کد خبر: ۷۵۱۱۵
زمان انتشار: ۰۷:۲۸     ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
امروزه سؤالی که در اذهان بسیاری از مردم وجود دارد و گاهاً نیز آن را بیان می دارند، این است که «مگر ولی فقیه قدرت و اختیار تام ندارند؟ پس چرا بسیاری از مشکلات را حل نمی کنند؟ چرا بسیاری از افراد را عزل نمی کنند؟». قطعاً نپرداختن به پاسخ این پرسش ها به مرور زمان منجر به ایجاد شبهه در اذهان عمومی خواهد شد و البته هر شخصی نیز قادر به پاسخگویی به آنها نیست. استاد پناهیان در این کلیپ، با ارجاع به حقایقی از حکومت امیرالمومنین به این سؤال پاسخ می دهند.
سرویس صوت و فیلم 598 - امروزه سؤالی که در اذهان بسیاری از مردم وجود دارد و گاهاً نیز آن را بیان می دارند، این است که «مگر ولی فقیه قدرت و اختیار تام ندارند؟ پس چرا بسیاری از مشکلات را حل نمی کنند؟ چرا بسیاری از افراد را عزل نمی کنند؟». قطعاً نپرداختن به پاسخ این پرسش ها به مرور زمان منجر به ایجاد شبهه در اذهان عمومی خواهد شد و البته هر شخصی نیز قادر به پاسخگویی به آنها نیست. استاد پناهیان در این کلیپ، با ارجاع به حقایقی از حکومت امیرالمومنین به این سؤال پاسخ می دهند.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۱
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
۳۷
۱۲
چرا این حرف ها فقط در جمع هایی مثل طرح ولایت مطرح می شه؟واقعا حیفه
پاسخ
عادل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
۴
۸
در خط اول خبر چرا گاها نوشتید ؟یا اغلب یا گاهی درست است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۶ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
۲۰
۱۰
ممنون از شما...این سخنرانی عالی بود...
پاسخ
پیمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
۲۴
۱۰
واقعاً کار زیبایی کردین. دمتون گرم به این میگن کار فرهنگی

ممنون
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
۱۴
۵
آقا پناهیان ... با این حرفای قشنگت.
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۱
۱۷
۳۳
به نظر بنده جناب پناهیان استاد توجیه و تاویل به روش قیاس های مع الفارق و من در آوردی است و ایشان باید این مهملات را در جمع مغز شسته هایی مانند گذرانده های طرح به اصطلاح ولایت مطرح نماید و الا در جمع تعدادی آدم بی طرف به راحتی پای این آقا میلنگد. بنده قصد پاسخگویی سخنان حاج آقا را ندارم ولی عقلا را کافی است نگاهی به تناقضات موجود در حکومت و رفتار بزرگان آن بیندازند تا متوجه مهمل بودن سخنان آقای پناهیان شوند .در ضمن چرا ایشان دست به تحریف تاریخ و دروغ بستن به امیر المومنین(علیه السلام) برای توجیه خطاهای آقایان میزنند ایشان بروند قضایای تحمیل حکمیت به امیرالمومنین(علیه السلام) را بخوانند و دیگر این چرندیات را تحویل ملت ندهند و همچنین ایشان با نقل قضایای دیگر از رفتار امیر المومنین (علیه السلام) در بخش دیگری از سخنرانی خود باعث نقض مابقی حرف های خود شده اند. آقایان نیازی به معصوم تراشی برای توجیه رفتار غلط بزرگان نمیباشد ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
آقا مهدی سلام
به چند دسته توهین کردی: آقای پناهیان، دانشجویان این طرحها، رهبری و مردم
کجا تحریف کردند تاریخ را لابد جایی که خوارج به امام گفتن باید توبه کنی؟؟تعدادی از تناقضات حکومت بزرگان را بیان کنید؟ اتفاقا مهملات این مطلب شماست که کلی ادعا کردی بدون دلیل و مدرک!! کسی هم معتقد نیست ما بیشتر از 14 معصوم داریم ولی در رفتار و گفتار و اعمال و.... ولی فقیه در میانگین از همه به حضرات معصومین نزدیکتر است.......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
با سلام خدمت دوست ناشناس البته که این حکومت پر است از تناقض فقط کافی است شعار ها و اهداف تشکیل این حکومت را با آنچه در حال حاضر بر ما حاکم است را مقایسه فرمایید . و امیدوارم سایت محترم 598 نظر دیگری را که داده ام را ثبت نماید . شاید شما از سخنان اینجانب توهین برداشت نموده اید بنده به طور کلی سخن گفته ام اولا حاکمین در هر حالی باید پاسخگو باشند چه رهبری و چه پایینتر از رهبری .ثانیا اگر عده ای چشم و گوش بسته چیزی را بدون تحلیل پذیرفتند نتیجه اش این است که در صورتی که سخنانی به مذاقشان خوش نیامد به انحا مختلف سعی در محکومیت و رد آنرا دارند . جناب پناهیان میگوید امام خوارج را به دلیل آنچه ایشان میفرمایند (کرامت انسانی) در امر حکمیت پیروی نمود در حالی که اصلا چنین نیست ایشان را وادار به پذیرش این امر نمودند و حتی تهدید به قتل امام کردند و اگر چنین است که ایشان میفرماید مگر معنی دارد امام حق به دلخواه مردم خود را در معرض حکمیت با امام باطل قرار دهد به علاوه در بسیاری از جاها نیز امام خلاف نظر قاطبه مردم عمل مینمودند در اینباره نظر ایشان راجع به کرامت انسانی چیست البته که امام کرامت انسانی به حقیقت کلمه رعایت میفرمودند ولی نه انچه که مد نظر جناب پناهیان است در نظر امام نیز همان باشد . تنها سخن بنده نیز ایناست که نیاییم برای توجیه رفتار بزرگان متمسک به تاویلات نادرست از رفتار امامان معصوم شویم که در اینصورت بنده به راحتی میتوانم با اینگونه قیاس ها حتی شخص شخیص رهبری را زیر سوال ببرم به جای اینکه بتوانم دفاعی از این قیاسها برای ایشان بتراشم.
سیّد
NORWAY
۰۱:۳۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
جناب آقا مهدی و یا ناشناس سلام!
فرموده اید که: .... بنده قصد پاسخگویی سخنان حاج آقا را ندارم.
لازم به ذکر است که اگر قصد پاسخگوئی نداشتید پس منظورتان از پیامی که داده اید چیست؟ آنجور که بنده برداشت میکنم اینست که جنابعالی توانائی پاسخگوئی را نداشتید و فقط به یکسری ادعا نظیر تحریف تاریخ و تناقضات در حکومت و یا رفتار بزرگان و غیره بدون ارائه یک نمونه و مثال اکتفا کردید. از منفی های قرمزی که از جانب مخاطبان دریافت کرده اید کاملاً تفاوت بین سلامت پاهای آقای پناهیان و لنگ بودن پاهای شما در استدلال نمایان است.
در ضمن از نحوه برداشتتان در مورد برخورد خوارج و عکس العمل امیر المومنین علیه السلام کاملاً مشخص است که شناخت و آگاهی کافی در اینمورد را ندارید و لازم است مطالعات بیشتری هم در مورد تاریخ و هم در مورد دروس اخلاق داشته باشید زیرا در هر دو مورد دچار ضعف های فراوانی هستید و برای همین هم عنان زبان را رها کرده و وقیحانه با جملات سخیفی مثل مهمل بودن سخنان آقای پناهیان، دروغگو خطاب کردن ایشان، و تحویل چرندیات به ملت و غیره ماهیت نچندان دلچسبی از خودتان به نمایش گذاشتید.
شما حتی به امیر المومنین علیه السلام هم رحم نکردید و ایشان را تا حد یک انسان معمولی که از ترس قتل و کشته شدن حاضر به تسلیم و انجام خواسته های دیگران میباشد پائین آوردید و برای همین است که میزان شناخت و آگاهی شما نسبت به ولایت، امامت، معصومیت، مصلحت و بصیرت و همچنین تاریخ زیر سئوال میرود.
از 598 در مورد درج این پیام متشکرم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
استاد توجیه و تاویل به روش قیاس های مع الفارق و من در آوردی une ya to ?
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۱
۲۱
۷
پروردگارا روز به روز معرفت ما را نسبت به ولايت فقيه بيشتر بفرما . . . (آمين)
پاسخ
مسعود نبي دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۶ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
۷
۶
پاسخ اين سئوال در نگاه رهبري به حكومت داري است.
در نگاه رهبري اگر رهبر به طور مثال با حكم حكومتي صداوسيما را اصلاح كنند اين فرقي با ديكتاتوري ندارد.
ولي ايشان معتقدند بايد عزم عمومي به حدي شكل بگيرد كه نيروهاي متعهد خود اقدام به اصلاح امور كنند.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
۵
۲
حرف ایشان راجع به ولی فقیه کاملا بجا، ولی اینکه می فرمایند قانون ما و ساختارهای نظارتی ما هیچ مشکلی ندارند، کاملاً بی جاست. مردم چکار کنند وقتی یک نماینده یا رئیس جمهور حزب اللهی و به ظاهر انقلابی را انتخاب می کنند و بعد می بینند او در تصمیماتش راه دیگری می رود؟ مگر ریز تصمیمات یک نفر را هم مردم رأی می دهند؟
مثلاً مردم در سال 88 آیا بهترین انتخاب را نکردند؟ ولی مگر آن قضایایی که پیش آمد، تقصیر مردم بود.
بعبارت دیگر، حتی در اینجا ساختارهای نظارتی هم کفایت نمی کند. نمی شود دست رئیس جمهور را کاملاً بست که برای هر کارش، بخواهد از جایی اجازه بگیرد. تازه همین ها را هم که به مجلس سپردیم، می بینیم سیاسی و سلیقه ای اعمال قدرت می کنند. مسأله خیلی پیچیده تر از این حرف هاست.
پاسخ
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
۸
۶
خیلی کارگشا بود
اما صحبت ادامه داشت فایل کامل سخنرانی استاد رو میشه بزارید.

اگر متن سخنرانی هم درج کنید نو ر علی نور میشه
پاسخ
سید محمدمهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱
۱۱
۴
استاد یه دونه ای.خدا با امام حسین و حضرت عباس(عیلهما السلام)و معصومین محشورت کنه.ای کاش مام از این کشتگاه دنیا به اندازه ی شما سود ببریم.
در حدیث داریم اگر آدم تو این دنیا به اندازه ی 70 تا پیغمبر ثواب کنه بازم آخرت که زندگی ابدیش شروع میشه حسرت میخوره.
ای وای...............................
پاسخ
سید محمدمهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۱۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۱
منفیا به چی منفی دادن؟؟؟!
لیالی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
۲
۳
خب اگه ولایت نمی تونه تحمل بکنه بی حرمتی به انسان رو، پس چرا از تلویزیون اینهمه بی حرمتی به انسان پخش و تبلیغ میشه و ولایت خم به ابرو نمی آره؟
پاسخ
مدیر پایگاه
مشکل صدا و سیما از اینها فراتر است که رهبری تذکر بدهد. مگر یک مورد دو مورد است؟ مشکل صدا و سیما، عدم قانون اداره و نظارت است که 20 سال است قرار است مجلس تصویبش کند. رهبری خود از منتقدین جدی صدا و سیما هستند. منتها چون ساختار نظارتی بر سر سازمان وجود ندارد، از دستورات او هم سرپیچی می کنند و کسی هم نیست که قدرت برخورد داشته باشد. نمونه اش اینکه رهبری فرمودند" به هیچ وجه برنامه بی فایده پخش نکنید". یا فرمودند" تا موقعی که همین چند شبکه را به کیفیت مطلوب نرساندید، دنبال افزایش کمیت نروید". اما کدام نهاد است که یقه صدا و سیما را بگیرد و بگوید چرا بر خلاف حرف رهبری عمل می کنی؟ هیچ نهادی. مشکل صدا و سیما از بی قانونی است.
فلفل سیاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
۴
۲۶
آقای پناهیان این چه طرز حرف زدنه !! اتفاقا مردم از بنده وشما خیلی فهیم ترند چرا با مردم اینهمه بی ادبانه صحبت میکنید؟؟
پاسخ
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۱۹ آذر ۱۳۹۱
مردم اگر مي فهميدند كه به بني صدر راي نميدادند
خدا در قرآن مجيد و در چند جا فرموده اند كه اكثر مردم نميفهمند و يا اكثر مردم فكر نميكنند و يا ...
بدان كه مردم اگر ميفهميدند حداقل به قوانين ساده راهنمايي و رانندگي احترام ميگذاشتند
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی میبد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۱
۲
۰
با عرض سلام
سایت خیلی عالی و پرمحتوایی دارید
لطفا از سایت زیر هم دیدن فرمایید و نظرات خود را اعمال کنید وآدرس ما را لینک دهید
با تشکر فراوان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی میبد
http://www.basijmaybod.ir
پاسخ
ابوطالب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۱
۲
۲
امیدورام از صحبت هام توهین و بی احترامه برداشت نشه، من برای همه حتی کسانی که مثل من فکر نمی کنند احترام و عزت قائلم، اما سرسری و بدون تفکر و منطق هم قرار نیست چیزی رو بپذیرم:

من هر موقع صحبت های جناب آقای پناهیان (و بقیه ی هم کیشان ایشان) رو می شنوم بی اختیار یاد این شعر حافظ می افتم که بسیار رندانه و زیبا فرموده:

مرغ زیرک به در صومعه اکنون نپرد // که نهاد است به هر مجلس وعظی، دامی

خدمت جناب آقای پناهیان و دوستدارانشون عرض کنم، من به هیچ وجه اعتقاد ندارم اخبار و اطلاعات خبرگزاری ها، شبکه های ماهواره ای، سایت ها و سایر منابع اطلاعاتی که متعلق به کشور خودمون یا نهادهای دولتی نیستند کاملاً درست و بی غرضه. مطمئناً در این موارد اخبار نادرست و دروغ هم وجود داره که شاید کم هم نباشه، اما این قضیه بدون شک در مورد خبرگزاری ها و منابع اطلاعاتی کشور خودمون هم صدق می کنه.
این که به مردم اجازه داده نمی شه به تمام منابع اطلاعاتی و خبری به طور کامل و آزاد دسترسی داشته باشند و باید حتماً فقط از منابع اطلاعاتی مورد تأیید نظام استفاده کنند دقیقاً مصداق همون " حالا اینا نمی فهمنه" که جناب پناهیان انکارش می کنند. خداوند در قرآن چه زیبا فرموده است: "فَبَشِّرْ عِبَادِ، الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ"
اما گویا در کشور ما به جای "يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ" از عبارت "يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَنا" استفاده می شود.

جناب آقای پناهیان خیلی علاقه و اصرار دارند حکومت یک ولی فقیه رو که بدون شک معصوم نیست، با حکومت یک امام معصوم و حتی گاهاً با حکومت پیامبر گرامی اسلام مقایسه کنند، در پاسخ به ایشان فکر می کنم همین چند بیت کفایت کنه:

دانه فلفل سیاه و خال مهرویان سیاه // هر دو جانسوزند اما این کجا و آن کجا
تیغ جلادان کج است و ابروی دلدار کج // هر دو خونریزند اما این کجا و آن کجا
مرده ای در حال غسل و دلبری در آب حوض // هر دو عریانند اما این کجا و آن کجا
چکمه پای مهین و چکمه شمر لعین // هر دو پاپوشند اما این کجا و آن کجا

از آنجایی که می دونم جناب آقای پناهیان تبحر خاصی در شعر دارند فکر می کنم منظورم رو تو این چند بیت به خوبی درک کرده باشند، با این وجود اگه هنوز هم سخنم مفهوم نیست می تونند یه بار دیگه داستان طوطی و بازرگان مولوی رو بخونند و هر موقع که به بیت:
کار پاکان را قیاس از خود مگیر // گر چه باشد در نبشتن "شیر" و "شیر"
رسیدند، بدونند که اتفاقاً این جا هم اسم هر دو تا "علی" هست.

موفق باشید. "علی" یار و نگدارتون باشه.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها