أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۷۰۴۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۱۰ مرداد ۱۳۹۱

لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده همکنون در کمیسیون بهداشت مجلس به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون‌های برنامه وبودجه، فرهنگی و قضایی به عنوان کمیسیون فرعی در حال رسیدگی است.

به گزارش فارس متن کامل لایحه یک شوری اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده که هم‌اکنون در کمیسیون بهداشت مجلس به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون‌های برنامه وبودجه، فرهنگی و قضایی به عنوان کمیسیون فرعی رسیدگی می‌شود، به شرح ذیل است:
 
*مقدمه توجیهی
 
نظر به اینکه مطابق اصل بیست و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دسترسی آحاد جامعه به سطح مطلوبی از سلامت حق همگانی شمرده شده و دولت مسئول تامین آن است و با توجه به ضرورت اتخاذ راهکارهای حمایتی و فراهم‌سازی پوشش مناسب جهت حمایت از فرزندان خانواده‌ها و با لحاظ شاخص‌های مهم سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی و سیاست کلی نظام در خصوص افزایش جمعیت کشور لایحه زیر برای طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.
 
*لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده
 
ماده واحده- از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب 1372 و اصلاحات آن و نیز کلیه محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی که در قوانین مختلف بر اساس تعداد فرزندان برای والدین شاغل یا فرزندان آنان ایجاد شده است، لغو می‌گردد.
 
تبصره- دولت می‌تواند هر پنج سال یک بار با توجه به نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس، ترکیب جمعیتی و شاخص‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در چارچوب‌های سیاست‌های کلی نظام و با رعایت شاخص‌های مندرج در قوانین برنامه پنجساله نسبت به برقراری امتیازات یا ایجاد محدودیت‌ها براساس تعداد فرزندان اقدام نماید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها