أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۸۴۸۷۷
زمان انتشار: ۱۶:۵۵     ۱۹ مهر ۱۳۹۱
پایگاه ۵۹۸ درگفتگو با کارشناس‌ارشد دین و رسانه بررسی نمود:
رسانه های بیگانه در مواجهه با اخبار سفرهای و دیدارهای مقام معظم رهبری بسیار حساب شده کار می کنند یعنی این که خبر سفر را اعلام نمی کنند و تنها یک جمله های مهمی که رهبری در ابتدای سفر بیان داشته اند را منتشر نموده که هم با این کار با بزرگ نمودن این جمله زاویه های بسته ای از رهبرانقلاب نشان دهند و هم استقبال مردمی را کاملاً سانسور نمایند. به طور کلی رهبر ایران در شبکه های خارجی یک خط قرمز محسوب می شود.
سرویس نقد رسانه پایگاه 598 - سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی همانند گذشته در سکوت و سانسور شدید رسانه های غربی و وابسته به استعمارگران بااستقبال پرشور و تجدید بیعت مردم خراسان شمالی با امام خود آغاز گردید. با نگاهی بر تاکتیک این رسانه های در سانسور و کم اهمیت جلوه دادن شخصیت و سخنان رهبری معظم انقلاب و عدم انعکاس رابطه معنوی مسلمین با رهبرشان خود نشان از نفوذ و تاثیرگذاری بالای بیانات ایشان بر قلوب مسلمین و تمامی آزاده خواهان جهان دارد.

برای تبیین چرایی تصویری که رسانه ای غربی از رهبری معظم انقلاب منشر می کنند پایگاه 598 در مصاحبه ای با حجت الاسلام علی کریمی کارشناس ارشد رشته دین و رسانه گفتگویی را صورت داده است که در ادامه می آید.

حجت السلام کریمی با اشاره به سانسور شدید رسانه های غرب در مواجهه با رهبرانقلاب اظهار داشتند: رسانه های بیگانه تمامی تلاش خود را برای کم اهمیت جلوه دادن سخنان رهبری انجام می دهند و در انتشار اخبار رهبر انقلاب رویداد مهم خبر را به انفعال می کشانند. به طور مثال در نام گذاری سال ها پیام رهبری را در اولویت های پایینی خود قرار می دهند و خبر پیام رهبری را مثلاً در بی بی سی یا صدای آمریکا به عنوان خبر چهارم پنجم گفته می شود و پیام تبریک نوروز باراک اوباما را در ردیف اول اخبار خود قرار می دهند و در بیان پیام رهبری نیز سانسور شدیدی انجام داده و فقط قسمت کوچکی از آن را بیان می دارند و در ادامه به تحلیل تحریف این پیام می پردازند.



این کارشناس رسانه گفت: رسانه های بیگانه در مواجهه با اخبار سفرهای و دیدارهای مقام معظم رهبری بسیار حساب شده کار می کنند یعنی این که خبر سفر را اعلام نمی کنند و تنها یک جمله های مهمی که رهبری در ابتدای سفر بیان داشته اند را منتشر نموده که هم با این کار با بزرگ نمودن این جمله زاویه های بسته ای از رهبرانقلاب نشان دهند و هم استقبال مردمی را کاملاً سانسور نمایند. فقط همان جمله مهمی که بدردشان می خورد و در راستای منافع خودشان باشد را از سخنان رهبری بیرون می کشند و به طور مثال اگر ایشان جمله ای در خصوص غرب بیان کنند با تیتری که رهبر ایران، غرب را به فلان کار متهم کرد خبر را انتشار می دهند.

وی افزود: رسانه های غرب به خصوص بعد از سال 88 در نشان دادن شخصیت رهبر ایران سعی می کنند که ایشان را یک رهبر ایدئولوژیک با جهت گیری اصولگرایی خاص تعریف کنند و سپس ایشان را به رهبری آن جریان فکری خاص و کم طرفدار محدود نمایند و بعد می گویند که این شخصیت این گونه نبوده و دچار دگرگونی احوالات شده و پیش از انقلاب یک مدل و پس از انقلاب مدلی دیگر و پس از رهبری به مدلی جدید تغییر پیدا کرده است و بیشتر سعی می کنند که شخصیت قبل از ریاست جمهوری و همان ایام ریاست جمهوری ایشان را بیان کنند شخصیتی که علاقه بسیاری به هنر داشته و در محافل روشنفکری مشهد حاضر می شده و در راستای تخریب رهبری معظم ، ایشان را تحت تاثیر جریان های نظامی بخصوص پس از رهبر شدن ایشان جلوه دهند.

حجت الاسلام کریمی تصریح نمود: رسانه های غرب اصلاً دیدارهای رهبری معظم را با هنرمندان و شعرا انتشار نمی دهند چون که می دانند افکار عمومی به شدت تحت تاثیر این تصاویر و سخنان قرار می گیرد و به طور مثال جلسه سالانه رهبری با شعرا کلاً سانسور می شود زیرا که می دانند سخنان و نکته سنجی های رهبر ایران در خصوص شعر و هنر آنقدر برای مخاطبین رسانه های در سراسر دنیا جذاب است که موجب افزایش محبوبیت ایشان در جهان می شود.

ایشان در ادامه بیان داشتند: به طور کلی رهبر ایران در شبکه های خارجی یک خط قرمز محسوب می شود و اولویت اولشان این است که اصلاً در رسانه های مطرح نشود و اگر محبور به انتشار اخبار آن شدند به عنوان رهبر یک اقلیت معنوی در ایران معرفی شود و در برخی از برهه ها که می خواهند ریشه انقلاب اسلامی را بزنند به سراغ رهبری می روند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
۲
۰
داداش رسانه های خودمون هم سانسور میکنن مثلا از هواپیما پیاده شدن اوباما و مرکل رو نشون میدن ولی امام خامنه ای رو نه!!!
پاسخ
حسین
UNITED STATES
۲۲:۰۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱
۴
۰
خیلی ممنون. عالی بود
پاسخ
mohammadi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۶ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
نکات حالبی مطرح کردین و با بغضیاش موافقم
پاسخ
منصوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
و حالا نقش رسانه های خودمان در تصحیح این اقدام آنان چه می شود؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها