أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۸۷۰۴۹
زمان انتشار: ۰۰:۵۱     ۲۹ مهر ۱۳۹۱
تالار بحث ۵۹۸:
ازدواج و خصوصاً همسریابی در جوامع مدرن و سنتی و یا به تعبیر دقیق تر، غربی و شرقی، از دو طریق کاملاً متفاوت صورت می گیرد. در جوامع سنتی و عموماً شرقی، ارتباط دختر و پسر پیش از ازدواج در حداقل ممکن است و پیش از یافتن فرد متناسب و مراسم خواستگاری، هیچ ارتباط نزدیک و صمیمی بین دو طرف شکل نمی گیرد...اما در ازدواج به سبک مدرن، دختر و پسر پیش از ازدواج نوعی زندگی را با یکدیگر تجربه می کنند و در قالب «دوستی» سعی می کنند بفهمند به درد زندگی با یکدیگر می خورند یا خیر.

تالار بحث 598/ ازدواج و خصوصاً همسریابی در جوامع مدرن و سنتی و یا به تعبیر دقیق تر، غربی و شرقی، از دو طریق کاملاً متفاوت صورت می گیرد. در جوامع سنتی و عموماً شرقی، ارتباط دختر و پسر پیش از ازدواج در حداقل ممکن است و پیش از یافتن فرد متناسب و مراسم خواستگاری، هیچ ارتباط نزدیک و صمیمی بین دو طرف شکل نمی گیرد. در مراسم خواستگاری نیز نهایتاً چند جلسه به گفتگو راجع به سلایق و علایق پرداخته می شود و از این طریق می بایست تشخیص دهند که فرد مقابل، مورد مناسب برای زندگی شان می باشد یا خیر.

اما در ازدواج به سبک مدرن، دختر و پسر پیش از ازدواج نوعی زندگی را با یکدیگر تجربه می کنند و در قالب «دوستی» سعی می کنند بفهمند به درد زندگی با یکدیگر می خورند یا خیر. در مدل اصلی غربی، ایندو حتی تجربه رابطه جنسی را پیش از ازدواج دارند تا هرچه بیشتر تجربه زندگی مشترک با یکدیگر را داشته باشند.

حال سوال اینجاست که کدام سبک موفق تر است؟ طرفداران ازدواج مدرن معتقدند این روش، فرصت بیشتری برای شناخت طرف مقابل را در اختیار فرد قرار می دهد. اما طرفداران ازدواج سنتی بر این باورند که شیوه مدرن منجر به تنوع طلبی و بالا رفتن سطح توقع و نیز تجربه مکرر «طلاق» و ضربات روحی آن خواهد شد.

تالار بحث 598 آماده بازتاب دیدگاه‌ها و انتقادات مخاطبین محترم می باشد.


تذکر:

1- مخاطبین محترم لطفاً نظرات خود را در قالب نقد دیدگاه مقابل خود و با آوردن استدلال ارائه فرمایید. صرف گفتن نظر شخصی و یا نظرات شعارگونه، بحث را بصورت علمی پیش نخواهد برد.

2- همانند روال گذشته، پایگاه 598 در حین بحث و یا پایان آن، سوالات برگزیده این بحث را در حضور یک یا چند تن از کارشناسان و سیاسیون برجسته طرح خواهد نمود.


اشاره: با توجه به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری به مسأله سبک زندگی، تالار بحث 598 زین پس تا حد ممکن موضوعات خود را به جوانب مختلف این مسأله اختصاص می دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۹۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۳۷
۲۲
پاسخ واضحه. رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج حرومه. چرا رو چیزی که اسلام گفته، بحث راه میندازید؟ از 598 بعیده.
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۳ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
مسأله اصلاً با اسلام ربطی پیدا نمی کنه. می تونن با هم دوست باشن، صیغه هم بخونن که حلال بشه.
ناشناس
SWEDEN
۰۱:۳۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
صیغه بخوانند که دیگر کار تمام است و رسما زن و شوهر هستند!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
منظور ازدواج موقته.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
واقعا استدلال خیلی مسخره بود
چرا میخواهید جای بحث آزاد و فعال رو عوض کنید با تحجر گرایی و القای افکار مسموم
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
آقا رضا ازدواج موقت با دختر باکره و دوشیزه امکان نداره مگه اینکه باباش اجازه بده....تازه خودت جای بابا و داداش اون دختر....حالاحاضری به ازدواج موقت؟؟؟؟
يكي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱
بحث در مورد واقعيتيست كه در جامعه وجود دارد به اسم ارتباطات و منظور از به راه انداختن اين بحثها پيدا كردن راه حلي براي برون رفتن از اين بحران است و منظور مشروعيت دادن به رابطه نامشروع نيست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱
اقا وهاب ممکنه بدون اجازه پدر.مراجع همه احتیاط واجب دادهاندپس می‌توانی به مراجع با درجه اعلمیت پائین‌تر رجوع کنی که حضرات ایات اردبیلی و سعید حکیم اجازه پدر را لازم ندانسته اند
آزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۵
۳۵
ازدواج سنتی اصلاً بدرد نمی خوره. تو جلسه خواستگاری دو طرف واقعیت خودشون رو نمیگن که. حتی اگه بگن هم خیلی چیزا به ذهن آدم نمی رسه که بپرسه.
اما تو روش مدرن، وقتی با طرف چند ماه دوست هستی، خود به خود همه رفتارا و واکنش هاشو نشون میده.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
مگه تو دوستی، دو طرف واقعیت خودشون رو نشون میدن؟ اتفاقاً تو دوستی دو طرف بیشتر سعی می کنن خوب باشن تا مورد پسند طرف مقابل قرار بگیرن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۴۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
با ناشناس موافقم اتفاقا در دوستی ها بیشتر افراد خودشون رو غیر واقعی نشون میدن
ناشناس
UNITED STATES
۰۱:۳۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
منم با حرف اینها موافقم
شهلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۳
۳۴
پسرا خیلی آب زیر کاه و ___ هستن...
رفتارشون موقع دوستی و بعد ازدواج کاملاً فرق می کنه. بعد ازدواج اصلاً باهات بیگانه میشن. من که اگه برگردم به قبل ازدواجم، هیچ وقت ازدواج نمی کنم و تا آخر عمر سعی می کنم با آدمای پولدار باشم و خسته هم که شدم، عوضشون می کنم. یعنی همون بلایی که پسرا سر ما میارن.
پاسخ
شیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
منم موافقم. هیچ کدوم از کسایی که باهام دوست شدن، باهام ازدواج نکردن. با اینکه تو قیافه از همه سرتر بودم (تعریف از خود نباشه!) ولی خدا رو شکر من خر نشدم و ازدواج نکردم. به نظرم ازدواج، حماقت محضه.
javad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
از این حرفهایی که شما می زنید دو نتیجه میشه گرفت:
1. اصلا روش مدرن به درد نمیخوره چون بیشتر سبب سوء استفاده پسرهاست و دختر ها این وسط یک کالای بی ارزش برای ارضای جنسی پسرها

و دوم اینکه اصلا گور بابای ازدواج که دومی واقعا بی منطق و نامعقول هست ببخشیدا اگه ازدواج دورش خط بخوره بشریت نسلش منقرض میشه کسی.

حالا هرکی با انقراض بشریت موافقه دستاش رو ببره بالا :دی
شیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
گور بابای نسل بشریت. به من چه؟ من خودم رو له کنم که نسل بشریت منقرض نشه؟ اصلاً هرچی آدم کمتر، بهتر.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
ببخشید شهلا خانوم شیما خانم جفتتون از دوستی خیابونی زخم خوردید که اینطور میگین
برو بابا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
شیما داره میتورشه شهلا داره میوزه
آقاي.دل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
سلام...
علم.از.سه.راه.بدست.مياد...
1-عقل..
2-وحي
3-تجربه
دوستي.خيابوني.رو.كدوم.يكي.اط.منابع.علم.تاييد.كرده؟؟؟؟
هرسه.منبع.علم.ردش.كردن....يعني.اشتباهه...هركي.هم.اشتباه.كنه.چوبش.رو.بايد.بخوره
دوستان.ميخوان.چند.تا.زن.داشته.باشن.و.اط.اون.طرفم.دوستان.ميخوان.چند.تا.شوهر.داشته.
باشن...و.از.اونجايي.كه.دنيا.و.جهان.قانونش.بر.خلاف.نظر.دوستانه....وبازم.از.همونجا.كه.زور.
كسي.به.قوانين.الهي.نميرسه....
بايد.هركس.ضد.اين.قوانين.عمل.ميكنه.چوبش.رو.بخوره....
سید حسین
UNITED STATES
۰۱:۴۱ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
هر چی بلای شما دخترها سر پسرها میارید شما دخترها خوب باشین پسرها با شما کاری ندارن......روایت هستش که شما دخترها نگاهتون تیر شیطان هستش
مهدی
UNITED STATES
۰۱:۱۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۲۸
۷
من یه آدم مذهبی ام، ولی سابقه دوستی با دخترا رو داشتم و از این بابت از خدا طلب بخشش می کنم. به هیچ کس این کار رو پیشنهاد نمی کنم؛ چون آدم با یکی دوست میشه، ولی بعداً میفهمه به دردش نمی خوره و اونوقت دیگه روش نمیشه ازش جدا شه. دخترا هم هرچی بیشتر باهاشون دوست باشی، وابسته تر میشن بهت.
اصولاً دختر هیچ وقت زیر رابطه نمیزنه (مگه هرزه باشه) و این همیشه پسر بدبخته که باید سختی «نه گفتن» رو بکشه.
اگرم بی وجدانی کنی، بعداً دودش تو چشمت میره.
پاسخ
javad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
خب داش مهدی پس از این حرفت میشه نتیجه گرفت که سبک مدرن به درد نمیخوره چون اگه این دوستی به ازدواج ختم نشه این وسط روحیه دختر هست که داغون میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
چرا فکر می کنی آدم ها خودشون شعور ندارن و تو باید براشون نتیجه بگیری؟ از آدمایی مثل تو متنفرم.
سید حسین
UNITED STATES
۰۱:۴۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
خوب اگه شعور داشتن که نمیرفتن دوست نمیشدن من با حرف مهدی موافقم
هشترود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۴
۱۱
بنده ازدواج مدرن سنتی را پیشنهاد می کنم
پاسخ
javad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
بابا این التقاط گراست از سایت بیرونش کنید :دی

شوخی کردم اینجا ایرانه و آزادی بیان و دیدگاه هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
تاحالا بهت گفتن خیلی بی نمکی؟
حسین سالاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۲۱
۹
بر اساس آمار های رسمی بسیاری از ازدواج هایی به واسطه دوستی قبل از ازدواج به وجود آمده ا ست منجر به طلاق گشته و هم اکنون در تهران فقط در هر یک ساعت شاهد سه طلاق هستیم.
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
آمارها نشان ميده كه 70 درصد ازدواجها، دوستي هاي خياباني بودن
سید حسین
UNITED STATES
۰۱:۴۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
اقا رضا بگو که سه چهارم اونای که دوست میشن امار گفته طلاق میگیرن
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۲۰
۹
دکتر فرهنگ می گفت من اصلا ازدواج سنتی را پیشنهاد نمی کنم. چون که بر اساس شناخت نیست. به نظر من بر اساس مطلبی که شما نوشتید میانه این دوتا بهترین نوع ازدواج است. یعنی ازدواجی که بر اساس آشنایی قبلی و با موازین شرعی و عرفی صورت گیرد.
این نوع ازدواج در اسلام نیز سفارش شده است.
پاسخ
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۷
۷
من عاشق ازدواج سنتی هستم. فیلم یه حبه قند به خوبی این ازدواج را به رخ کشیده است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۵
۱۶
در حال حاضر ارتباط دختر و پسر قبل از ازدواج یک چیز منطقی می باشد از افرادی که ادعای اسلام می کنند سوالم اینه که دخترایی که نشستند تو خونه تا یکی در خونشونرو بزنه و سن ازدواجشون گذشت به کجا رسیدن؟ زن و شوهری که قبل از ازدواج هیچی از رابطه ی جنسی نمی دونند بعد از ازدواج کلی به مشکل می خورند و طلاق می گیرند چی می شه؟ خانم هایی که جدا شدند محکومند تارک دنیا بشند چرا چون مردی نیست با اونها ازدواج بکنه و حق ندارند دوست بشند چون اسلام به خطر می افت!!!!!!!!! پس این دسته از افراد و خیلی کسای دیگه باید هر میل و اشتیاق و احساسی رو تو خودشون بکشن و از اجتماع دور باشن بلکه یه روزی در خونشون رو یکی بزنه!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
چند همسری و ازدواج موقت این مشکلات را حل میکند....
احمد67
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
اسلام واقعی یک مرزی مشخص کرده بین دختر و پسر .بنظر من لفظ نامحرم این مرزه.پس باید رابطه بین پسر و دختر در حدی باشه که نزدیکی به حدی نباشه که روح ها الوده بشه.
در ضمن اقا یا خانم محترم فقط کسایی که ادعای اسلام دارند و رعایت این مسایل رو میکنند نیستند که شرایط ازدواج براشون پیش نمیاد.هستند کسانی که خودشون رو بزک کنند و دوستی منجر به ازدواج داشته باشند و زندگی جهنمی و در اخر طلاق در انتظارشون باشه
سید حسین
UNITED STATES
۰۱:۵۱ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
اون دخترهای که در خونه هستن سگشون شرف داره به دخترهای که رابطه دوستی وجنسی دارن این چیزی که گفتی هیچکس قبول نداره غیر از اونایی که مثل تو غیرت ندارن و شرفشونو میفروشن اگه این مرز نباشه چه فرقی بین اسلام و دینهای دیگه هستش
سونیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
قرار نیست همه چیزو در قالب رابطه یاد بگیری،تو خونه خوتو حبس نکردن با دوستی خیابونی فرق می کنه،هستن کسایی که سابقه دوستی داشتن و تو زندگی مشترکشون شکست خوردن،من خودمو تو خونه حبس نکردم ،دارم میرم دانشگاه،با کسی هم دوست نیستم،برای اینکه یاد بگیرم با همسر آیندم چطوری رفتار کنم هم نیازی به دوستی خیابونی ندارم!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۷
۱۶
من یه دخترم که امسال 27 سالم شده. تا خالا کسی نیومده خواستگاری من. اگه بخوام بشینم تو خونه و منتظر ازدواج سنتی باشم مطمئنن مجرد از این دنیا خواهم رفت.

بابا کجای کارین باید بریم شوهرمونو خودمون از تو دل جامعه پیدا کنیم ...
پاسخ
مونا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
منم27 سالمه یه ازدواج ناموفق مدرن هم داشتم و دقیقا با ازدواج سنتی موافقم. هیچ نمونه ای یافت نشده ک تو آشنایی قبل ازدواج شخصیت واقعیشو نشون بده. ولی وقتی طرف با خانواده ش میاد دیگه نمیتونه اخلاقیات خودشو مخفی کنه
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
عزیزم خدانکندازدواج سنت رسول ا... قصه نخور خوبه که بیان کردی اگر آدرس وشمار تافن به ایمیلم بدهی باهات تماس می گیرم سن مهم نیست اصل معرفب است شعور وباخانوادباشی
از گیلان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
خانم ناشناس باید مشکل رو در خودتون جستجو کنین،شاید یکی از دلایلش حضور نداشتن شما در جامعه یا محل زندگیتون باشه.
آخه دختر دایی من با اینکه 18 سال داشت 5،6 تا خواستگار رو رد کرد در حالی که اوضاع مالی خانواده اش هم اصلا خوب نبود،آخرش هم با یک فرد خوب ازدواج کرد.
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۸
۳
ازدواج نیمه سنتی نیمه مدرن بهترین میتونه باشه. قبل ازدواج آشنائی سالم باشه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
منظورت رو واضح تر میگی؟
حمید
UNITED STATES
۰۸:۵۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۳
۹
من یه پسر 25 ساله
با یه درآمد بسیار بالا و شغل خیلی خوب هستم
تمام دوستام هم ازد.اج کردن
نمیدونم چرا هر روز که داره از زندگی من میگذره دارم از ازدواج متنفر میشم
ولی مطمئنم از دوستی با دخترهای متفاوت بوده و دیدن تفااوت دیدگاه ها
من ازدواج سنتی رو بهتر میدونم
چون دو طرف از همون روز اول اید با شرایط هم دیگه کنار بیان و سریع تغییر کنن
نه اینکه 2 سال با هم دوست باشن بعدش با کلی هم خوابی و دعوا و .... بخوان با هم ادامه زندگی بدن
البته اینا برداشت منه
ولی خدا کنه دیدگاه من یکی در مورد این داستان ازدواج هرچه زودتر تغییر کنه
پاسخ
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
سلام اقا حمید
مدونی داداش چرا متنفر میشی چون نخواستی طعمشو بچشی ونمیدونی که چه طعمی داره
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۳ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
اتفاقاً از کسایی که چشیدن می پرسم، میگن زهر ماره.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۰
۱۰
بحث جالبی است.
اینکه کدام خوب و کدام بد است نمیتوان رای داد. در مورد ازدواج موفق در هر دو گروه وجود دارد و طلاق نیز در هر دو گروه. اما اصولا انتخاب کردن بهتر است از انتخاب شدن. البته باید فاتحه ازدواج مدرن را خواند زیرا با تفکیک جنسی دانشگاهها ازدواج دانشجویی و آسان تقریبا از بین میرود و خود این موضوع باعث کاهش رقم ازدواج و افزایش طلاقها به خاطر عدم شناخت از جنس مخالف و نحوه برخورد با آن است.
اینکه 1000 کتاب بخوانی و 100 جور کلاس آموزشی بری در مقابل 1 ماه دوستی با جنس مخالف نیست و کمترین دست آورد آن است که میفهمی خودت و دیگران چرا میخواهند ازدواج کنند..
کلا ازدواج سنتی در روزگار مدرن بسیار کمتر شده است اما بهترین کار طریقه ازدواج مدرن اما با رعایت حداقل مسائل مذهبی است.
طبیعی است که افرادی که در این راه(مخصوصا آقایان) در فکر ایجاد ارتباط جنسی هستند باید سریعا از ادامه راه با آنان سر باز زد.
در این بحث اما و اگر بسیار است اما هیچ گروهی بر گروه دیگر برتری ندارد و همه چیز نسبی است .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۸
۱۴
از اساس بحث غلطه. اصلا جالب نیست راه انداختن این بحث. اسلام معلوم کرده همه چیزو . باب کردن این بحث از طرف شماها باعث میشه که قبح کار بریزه. مثل اینه که بحث راه بندازین خوردن شراب بهتره یا آب ؟ این که ترویج اباحه گریه بابا
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
اسلام چی رو مشخص کرده؟ کجا گفته سبک خواستگاری چطوری باشه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
در مراسم ازدواج حضرت علی(ع)
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
آیا ازدواج باقی امام هم مثل اون بوده؟ بعدشم اونا جفتشون شرایطشون خاص بوده. بعدشم زمانه عوض شده.
آرين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۳
۷
سلام
شمادانشجوها فكر ميكنيد عقل كليد اما من كه نرفتم دانشگاه وازدواج سنتي هم داشتم موفق هم بودم كارهم دارم ادعام هم نميشه اما اگر دختر وپسر با هم دوست باشند نميتونند باهم زندگي كنند چون همش بهم شك دارند
پاسخ
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۳
۳
رسیدن به نتیجهء مطلوب کار سختی نیست . که پژروهشگر پژوهشی را پیرامون صد ازدواج سنتی و صد ازدواج مدرن آغاز کند و در صد موفقیت هر دو ازدواج را اعلام کند در این صورت خود بخود معلوم خواهد شد که کدام ازدواجها موفقترند . هر کدام موفقتر بودند جوانان همان راه را انتخاب کنند . و گرنه ، نظر خواهی اینچنینی ما را به نتیجه ای علمی نخواهد رساند.
پاسخ
alireza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۲
۷
به نظر من سه جور ازدواج داریم:
1- از روی عشق
2-از روی عادت و عرف
3-از روی سیاست و منافع
موارد 2 و 3 هم از راه ازدواج مدرن و هم از راه سنتی میشه بهش رسید. امـــــــــــــــا
ازدواج از روی عشق فقط از راه مدرن امکان داره و بس.
حالا شما تصمیم باید بگیرین که ازدواج شما از کدوم دسته؟ 1 یا 2 یا 3
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
اتفاقا ازدواج مدرن بر اساس عشق نیست بلکه بر اساس شهوت و وابستگی است که با عشق اشتباه میشود
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
اینایی که گفتی همش بر اساس انسان محوریه.
پس جایگاه خدا در ازدواج کجاست؟
خدایی که بیش از همه امر و تشویق به ازدواج کرده.
گزینه 4- ازدواج خدایی
من گزینه 4 را انتخاب کردم و 5 ساله که زندگی خیلی خوبی دارم.
ازدواج خدایی، خوب، آسان و پایداره رفقا
سونیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
شما در مورد زندگی حضرت علی و فاطمه که حضرت زهرا با یه عزیزم گفتن به همسرش تمام خستگی رو از تن همسرش دور میکرد چیزی می دونین؟ازدواج اونا که سنتی بود!!!!!
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۱۴
۶
سبک زندگی که رهبری گفتند یعنی روش صحیح و عقلانی و دینی روابط اجتماعی و فردی.
به نظر می آید باید ابتداً در توقعات طرفین بازنگری به وجود بیاید و سپس به سراغ ازدواج سنتی و مدن برویم.
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۹
۵
طرح سوال کمی غلط انداز می باشد.
ازدواج سنتی با ازدواج دینی فاصله دارد و قطعاً با ازدواج مدرن فاصله بیشتری دارد.

- هر آن چیز که در عرف وارد شد و تبدیل به سنت شد را نمی توان به دین منتسب کرد.
- معاشرت قبل از ازدواج را می توان به صیغه محرمیت موقت، شرعی نمود.
- برخی آداب و رسوم در ازدواج های سنتی دست و پا گیر بوده که جایگاه شرعی ندارند.
- هدف از ازدواج در سنت کم کم رو به مادیگرایی رفته و از آرمان الهی ذاتی خویش دور شده است.
پاسخ
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
مرحبا آقا میلاد لب مطلب رو گفتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۳
۶
به نظر من مهم اينه كه انسان توي اين راه ، اخلاق رو زير پا نگذاره و به يه سري مسائل كه حرمت و شخصيت طرف مقابل رو خدشه دار نكنه پايبند باشه ، و به اسم ازدواج به فكر سوئ استفاده نباشه .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
تو به فکر سوء نیستی طرف مقابل چی؟
زینب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۴
۳
تو ازدواج مدرن معمولا اولین چیزی که پا وسط میذاره احساسه و عشق . و زمانی که پای عشق وسط بیاد منطقی ترین انسان ها هم دچار نوعی نابینایی میشوند یا ایردات طرف مقابلشون رو نمیبینن یا میبینن و دائما توجیهش میکنن و میگن بعد از ازدواج درست میشه و تغییر میکنه . خیلیا رو میشناسم که به شیوه مدرن ازدواج کردن و بعد ازدواج ، خودشون اعتراف کردن که نقطه ضعف و ایرادات طرفو میدیدیم اما اونها رو ندیده گرفتیم .
من شیوه سنتی رو ترجیح میدم چون عقل توش حرف اولو میزنه و تصمیم عاقلانه کمتر پیش میاد که پشیمانی در پی داشته باشه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۳ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
موافقم بجز در یک نکته
در ازدواج مدرن شهوته که فرد رو کور میکنه!
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۵
۳
سلام به همه رفقا
دوسال پیش، همسرم به طور سنتی (با پدر ومادر) خواستگاری اومدن و چند جلسه ای هم صحبت کردیم.وقتی قرار شد عقد کنیم من خواستم قبل از عقد مدتی،حدود 40روز ((صیغه به شرط حجاب ))باشیم .یعنی همان خطبه صیغه جاری شده اما ما خودمون رو زن وشوهر نمی دونستیم تاجایی که تو این 40حتی تا روز عقد هسرم موهای من رو ندیدن.
این کار به خاطر اشنایی بهتر طرفین بود که البته خیلی هم مفید بود.این روش رو گروهی از دوستان با زمان نامزدی متفاوت امتحان کردند و خیلی راضی بودند الان هم من وهم دوستانم از زندگی مشترک کمال لذت را می بریم .
(البته شایان ذکر است که ::دوران نامزدی و عقد هر چند سال هم که باشد با زندگی مشتر ک خیلی فرق داردوتا زیر یه سقف نری هیچ وقت نمی تونی شخص مقابل رو بشناسی) در ضمن همانطور که روابط بین یه دوست هم جنس چند ماهه با چند ساله خیلی فرق داره زندگی هم مینطوره و نباید طرفین رو متهم به دروغگویی یا تغییر رفتار کرد.
در پایان هم دوست داشتم بقیه جونای وطنم هم از این روش اسلامی اطلاع داشته باشد تا طعم خوش زندگی را بچشند.
پاسخ
مرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۲
۷
بحثتون کم کم داره تبدیل می شه به بحث همسریابی.
23 ساله از کرج
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
اتفاقا اگر راهبردهای مطرح شده در بحث، کاربردی شود منجر به همسر یابی هم خواهد شد. البته با مدل اسلامی آن نه مدل جنابعالی.!!!
عالیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۴
۱
به نظر من که هیج کدوم مطلقا درست نیستن.رابطه قبل از ازدواج میتونه یه رابطه خانوادگی باشه البته نه به این منظور که هر کاری بکنند زیراسم روابط خانواده گی.بعدشم راه های بهتری از دوستی وجود داره برای شناخت...اگه هر کس خودشو درست بشناسه و اهدافشو مطمئنا در همون چند جلسه صحبت متوجه سنخیت یا عدم سنخیتش با طرف مقابل میشه.اهداف وعقاید2نفر که با هم متناسب باشه بقیه مسائل طی زمان درست میشه و اصلاکی گفته که2نفرباید کاملا شبیه هم باشن؟اینجوری که دیگه جای رشدی باقی نمیمونه.اقا میفرمایند:همدیگررابسازید..ودر اخرباید یگم سازگاری هم خوب چیزیه همه چیز از اول که نباید عالی عالی باشه .اگه همه چیزو به خدا بسپارید مطمئنا ضرر نمیکنید.یا علی
پاسخ
احمد67
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱
۸
۰
با عرض سلام.
سوالتون یه مقدار مشکل داره.
شما اسلام رو سنت فرض کردید و عرف جامعه کلمه سنت رو یک مساله قدیمی و از مد افتاده میدونه.
اینکه هنوز زوایای اسلام برای ما پنهانه و جا نیوفتاده مشکل از خودمونه نه اسلام
دین اسلام اونقدر مدرنه که به دختر در زمان خواستگاری اجازه داده حریر بپوشه تا پسر با رضایت تمام اقدام به ازدواج بکنه این یعنی نهایت روشنفکری در این دوره زمونه.
دوستی هم یک مساله غلط اندازه یعنی اینکه در دوران باصطلاح دوستی نه اخلاقیات رعایت میشه و نه شئونات در اخر هم اگه دلبسگی بوجود بیاد تماما به ضرر خانوهاست نه پسر ها.
بنظر من اسلم دین مدرنه و کارهایی که ما میکنیم یک جور برگشت به عقبه .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۱
۲
سلام موضوع عالی بود. ای کاش بحث مهریه هم کار کنین
پاسخ
مرتضی 25
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۲
۲
چرا می پیچونید بحث و
ازدواج مدرن انتخاب خود دونفره
و ازدواج سنتی ازدواج از طریقه خانواده هاس
من تو هر دو فضا بودم اول دانشگاه و رابطه های (اصولی ) که می تونستم بدون حضور خانواده هر گزینه ای رو انتخاب کنم پس از پایان دانشگاه به این نتیجه رسیدم که این انتخاب ناقصه خیلی هم ناقصه (میگم چرا)رفتم سراغ خانواده و انتخاب سنتی پس از هفت جلسه خواستگاری ازدواج کردم و الان واقعا خدا روشکر احساس خوشبختی می کنم همینطور خانمم و کاملا به همدیگر وابسته شدیم .
دلیل ناقص بودن او انتخاب(مدرن) اینه که وقتی دونفر یعنی دو جنس مخالف با همدیگر صحبت می کننن ، نمی تونن همدیگر رو از نظر عقلانی بشناسن و فقط میرن تو فضای احساسی و عاشقانه و طرف مقابل و کامل نمیشناسن ولی وقتی با خانواده می خوان انتخاب کنن انتخاب عقلانی و کاملتره چون تو تحقیقات کل خانواده بسیج میشن تا اون گزینه رو انتخاب کنن
پاسخ
مادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۵
۶
ازدواج سنتی مثل انتخابات سال 88 می مونه. اگه نتیجه ازدواج خوب باشه پسر می گه من خودم انخاب کردم و با چشم باز دیدم اگه نتیجه اش خوب نباشه پسر به مادرش می گه این گندی بود که تو زدی و من از اول گفتم گه این به درد من نمی خوره.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۳
۱
مدرن
پاسخ
راحیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۸ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۵
۰
وای مادرجان باچه تفکراتی واسه پسرتون زن میگیرید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۳
۰
تا قسمت چی باشه .
پاسخ
alfredoo
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۱
۱
به نظر بنده کسانی که تجربه دوستی با یه دختر رو دارن و اینکه بین این دوستی به هم قول ازدواج و غیره رو دادن و آخر سر هم به جای ازدواج همدیگرو ترک کردن به درست بودن ازدواج سنتی صحه میذارن .البته برخی سنت های قدیمی هم بایستی به روز بشه .
پاسخ
رها25
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۸ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱
۰
۲
سلام و عرض ادب خدمت دوستان

بحث خیلی جالبه.به قول بعضی دوستان همه چیز نسبیه. بهتر بگیم تمام نظرات یه جورایی درسته. چون هر فرد با علم و آگاهی و فکر و تجربه خودش جواب میده.

من یه مدل دیگه مطرح میکنم که دغدغه خیلی از دوستان هم جماعت خودمه

من مدل ازدواج مدرن-سنتی رو می پسندم:
{توضیح}
بنده از 16 سالگی خواستگار داشتم ولی تا الان که 25 سالمه هنوز ازدواج نکردم. فکر سختگیری و ... رو از ذهنتون بیرون کنید! تا 21 با خود فلسفه ازدواج مشکل داشتم! بعدشم که افتادم تو خط شهدا با خوندن زندگی امثالشون(از همت و باکری و مدق و بلندی و... گرفته تا مجموعه
کامل نیمه پنهان و اینک شوکران!!!) تازه یه مدل دیگه از ازدواج نظرم رو جلب کرد. اونم زندگی واقعی و خدایی داشتنه. یعنی اینکه مثل بقیه نباشی که اولش مامانت برات بره خواستگاری، اگه قیافه و خونه دخترو پسند کرد و همه چی اوکی شد بعد برید خرید بازار و عقد و بعدازچند وقت عروسی و بعدش بچه و نوه و ... و مرگ . یعنی دیدت مثل خیلــــــــــــــــی ها(تو این دوره و زمونه)صرفا مادی باشه...

امثال من که این نوع زندگی رو نمی پسندن باید چکار کنن؟؟؟(می دونم هم دغدغه پسرای مذهبی و هم دخترای مذهبی هست)

باید اونقدر بشینن تا یه روزی مامان پسری که همچین مدلیه بیاد در خونشونو بکوبه؟؟؟(توجه داشته باشید که ما اونقدرام تو عالم فرشته ها سیر نمی کنیم و می دونیم امثال شهدا دیگه عمرا یافت بشه!!!)

یا اینکه راه دیگه ای هم هست؟؟؟

به نظر من راه سوم اینه: پسر باید اول شرایطشو حتماً با خونوادش در میون بذاره بعد گزینه های مناسب که ممکنه تو دانشگاه یا محل یا اقوام و خویشان و ... باشون برخورد داشته باشه و با در نظر گرفتن تمام جوانب و غیر مستقیم(بدون ارتباط) بعد از مدت طولانی با شناخت حداقل ظاهری و سپس از طریق خونوادش وارد ماجرا بشه.
حالا ممکنه بعضی ها بگن ممکنه جور نشه و کلی اسیب بعدش بوجود بیاد.
توجه داشته باشین در مدت شناسایی و شناخت(زیر نظر گرفتن نامحسوس دختر)، خود پسر حداقل می تونه تشخصیص بده طرف مذهبی هست یا نه و اینکه چقدر مقیده؟
برای توجیح: یکی از همکلاسی های بنده از یکی دوستانم به همین شیوه خواستگاری کرد. موقع خواستگاری جلسات اول با فامیللی مادر پسر جلو رفتن و شناخت های اولیه و کلی خانواده حاصل شد و بعدشم بقیه ماجرا و الانم با خوشبختی دارن به زندگی شون ادامه می دن
و چند مورد دیگه...

خلاصه امثال ما بادیدن قیافه و نوع رفتار یه مرد تریپ مذهبی در کنار یه خانم خفن آرایشی و بالعکس واقعا قلبمون به درد میاد و به این نتیجه می رسیم که همیشه ازدواج بهترین راه نیست!!!
پاسخ
سمانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۴
۰
من با پسري دوست بودم اما از اول قصد ازدواج داشت خانواده ها هم در جريان بودن بعد 6 ماه اومدن خواستگاري اجازه خواستيم 1 مدت بگذره تا خانواده ها همو بشناسن ما هم شناختمون بيشتر بشه الان 1 ساله ازدواج كرديم همه چيزم عاليه خدارو شكر
به نظر من اگه ازدواج مدرن رو اصول باشه بهتر از ازدواج سنتيه
با تشكر
پاسخ
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۱
۳
آقا ما سنتی ازدواج کردیم خیلی عالی شد.....آره ولا...البته امام رضا علیه السلام خیلی کمکم کرد.
پاسخ
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱
چرا منفی میزنین خوب؟واسه من خوب شده منفی میزنین؟این دیگه ازوناش بود
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۲ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۲
۰
در بحث مدرن اگه نيت بر صداقت باشه وسواستفاده در ان نباشد بر سنتي ارجحيت دارد
پاسخ
alfredoo
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
من هم با نظر شما موافقم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱
۳
۰
ازدواج سنتی مرد.در حال حاضر اصلا نمیشه به کسی اعتماد کرد و همینجوری رفت خواستگاری.بهترین کار همون رابطه کنترل شده چند ماهه هست تا هم 2 طرف همدیگه رو کامل بشناسن هم خانواده ها.این اتفاق برای خواهر من افتاد و در دانشگاه با یه پسری اشنا شد ولی بعد چند ماه فهمید که پسره معتاده و تعادل فکری و روانی نداره.
پاسخ
Delgir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۴ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱
۰
۱
سلام به همه دوستان خوبم!
این بحث خیلی شعبه میگیره.به نظر من ازدواج باید با شناخت کافی باشه ولی نه با دوستی.
من خودم دختری را در نظر میگیرم و شروع میکنم به انجام تحقیقات دربارش که شامل رفتارش تئ محل سکونت و کارش ، صحبت های زمان خواستگاری برای شناختن جریان فکریش و سوال از اعتقاداتش میشه.
به نظر من ازدواج سنتی با اعمال کمی از تغییرات بهتره.
نه چون اسلام این حرفو زذه بلکه به این دلیل که حرف اسلام منطقی تره .چرا؟چون
1- اصلاً یکی از دلایل مهم ازدواج رسیدن به آرامش هستش . حال فکرشو کنین اونایی که به روش دوستی خیابونی ازدواج میکنن آیا بعد ازدواج نسبت به هم شکاک نیستن و اعتماد دارن طرف مقابل کسی دیگه رو مثل اونا تو خیابون بپسنده و خیانت کنه!البته مسئله خیانت تو ازدواج سنتی هم ممکنه اتفاق بیفته ولی با درصد خیلی کمتر.
2- اصولاً عشق واقعی بعد از ازدواج خاصل میشه.چرا؟چون طرف مقابلتو با دیدن ظاهر انتخاب نکردی و دربارش تحقیق کردی.بعدش مگه احساسات جوونا خریدن عروسکه که به راحتی انجام بشه؟مطمئناً کسی که با کس دیگه به قصد ازدواج دوس میشه از رو نیاز احساساتش هست حالا فکر کنین اگه این احساسات به هر دلیل وسط راه سرکوب بشه و نیمه تموم بمونه چه ضربه ای به طرف مقابل میخوره.
3- اگر ما بتونیم خیلی از افراط و تفریط ها رو کنار بذاریم مطمئن باشید به اسلام ناب میرسیم و نهایتا ازدواج موفق.
4- با دوستی های خیابونی اصولا بنیان خانواده به خطر می افته و دیگه جوونا نیاز به داشتن خانواده ای که پشتیبان اوناست رو حس نمیکنن و هرکی هر وقت بخواد به هر شیوه ای میتونه تو خیابون با چند تا حرف احساسات طرف مقابل را تحریک کنه و اغفالش کنه.
در ضمن باید بگم من اگه خودم جای پدر یا مادر باشم ترجیح میدم تو انتخاب همسر آینده ی فرزندم تاثیر داشته باشم و نظر بدم نه اینکه مجبور باشم نظر اونا را عمدتا از رو احساساته قیول کنم و این حق طبیعی پدرا و مادراست چون بچه هاشون جیگرگوششونن.
پاسخ
سلمان فارسي
UNITED STATES
۱۰:۳۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
سلام!!!
سايت كانون گفتمان قرآن بحث هاي خوب ومفيدي در مورد ازدواج داره!!!
پيشنهاد مي كنم بيائين عضوء بشين وبحث كنيد.
پاسخ
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
ازدواج باید بر اساس آگاهی باشد حالا می خواد مدرن باشد و یا سنتی.
ازدواج مدرن بر اساس شناخت و آگاهی و ازدواج سنتی بر اساس آگاهی صحیح است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
توصیه می کنم که در صورت ازدواج از سکه به عنوان مهریه استفاده نکنید چون اصلاً حساب و کتاب ندارد....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
من با تلفن آشنا شدم
ولی بعد عقد فهمیدم هرچی راست گفتم اون دروغ گفت
هیچوقت نمی تونی بشناسی چه با رفاقت چه بی رفاقت
ولی برو خانواده و اقوام رو بشناس اونم دقیق نه با چهار تا سوال از همسایه
خیلی سخته باز سنتی بهتره تا مدرن حداقل خودتو سرزنش نمی کنی
پاسخ
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۱
۰
۲
ازدواج مدرن چون دراين ازدواج همديگرو بهتر ميشناسن وزندگي روتجربه ميكنن وزوجي موفق خواهند بود
پاسخ
سمیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۰۴ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
پسر باید اول شرایطشو حتماً با خونوادش در میون بذاره بعد گزینه های مناسب که ممکنه تو دانشگاه یا محل یا اقوام و خویشان و ... باشون برخورد داشته باشه و با در نظر گرفتن تمام جوانب و غیر مستقیم(بدون ارتباط) بعد از مدت طولانی با شناخت حداقل ظاهری و سپس از طریق خونوادش وارد ماجرا بشه.
پاسخ
مبینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۴ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
مدرن بودن یا سنتی بودن خیلی مهم نیست.ادم باید قبل از ازدواج چشماشو خوب باز کنه و از روی احساس تصمیم نگیره.اگ کسی از راه درست هر چیز وارد بشه مسلما موفق خواهد شد.ازدواج مدرن هم اگ از راه درستش بری خیلی هم خوبه.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها