امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۶۷۳۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۲۵ تير ۱۳۹۱
در همایش جنگ و دفاع در اندیشه های امام خمینی(ره) در قم:
دبیرخانه دائمی همایش قطع نامه 598 در سومین سال از فعالیت خود همزمان با فرارسیدن سالروز پذیرش قطع نامه 598 همایش جنگ و دفاع در اندیشه های امام خمینی(ره) با تاکید بر نهضت بیداری اسلامی را برگزار می نماید. حجت الاسلام و المسلمین میرباقری(رئیس دفتر فرهنگستان علوم اسلامی) و حاج حسین شریعنمداری ( نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان) در این همایش به تبیین لایحه های پنهانی پایان جنگ و اندیشه های امام خمینی(ره) و همچنین نسبت بیداری اسلامی در منطقه با دفاع مقدس خواهند پرداخت.
به گزارش پایگاه 598، دبیرخانه دائمی همایش قطع نامه 598 در سومین سال از فعالیت خود همزمان با فرارسیدن سالروز پذیرش قطع نامه 598 همایش جنگ و دفاع در اندیشه های امام خمینی(ره) با تاکید بر نهضت بیداری اسلامی را برگزار می نماید.

بر اساس اعلام روز گذشته این دبیرخانه حجت الاسلام و المسلمین میرباقری(رئیس دفتر فرهنگستان علوم اسلامی) و حاج حسین شریعنمداری ( نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان) در این همایش به تبیین لایحه های پنهانی پایان جنگ و اندیشه های امام خمینی(ره) و همچنین نسبت بیداری اسلامی در منطقه با دفاع مقدس خواهند پرداخت.



روز گذشته حجت الاسلام محمد مهدی بهداروند دبیر کمیته علمی دبیرخانه همایش در نشست خبری با اشاره به اندیشه‌های دفاعی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران خاطر نشان کرد: تمام رفتارهایی که امام خمینی به عنوان یک رهبر و مرجع شیعی در دوران پیش از انقلاب و پس از آن و در هنگام دفاع مقدس و در طول حیات پربرکتشان انجام می‌دادند برای ایشان حجت شرعی بود.

دبیر علمی همایش «جنگ و دفاع در اندیشه‌های امام خمینی با تاکید بر نهضت جانی بیداری اسلامی» در ادامه با اشاره به ایجاد برخی از سئوال‌های در اذهان در خصوص دفاع مقدس خاطر نشان کرد: ضرورت پاسخگویی به سئوالاتی که در حوزه دفاع مقدس رخ داده است برای نسل حاضر و نسل‌های آینده یک حقیقت انکارناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه تردید‌ها و علامت سئوال‌هایی در رابطه با تاریخ دفاع مقدس وجود دارد تصریح کرد: بر همین اساس دبیرخانه‌‌ای با عنوان دبیرخانه قطنامه 598 راه‌اندازی شد که امسال در سومین سال حیات خود به بازخوانی اندیشه‌های دفاعی امام با محوریت دفاع مقدس می‌پردازد.

بهداروند برقراری ارتباط بین هشت سال دفاع مقدس و جنبش بیداری اسلامی را از ویژگی‌های همایش سال جاری دانست و افزود: ضرورت داشت در همایشی ارتباط دفاع مقدس و بیداری اسلامی که در منطقه اتفاق افتاده است تبیین شود.

لازم به ذکر است که این همایش در 28 تیرماه از ساعت 10 صبح الی 13 در سالن همایش های سازمان تبلیغات استان قم واقع در بلوار جمهوری روبروی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار خواهد گردید.

علاقه مندان برای حضور در این همایش می توانند با شماره تلفن 7833078 - 0251 تماس حاصل فرمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
shghv
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۳ - ۲۷ تير ۱۳۹۱
۱
۰
ببخشید این نشست خبری احتمالا مصاحبه کننده نداشته که یه عکس ازش نذاشتید آدم مطمئن بشه؟ اگه هم خودتون باهاش مصاحبه کردید خب بگید.چرا مردم رو فریب میدید؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۱
۰
۰
دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مسائل زندگی مردم بر هیچ کس پوشیده نیست؛ اما به رغم تذکرات، برخی از مسئولان خود را به ندانستن می‌زنند!

«تابناک » برای یادآوری به این دسته از مسئولان، گوشه‌هایی از این دغدغه‌ها را منتشر می‌کند. ذکر این مهم لازم است که این متن از محتوای سخنان رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس ششم و در تاریخ بیست و نهم خرداد 1379 بیان شده است.


«البته اولويّت‌ها را در نظر بگيريد. من در پيامى هم كه به مناسبت افتتاح مجلس به شما عزيزان عرض كردم، اين نكته را متذكّر شدم كه همه كارها را دفعتاً نمى‌شود انجام داد؛ اولويّتها را در نظر بگيريد.

امروز در بعضى از گفته‌ها و اظهارات، راجع به شأن و شخصيّت و شرف و كرامت انسان در جامعه حرف زده مى‌شود. اين بلاشك از اصول اسلامى است؛ اما كدام نقض كرامت انسانى بالاتر از اين كه انسانى، رئيس عائله‌اى، پدر خانواده‌اى، در جامعه‌اى كه در آن همه‌چيز هم هست، نتواند اوّليات زندگى فرزندان خودش را تأمين كند؟! كدام تحقير از اين بالاتر است؟! كدام نقض شخصيّت و شرف و كرامت انسانى از اين بالاتر است؟!

برادران عزيز! بعضى از كارها توبه دارد، بعضى از كارها توبه هم ندارد، چون اصلاحش ممكن نيست. شما ببينيد در قرآن كريم بعد از «الاّ الّذين تابوا»، در موارد متعدّدى دارد: «واصلحوا». گاهى توبه نسبت به كار شخصى ماست. در مسائل فردى، كار اشتباه و غلطى از ما سر مى‌زند، بعد هم به خداى متعال عرض مى‌كنيم: پروردگارا! اشتباه كرديم، غلط كرديم. اين تمام مى‌شود و مى‌رود. يك وقت است كه اين كار در صحنه جامعه تأثير مى‌گذارد؛ واقعيتى را به وجود مى‌آورد يا از بين مى‌برد؛ توبه اين، به اين است كه آن را اصلاحش كنيم. مگر ممكن است هميشه اصلاح كرد؟ مگر در همه موارد ممكن است آبِ رفته را به جوى بازآورد؟ لذا بسيار بايد دقّت كرد.
صبح تا شب كار كند، آخرش به من يا به شما يا به آن مسئول ديگر نامه بنويسد كه من دو ماه است به خانه‌ام گوشت نبرده‌ام! يك وقت در جامعه گوشت و ميوه نيست، من و شما هم نمى‌خوريم؛ يك وقت در جامعه امكانات رفاهى نيست، من و شما هم استفاده نمى‌كنيم؛ يك وقت ايام عيد كه مى‌شود، فرزندان من و شما هم لباس نو بر تن نمى‌كنند.

در اين حالت كسى احساس سرشكستگى نمى‌كند ـ البلية اذا عمت طابت ـ اما وقتى همه چيز هست، وقتى كسانى در جامعه با استفاده از فرصت‌هاى نامشروع توانسته‌اند براى خودشان آلاف و الوف و زندگي‌هاى تجمّلى فراهم كنند، وقتى طبقاتى در جامعه هستند كه برايشان پول خرج كردن هيچ اهميتى ندارد، جمع كثيرى از مردم كه در بين آنها رزمندگان و عناصر نظامى و كارمندان دولت و معلمان و روستاييان و مردم مناطق محروم و دور و مناطق جنوب هستند، نتوانند نان و پنير بچه‌هايشان را فراهم كنند، كدام شكستن شخصيّت و شرف انسانى از اين بالاتر است؟! شما مى‌خواهيد جواب چه كسى را بدهيد؟ شما مى‌خواهيد دل چه كسى را خوش كنيد؟ شما مى‌خواهيد چه كسى از شما راضى باشد؟


بله، مسأله معيشت قطعاً در اولويّت اوّل است. معيشت كه نبود، دين هم نيست؛ اخلاق هم نيست؛ حفظ عصمت و عفت هم نيست؛ اميد هم نيست. كسى را كه به موقعيتى دست پيدا كرده، به خاطر اين كه براى رفع نابسامانى و فقر، تلاش و مجاهدت كند و شب و روزِ خودش را صرف نمايد، ملامت نخواهند كرد. اولويّتها را پيدا كنيد. مسائل اساسى جامعه اينهاست.

عزيزان من! شما بدانيد كه دشمن شما، دشمن اين انقلاب، دشمن اين نظام، بُرنده‌ترين حربه‌اى كه در اختيار خواهد داشت، فقر و گرفتارى اقتصادى مردم است. روى اين مسأله بايد فكر كرد.


گرفتاري‌هاى اقتصادى مردم، همين بيكارى‌ است كه در كلمات شما تكرار مى‌شود و درست هم هست؛ همين كمبودها و همين مشكلات فراوان است. البته فسادهاى گوناگون، سوءاستفاده‌هاى گوناگون، تبعيض‌هاى گوناگون، مشكلات ادارى و مشكلات قضايى هم در كنارش هست. اولويّت اوّل براى شما اين است كه اميد مردم را حفظ كنيد. اولويّت اوّل اين است كه شكم مردم را سير كنيد».
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها