه دائما از ساکتین فتنه، مارقین فتنه و راکبین فتنه صحبت می‌کنند، گفت:‌ تا کی قرار است این سخنان را مطرح کنید و ادامه دهید؟ چه چیزی عاید شما می‌شود؟ شما چقدر به فکر جامعه اعتنا می‌بخشید؟ مگر آنکه دنبال قبیله‌گرایی هستید، فکر شهید مطهری با این قبیله گرایی‌ها مخالف است.

"اگر قصد شما خیر است و هر کدام بلدید جامعه را اداره کنید، برای اداره کشور بلد بودن و کاردان می‌خواهیم نه اینکه با این تئوری‌ها که معلوم نیست از کدام کره نازل شده، دنبال آن هستید که یک قبیله‌ای را حاکم کنید ولی این طور نمی‌شود".

رئیس مجلس بر همین اساس یادآور شد: سطح فرهیختگی در جامعه ما این طور نیست که یک گروه اندک بتواند در کشور حکومت کنند. جامعه این موضوع را نمی‌پذیرد و این موارد جزو نقص‌هاست، اگر پایه فکر ما معنویت در آزادی‌ها و رقابت‌هاست، باید بینیم رفتارهای ما چقدر با این موضوع نسبت دارد، واقعا این سخنان را برای خدا می‌گویند؟

رئیس دستگاه قانونگذاری کشورمان در ادامه سخنانش با طرح این سؤال که چرا دروغ می‌گویند و در رسانه‌ها سخنان دروغ مطرح می‌کنند؟ در جامعه‌ای که در آن دروغ مطرح شود و نسبت‌های ناروا به هم زنند، نمی‌شود.

لاریجانی ادامه داد: گاهی به برخی افراد متشخص جامعه که از نظر معنوی و دین رتبه بالایی دارند مانند حضرات آیات مهدوی کنی و مصباح یزدی، نسبت‌های ناروایی مطرح می‌کنند در حالی که هر دو این افراد انسان‌های بزرگ و حکیمی هستند، این گروه به خاطر قبیله خود به او توهین می‌کند و آن گروه به این.

وی با بیان اینکه این روش با فکر شهید مطهری فاصله دارد،‌گفت: این مسابقه بر پایه معنویت نیست و بر اساس قدرت است، ظرفیتی که مردم‌سالاری در کشور ما ایجاد کرده و انتخابات که امر مبارکی در کشور ماست نباید به صحنه جدال و مراع تبدیل شود، این جدال‌گری ومراع از امور مذموم در سنت اسلامی است و ما باید این موارد و مشکلات را علاج کنیم.

رئیس مجلس همچنین گفت: پایه رقابت در حوزه سیاسی با فکر شهید مطهری همگون است. اما نباید راه را اشتباه برویم. ما باید این موضوع را در ساختار فکری خودمان شکل دهیم و با معنویت همراه کنیم.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سرور
NETHERLANDS
۱۳:۱۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۳
۰
از همان جا که اصطلاح "معامله با فتنه"‌آمده است.
پاسخ
عباس محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۱
تئوری ساکتین فتنه از کلام امام خامنه ای و دل مردم نازل شده تا قدرت طلبان ظاهر الصلاه را رسوا کند .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۱
به ایشان بفرمائید از همان کره ایی که سال88 چند ماه در کشور فتنه شده و شما در ایامی که باید عمار می شدید ولی ساکت موج سواری کردید تا ببیید تهش چی میشه-
پاسخ
کویری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۱
افرین بر شما جناب لاریجانی..
شما که می فرمایید شهید مطهری از نظر فکری جریان نهضت ازادی را نقد میکرد چرا جریان بس از انتخابات 88را نقد نکردید ؟؟ایا اگر ان شهید عزیز در قید حیات بودند مانند داماد بزرگوارشان عمل میکردند.(.نگفتیم فتنه که ناراحت شوید.)به راستی فکر میکنید فرمایشات شما خیلی منطقی است جناب ریس؟شما که از بکارگیری این جملات از طرف منتقدین خود نراحت میشوید چرا به موقع موضع نگرفتید که مردم بصیر سره را از ناسره جدا کنند...موفق باشید علی اقا..
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
از همانجایی که حقوق مادامالعمر و وقف دانشگاه آزاد و وام 100 میلیونی و یک رتبه تحصیلی برای نمایندگان . در واقع از هیچ کره ای نبود بلکه از هرمی واقع در ضلع شرفی بهارستان سر درآورد که رئیس آن هم مدتها ساکت بود !!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
از همان کره ای که صدای (( صبوری )) ازش در شد !!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها