کد خبر: ۹۱۷۸۵
زمان انتشار: ۱۷:۳۰     ۱۸ آبان ۱۳۹۱
بازی جدید خانواده هاشمی در خصوص محاکمه فرزندانشان:
دو سال پیش در روز جمعه ۲۱ آبان ۱۳۸۹ آیت ا... جنتی در خطبه ی دوم نماز جمعه تهران در خصوص توصیه های پنهانی که در خصوص دستگیری مهدی هاشمی شده است، مواردی را افشا نمود که اینک در آبان 1391، پس از گذشتِ دو سال ، تا حدود زیادی به واقعیت پیوسته و به مرحله اجرا درآمده است. این در حالی است که روز گذشته یک منابع آگاه خبر از فشار سنگین بر قوه قضائیه مبنی بر ضرورت نیمه تمام ماندن تحقیقات دادند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دو سال پیش در روز جمعه ۲۱ آبان ۱۳۸۹  آیت ا... جنتی در خطبه ی دوم نماز جمعه تهران در خصوص توصیه های پنهانی که در خصوص دستگیری مهدی هاشمی شده است، مواردی را افشا نمود که اینک در آبان 1391، پس از گذشتِ دو سال ، تا حدود زیادی به واقعیت پیوسته و به مرحله اجرا درآمده است.

آیت ا... جنتی در آن زمان افشا نمود که از سوی برخی توصیه گران، شیوه ی دستگیری مهدی هاشمی مواردی این چنین توصیه شده است:

« توصیه شده که اگر این شخص به ایران بازگشت او را در فرودگاه دستگیر نکنیم ، چون به او هتک احترام می شود لذا اجازه دهید به خانه برود و استراحت کند و با دوستان خود برنامه هایش را تنظیم کند سپس اگر او دستگیر شد او را به زندان اوین نبرید چون شان ایشان بالاتر از زندان اوین است ، بنابراین خانه ای را با همه امکانات و وسایل در اختیار او قرار دهید . همچنین پرونده وی را به اطلاعات و سپاه ندهید چون آنها چیزهایی دارند که دستگاه قضایی در دست ندارد و یک قاضی عادل او را محاکمه کند و قاضی عادل هم به زعم آنان کسی است که او را یا تبرئه کند و یا محکومیت جزیی به او بدهد لذا همه این مسائل عین بی عدالتی است ، بنابراین در مورد دستگیری این فرد یا نباید وارد میدان شویم و یا اگر وارد شدیم باید عادلانه و با عدم تبعیض رفتار کنیم. ».
آبان 1389 –  خطبه ی دوم نماز جمعه تهران

چنانچه جملات فوق یک به یک بررسی شود، ملاحظه می شود که تا این مرحله بسیاری از توصیه های سال 1389 عیناً رعایت شده و پیش بینی باقی مانده این است که مهدی هاشمی تبرئه شود یا محکومیت جزئی بگیرد.

این در حالی است که روز گذشته یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه طی 2 روز گذشته فشار سنگینی از سوی هاشمی رفسنجانی به رئیس قوه قضائیه مبنی بر ضرورت نیمه تمام ماندن تحقیقات و انتقال مهدی هاشمی به بیمارستان وارد شده است، گفت: خانواده هاشمی با این ادعا که مهدی نیاز به درمان فوری دارد، درصدد ناقص گذاشتن مراحل تحقیقات و ایجاد وقفه در فرآیند کارشناسی مربوط به پرونده هستند.

این منبع مطلع یادآور شد: فشارها روی شخص آیت‌الله آملی لاریجانی شدید شده، اما وی همچنان بر ضرورت تکمیل تحقیقات و تداوم سیر قانونی پرونده‌ تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد کرد: مسئولان قضایی تاکید کرده‌اند که اجازه هیچ نوع اعمال فشاری را در این پرونده نخواهند داد.

پی نوشت 1 : فردا نماز جمعه ی تهران توسط ایت الله جنتی برگزار می شود. جا دارد تا ایشان با اشاره به پیش گویی های دو سال پیش، میزانِ صحت و به وقوع پیوستن آن احتمالات بیان شده را بررسی نماید.

پی نوشت 3 : مهدی هاشمی هم اینک با حضور در  بیمارستان دی ، ادامه ی تحقیقات پرونده ی اتهامات خود را راکد نموده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
SWEDEN
۱۹:۴۴ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
۵۲
۲
حالا چرا احمدی نژاد قصد بازدید از اوین را داشت و چرا مصلحت نبود؟
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
چون همش تقصیر احمدی نژاده
ناشناس
TAJIKISTAN
۲۰:۵۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
۱۰
۲۸
بعدش چی عقده ای ها
عقده حقارت شمارا خواهد کشت
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
بعد چی چی؟
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
۳۸
۱۵
خداوند شر این .....از سایه این نظام مقدس کم کنه

انشاءالله
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
الهی آمین
علوی
GERMANY
۲۲:۰۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
۱۵
۳۰
بستری شدن زندانی تابع مقررات خاصی است که در قانون سازمان زندانها وائین نامه های مربوطه مشخص شده است زندانی چه پسر هاشمی باشد یا پسر جنتی یا خزعلی ویا هر فرد دیگر میتواند از این حق استفادهکند شما هم خدارا درنظر بگیرید وبه تعبیرقران مبادا دشمنی با فرد یا گروهی شمارا ازمسیر عدالت خارج کند ضمنا هیچ کدام از حرفهایاقای جنتی تا این مرحله به وقوع نپیوسته است جوسازیهمکار درستی نیست
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
خداییش اینارو تو نماز جمعه بگی برات تکبیر میگن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
یعنی امثال ماهم اگر زندانی باشیم حق داریم تو بیمارستان خصوصی (!) بستری بشیم؟!
معنی بستری شدن زندانی ها رو هم فهمیدیم!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۶ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
۴۳
۲۰
باید دست آقای جنتی رو بوسید واقعا گل گفته.
پاسخ
بیگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
۱۲
۳۰
وحشتناک بدبینانه وسطحی نگر است این گونه ادبیات واین گونه نگاه کردن به مسائل.
پاسخ
فرزند مسیح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
۳۱
۹
جای تامل فراوان دارد ...
الان می فهمم احمدی نژاد چه می گفت ...
پاسخ
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱
۳۸
۰
ای خدا هر کسی که به این مردم خیانت بکنه به زمین گرمش بزن
پاسخ
مهدى
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۲۵
۸
چراجرات نداريد به صراحت و رو راستى اظهارنظر كنيد،جنتى از سياستمداران وانقلابيون دلسوز وآگاه به مسائل گذشته و حال هستند ، وإظهار نظرشون نشأت از ديد كاملا آگاهشون
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۲۵
۶
..... بايد تاوان خيانت به ايران را بده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۱۰
۳
مهدی هاشمی که ... نیست ....هم باهاشمی هستند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۲۶
۹
خدا احمدي نژاد راحفظ كند
پاسخ
Haghighat
UNITED STATES
۱۲:۵۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۶
۱۷
براى همين نظرها وطرز فكرهاست كه امام زمان نمى آيد وگرنه همه انگشت به دهان خواهيم و خواهيد ماند.
واقعا جاى تأسف داره خيلى از مردم گمراه ما هم مثل مردمى كه به امام حسين و على و مختار و و و خيانت وپشت كردند هستند كه بارها مورد لعن خداوند و پيامبران واقع شدند*اى مردم اصلا ول كنيد كى مقصر هست ونيست اينها گير دادند به هاشمى؟كه الان 5000موقعيت شغلى بطور مستقيم كه با چشم قابل ديدن هست نه خانه هاى سازمانى مهر كه در استان ايلام با زلزله ايى4/6ريشترى ترك برميدارند!!!در شهرستان بم ايجاد كرده؟؟؟(أرگ جديد)چرا اينهابه بانك هاى ربا و حرام خور خودشان حرفى نمى زنند؟ها؟؟؟چراقيمت خودروهارا دركشور مسلمان2/5تا3برابر قيمت جهانى به مردم مى دهند؟جاى تاسف دارد چون خداوندهم اين حرفهارامى گويد ولى كوگوش شنوا!!!
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۱۵:۲۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
اگر از مریدان و حقوق بگیران هاشمی نباشید قطعا حرفهایتان از روی سادگی است. شما با کدام ابزار علمی و کدام کار کارشناسی فهمیدید خانه های مسکن مهر در برابر زلزله مقاومت ندارند؟ اگر مدارک مهندسی دارید خوب ارائه کنید تا با سند و مدک با متخلف برخورد شود. ارگ جدید بم هم که مربوط به همان گروه کارگزاران و ساخت دوره هاشمی و فبل از زلزله بم بود.
حرامخواری بانکها را هم همان کسانی بوجود آوردند که تلاش اجمدی نژاد برای کاهش سود بانکی را با شکست مواجه کردند و اصلا می دانید مافیای بانکی یعنی چه؟
اصلا شما می دانید خوردو سازی ایران چرا فقط مونتاژ کننده است و با یک تحریم قطعات بیچاره می شود؟
اتفاقا حق مردمی که دوست و دشمن را تشخیص نمی دهند بدتر از اینها است.
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
این 4/6 ریشتری رو چه جوری اندازه گیری کردی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
یعنی چون گوشت گرون شده باید همه دزدها و قانون شکنان علی الخصوص آقازاده ی ..رها کنیم و سرگرم شکم بشویم !
غغغ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۷
۰
اگر اين پسره مجرمه خداكم كم درستش ميكنه .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۳
۸
سايت ٥٩٨ ! در خصوص مطلب: http://www.bultannews.com/fa/news/108969/حکایت-فرزندان-خطاکار-از-ابن-زبیر-تا-خزعلی-و-هاشمی //  عليرغم اينكه نمي خواهيم واكنش به مسائل اينگونه داشته باشيم،مجبور مي شويم به ابراز نظر و طرح سئوالات بپردازيم. لطفا پاسخ دهيد:١-آیا شما با مقايسه تاريخي قصد آن داريد كه از فرزندان آقاى هاشمي به فرزندان آقا برسيد، چرا؟! اين اقدام عليرغم اينكه غير واقعي است ، جنگ رواني عليه فرزندان انقلاب و نظام است . ٢- آيت الله خزعلي در خصوص ..... آقاى .... نزد ..... توضيح دهند كه اين .... براى چه بوده و پاسخ ايشان براى .... طي اين ساليان طولاني، چه بوده است؟! از آقايان ... و .... هم مي توانيد در خصوص اين موضوع سئوال كنيد!  ٣-بالاخر اتهام آقاى مهدى هاشمي چيست؟وقتي كه اينگونه در عرصه عمومي اتهامي به افراد مي زنند بايد تفهيم اتهام هم در عرصه عمومي بيان شود،تا عدالت جارى باشد، نه اينكه رها و سيال هر باند و سايتي عليه متهم كيفر خواست خود را بر اساس غرض و مرض خود صادر كند و در افكار عمومي ثبت نمايد، اين اقدامات تشويش اذهان عمومي است،پيرامون اتهامات مهدى هاشمي مي توانيد از آقاى ..... نيز نظربخواهيد، مهدى هاشمي بي گناه است، هيچ جرمي ندارد، اگر واقعا بدنبال كشف حقايق هستيد، ببينيد آقاى هاشمي در انتخابات سال ٨٤ طي نامه ايي چرا به خدا پناه بردند؟! ٤- در هر صورت ايراد اتهام به مهدى هاشمي، اقدامي از سوى منابع .... و ... است، كه براى حذف آيت الله هاشمي رفسنجاني از عرصه قدرت سياسي انقلاب و نظام اسلامي صورت مي گيرد، و آن بدين منظور است كه تا هاشمي در عرصه قدرت سياسي باشد، نمي توانند ولايت فقيه حذف نمايند، منابع ..... درصددند كه اگر قادر باشند مهدى هاشمي را با اتهامات واهي محكوم نمايند و با اين كار و جنجال سازى بعدى، خاتمه حضور آيت الله هاشمي را رقم زنند؛ و در صورت عدم محكوميت مهدى هاشمي و برائت و بي گناهي او؛ در سطح افكار عمومي اينگونه تبليغ نمايند( كه متن همين گزارش سايت ٥٩٨؛ مبني براينكه)هاشمي دست از فرزندش نكشيد، هاشمي با قدرت و اعمال نفوذ مهدى را آزاد كرد و... .؛ و نهايتاً نتيجه مي گيرند و اينگونه به افكار عمومي القاء مي كنند كه اين نظام اسلامي نيست.اين نظام فاسد است، اين نظام شبيه نظام شاهنشاهي و هزار فاميل است، مهدى هاشمي اينگونه است كه اين سايتهاى به اصطلاح اصولگرا مي زنند، و .... آنگونه است كه سايتهاى به اصطلاح اصلاح طلب مي زنند.  اين شاه بيت جنگ براندازى .... عليه جمهورى اسلامي ايران است.  " جمعيت اطلاعات ٣٦ ميليوني/ ثاقب٥"
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
مهدی هاشمی شاه کلید سال هشتادو هشته.
کم نبودن از متهمین اغتشاشات که تو دادگاه اعتراف کردن به اینکه با مدیریت ... دست به یکسری اقدامات علیه امنیت ملی زدن_ البته عوامل متعدد دیگه ای هم تو اغتشاشات دخیل بودن که فعلا ما کاری به اونا نداریم_مگه اینکه شما هم خدای نکرده همصدا با دشمن بخواهید بگید که اینها تحت فشار و شکنجه مجبور به اقرار و اعتراف شدن " البته غیر از اقرار متهمین اسناد انکار ناپذیر هم در این زمینه موجوده که به وقتش انشااله باید بررسی شه. درست در همون ایام آقای مهدی هاشمی از کشور خارج میشن و بعد از سه سال به هر دلیلی مجبور میشن که بر گردن"خود این غیبت طولانی به خیلی از شائبه ها مبنی بر متهم بودن ایشون دامن زد" ایشون اگه بی گناه بودن نباید با این سرعت از کشور خارج میشدن" اونم همراه با غیبت سه ساله!! آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است!! شما انقدر محکم وقاطع نمیتونید بگید ((مهدی هاشمی بی گناه است)) در ضمن قوه قضائیه از مدت ها قبل حکم بازداشت ایشونو صادر کرده بود"شاید میخواهید قوه قضاییه رو هم متهم کنید که برای حذف آقای هاشمی حکم بازداشت پسرشو صادر کرده!! در ضمن لطف بفرمایید ماجرای یه آقازاده رو به اعتبار و حیثیت نظام پیوند نزنید !! اعتبار و حیثیت نظام زمانی خدشه دار میشه که اجرای عدالت که بزرگترین مطالبه انقلاب اسلامی و مردمه"محقق نشه و عده ای با استفاده از قدرت و جایگاه اطرافیان از حاظر شدن در مقام پاسخگویی به ملت و رفع اتهام" طفره رفته و به هزار و یک بهانه متوسل شن!!
سیّد
NORWAY
۱۹:۵۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
سئوال کردید که:
٣-بالاخر اتهام آقاى مهدى هاشمي چيست؟
راستش اتهام ایشان را که همه میدانند چیست ولی اگر منظورتان اینست که جرم ایشان چیست، باید گفت که طبق روال معمول هر متهمی بعد از دستگیری و طی شدن مراحل بازجوئی، تحقیقات و تشکیل پرونده باید به دادگاه رفته و از خودش دفاع کند و در آنجاست که یا جرمش ثابت میشود و یا آزاد میگردد، لذا اینکه شما اینک بطرفداری از ایشان و قبل از محاکمه با طرح اینگونه سئوالات سعی در ایجاد توهم در اذهان دارید بحثی جداست والا تا پایان تحقیقات و بازجوئیها اینگونه مظلوم نمائیها بسیار کودکانه بوده و برای عموم مردم چیز جدیدی نیست.
امیدواریم این پرونده بدون دخالت و اعمال نفوذ از مرحله بازپرسی سالم گذر کند و دادگاه موعود تشکیل گردد.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۱۳
۳
کاش همه مثل احمدی نژاد بودن
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
اونوقت کی به این همه آدم فحش میداد؟ رسانه ها چطوری علیه این همه شبه احمدی نژاد مطلب می نوشتن و تخریب میکردن؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
آدم شجاع کم پیدا میشه .احمدی نژاد تکرار نشدنی است ..
اسدابادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۰
۹
قوه قضاييه مستقل است اگر گناهي مرتكب شده باشد مطمئا با عدالت برخورد خواهد كرد شماخودتون را زياد ناراحت نكنيد 33سال اززمان كاشت نهال انقلاب مي گذرد سخت ترازاين موارد الحمدلله حل شده اين هم حل ميشودمعيشت مردم ازاهم واجبات است كه همه بايدهم فكري كنند كه حل بشودامروز مشكل امثال اين اقايان نيست داشاي گلم دشمن بيدين تمام قد در مقابل اسلام ناب كه امام رحمت الله وسلام لله عليه پاييه گذاري كرد ايستاده بايد همه امروزگوشجان بديم به توصيههاي رهبري كه چراغ راه وجود مبارك ايشان است والا درهر خانه اي بچه اي ممكن است خطا كند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
مگه همونایی که سال 88 آشوب به پا کردن و کل نظام و ارش هایش و ولایت فقیه را انکار کردن و با اسرائیل و آمریکا و انگلیس هم صدا دشمن نیستن !
این دشمن توهمی که شما میگی کیه !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۶
۱
آیا با همه متهمین همینطور عادلانه رفتار می شود؟؟؟
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
حتما. یه وقت شک نکنی
علیمحمدجودی09177740795
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
سلام . لطفا درج فرمائید
آیا مناقشات پایان می یابد؟
تذکر برخی از نمایندگان استان بوشهر و هرمزگان به رئیس جمهور + عکس

لینک خبر :

http://jana.ir/content/view/16081/36/
پاسخ
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۵
۱
جریان اتهام زنی به احمدی نژاد و مشائی و دیگر یاران احمدی نژاد هم جزء کارهایی بود که بوسیله آقای ه سال 88با موفقیت کلید خورد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
جرم ... محرز شده است و عالم و آدم مي دانند و البته سپاه عزيز و وزارت اطلاعات مقتدرمان بسيار بسيار دقيق تر از .... ميدانند او چه ... است!
لذاست تلاش براي بي اثر كردن اسناد و مدارك محكم وزارت اطلاعات و سپاه كه از اركان مهم نظامند.
.... تمام تلاشش را خواهد كرد و البته حكمي از جنس حكم .... صادر و در بحبوبه انتخابات سال آينده هم ابلاغش مي كنند كه افكار عمومي متوجه آن چندان نشود تا اين بار به سلامت به مقصد برسد!
اما....
آقا .... خوب ميداند" تيرهاي غيب خدا" چطور اثر مي كنند.حتما بياد دارد " قاسملوي ملعون و رئيس حزب قاتل كومله" و " بختيار ملعون" چطور به تير غيب الهي دچار و معدوم شدند!!
ما هم منتظر امدادو تير غيب الهي در مجازات
منافقان جديد هستيم و آن را دور نمي بينيم.
پاسخ
پسرعموي عدالت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۰
۴
مانده ام!!! درعجبم !!!اين همه تئورسين ؟؟؟انوقت وضعمون چرااين ريختييه؟؟؟نتيجه:احتمالا"هركسي به زعم خودش ازيك جريان خاصي حمايت ميكنه انوقت تقاضاي اجراي عدالت ام داره !!!نازي بيچاره ي خواب الو پاشو درو واكن گفتي عدالت !!!باايل وتبارش اومدند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۳
۰
هر كه به مردم خيانت كند ابرويش مي رود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها