کد خبر: ۵۳۶۰۲۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

هشت دستاورد مهم پاسخ تنبیهی ایران به اسراییل

پایگاه تحلیلی خبری 598: با گذشت سه روز از پاسخ تنبیهی ایران به رژیم اشغالگر قدس، خبر این حمله همچنان در صدر اخبار خبرگزاری‌های مطرح دنیا است. در واکنش به این رویداد بزرگ، برخی حامیان رژیم صهیونیستی سعی می‌کنند تا استناد به اعداد و ارقام این حمله را شکست خورده جلوه دهند.

این دسته از افراد معتقدند که تمامی پهپادهای شلیک شده از سوی ایران توسط پدافند رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن رهگیری شده است و موشک‌های به زمین اصابت کرده نیز خسارات چندانی به بار نیاورده است.

به همین خاطر حمله ایران موجب شکست دوباره این کشور شده و عملا دستاورد خاصی را در پی نداشته است. اما آیا پاسخ تنبیهی ایران، آن گونه که حامیان رژیم اشغالگر قدس می‌گوید، بدون دستاورد بوده است؟! در ادامه بخوانید:

1_ برخلاف آنچه که رژیم صهیونیستی و پرقیچی‌های آن در فضای رسانه سعی دارند تا به مخاطب القا کنند، حمله ایران «محدود»، «با ساده‌ترین نوع پرتابه‌ها» و «مستقل از جبهه مقاومت» صورت گرفته است.
در این حمله سپاه پاسداران اهداف خود را بر مراکز نظامی خاص معطوف کرده بود که تصاویر و فیلم‌های منتشر شده حاکی از برخورد حداقل 15 موشک به این اهداف است.
حال تصور کنید که جنگی همه جانبه میان اسراییل و جبهه مقاومت دربگیرد که طبیعی است که در این جنگ، تمامی گروهها از خاک لبنان و سوریه گرفته تا دیگر آزادگان در اقصی نقاط جهان اسلام مشغول حمله به اسراییل و منافع آن در منطقه می‌شوند.
برای همین این حمله بیش از هر چیزی حامل «پیام هشدار نابودی» برای رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان بود.

2_ حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق و شهادت تعدادی از مستشاران نظامی کشورمان انجام شد.
در عرف دیپلماتیک، هر سفارت‌خانه جزیی از خاک آن کشور به حساب می‌آید و از همین رو پاسخ تنبیهی ایران نشان داد که جمهوری اسلامی در قبال خاک خود تا چه اندازه حساس است و سطح پاسخش به هرگونه دست درازی به خاک ایران، چه تبعاتی را می‌تواند برای خاطیان به دنبال داشته باشد.
از طرفی این حمله و انفعال رژیم صهیونیستی و دیگر حامیان این رژیم از پاسخ به ایران نشان داد که این حمله تا چه اندازه «بازدارنده» بوده است.

3_ همچنین تا پیش از حمله، رژیم به عنوان قدرتی بلامنازع و سرکش تلقی می‌شد؛ با این حال حمله ایران، پوشالی بودن هیمنه و هیبت رژیم را به تصویر کشید و ثابت کرد که «اسراییل از خانه عنکبوت هم سست‌تر است.»

4_ از دیگر دستاوردهای این حمله، سربلندی و عزت جهان اسلام و عرب است. اعراب و مسلمانان که خود را در مقابل رژیم بازنده می‌دیدند؛ پس از رویداد اخیر به ستایش حمله ایران پرداختند و در شبکه‌های اجتماعی همچنان از «سربلندی اسلام» به دست شیعیان سخن می‌گویند.

5_ افزون بر این، حمله ایران به رژیم صهیونیستی، دست خائنان به جهان اسلام را بیش از پیش رو کرد و چهره حقیقی آنان را به مسلمانان نشان داد.

6_ در اراضی اشغالی نیز این حمله موجب تشتت و اختلاف نظر در میان کابینه رژیم جعلی شده و بی‌عرضگی سران این رژیم در میان دیگر اشغالگران به تصویر کشیده است.

7_ همچنین به نظر می‌رسد که این حمله نرخ «مهاجرت معکوس» از اراضی اشغالگری را شدت بخشد.
بر اساس گزارش‌های تهیه شده، تا اینجای کار ساکنان اراضی اشغالی در شمال  _که از ترس حمله حزب‌الله آواره شده‌اند_ دیگر حاضر به بازگشت به منازل خود نیستند.

8_ علاوه بر این، پاسخ ایران باعث شد تا برای مدتی کوتاه هم که شده رژیم از غزه غافل شده و به جای حمله به رفح، تمرکز خود را بر مشکلات دیگر خود معطوف کند.

متن فوق تنها گوشه‎‌ای از دستاورد پاسخ تنبیهی کشورمان به رژیم اشغالگر است که به چشم نگارنده آمده و بدون شک، این حمله همچون زلزله‌ای دامنه‌دار برای مدت‌ها خواب را از چشم رژیم می‌رباید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها