کد خبر: ۱۰۰۱۵۵
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۲۶ آذر ۱۳۹۱
اولین حادثه کشتار در آمریکا در محیط دانشگاه صورت گرفت و در آن 30 نفر مجروح و 16 نفر کشته شدند.

به گزارش 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از جنجالی‌ترین قوانین در آمریکا، بحث آزادی حمل سلاح است که تاکنون بارها در این کشور مورد بحث قرار گرفته است؛ این آزادی حمل سلاح تاکنون به فجایع زیادی منجر شده است؛ جدیدترین مورد از این کشتارها در مراکز آموزشی آمریکا مربوط به مدرسه ابتدایی سندی هوک است که با 27 کشته جایگاه سوم را در این لیست دارد؛ در این مطلب شما را با معروفترین و خونین‌ترین کشتارها در مدارس و دانشگاه‌های آمریکایی آشنا می‌کنیم.

*حادثه مدرسه ابتدایی بث با 130 کشته و مجروح

این حادثه مرگبارترین فاجعه کشتار در مدارس آمریکا نام گرفته است که طی آن 85 نفر مجروح و 45 نفر کشته شدند که بیشتر آنها کودکان دبستانی بودند؛ اندرو کهو 56 ساله در ایالت میشیگان و در تاریخ 18 می 1927 مرتکب این جنایت وحشتناک شد.

او یک کشاورز محلی بود که خانه و مزرعه‌اش توسط بانک مصادره شده بود؛ وی 500 کیلوگرم مواد منفجره را در زیر مدرسه جاسازی و منفجر کرد؛ او صبح روز حادثه ابتدا زنش را کشت و مزرعه‌اش را به آتش ‌کشید و پس از انفجار مدرسه، وسیله نقلیه‌اش را در حالی که خودش در آن نشسته بود، منفجر ‌کرد.

*قتل عام در دانشگاه پلی‌تکنیک ویرجینیا

این حادثه در دانشکده پلی تکنیک ایالت ویرجینیای آمریکا رخ داد و به عنوان «قتل عام ویرجینیاتک» نام گرفته است طی آن 15 نفر مجروح و 32 نفر کشته شدند؛ "چو سونگ هی "دانشجوی کره‌ای 19 ساله مقیم آمریکا که از 8 سالگی در این کشور زندگی می‌کرده، روز صبح 16 آوریل 2007 میلادی با دو کلت اتوماتیک وارد خوابگاه شد و پس از کشتن دو دانشجو به محیط دانشگاه رفت و 32 قربانی دیگر را قتل عام و سپس خودکشی کرد.

وی قبل از حرکت به سمت دانشگاه برای کشتار تعدادی عکس و کلیپ ویدیویی و نوشته‌هایی را برای شبکه " NBC " ارسال کرد؛ بنا بر نظر کارشناسان وی دچار اختلالات روحی و روانی بوده است.

*مدرسه ابتدایی سندی هوک

در روز 14 دسامبر سال 2012 میلادی یک جوان 20 ساله آمریکایی به مدرسه ابتدایی "سندی هوک " در شهر نیوتاون وارد شده و در حالی که با یک سلاح نیمه اتوماتیک و 2 اسلحه کمری مسلح بود به شلیک به دانش‌آموزان پرداخت.

" آدام لانزا " قاتل آمریکایی پس از کشتن مادر خود سلاح‌های وی را برداشته و به مدرسه وارد ‌شد؛ وی در چند کلاس وارد شده و بی‌مهابا به تیراندازی اقدام ‌کرد؛ در جریان این تیراندازی 27 نفر شامل 20 کودک دانش‌آموز جان باختند؛ فرد ضارب نیز پس از کشتن این افراد با شلیک یک گلوله به زندگی خود پایان داد.

*حادثه خونین در دبیرستان کلمباین

یکی از خونین‌ترین کشتارهای مدرسه‌ای در آمریکا در ایالت کلورادو که طی آن 23 نفر مجروح و 15 نفر کشته شدند؛ اریک هریس 18 ساله و دیلن بنت کلبولد 17 ساله ساعت 11:15 صبح روز 20 آوریل 1999 وارد کافه تریا شدند و 2 کیف حاوی مواد منفجره را در آنجا جاسازی کردند و به خودروی خود در پارکینگ برگشتند اما وقتی که متوجه شدند بمب منفجر نشده است با اسلحه به مدرسه بازگشتند و به هرکس که سر راهشان بود شلیک کردند و مواد منفجره‌شان را در گوشه گوشه مدرسه جاسازی کردند.

این دو در ساعت 12:08 با شلیک گلوله به سر خود خودکشی کردند؛ فاجعه دبیرستان کلمباین یکی از مشهورترین و در عین حال غمبارترین حوادث مربوط به سلاح‌های گرم در آمریکاست که به ساخت مستندی با نام "بولینگ برای کلمباین" توسط مایک مور مستند ساز مشهور آمریکایی منجر شد.

وی در این مستند به این حادثه و مشکلات ناشی از قوانین آزادی حمل سلاح و همچنین شرکت‌هایی که از این کار سود می‌برند، می‌پردازد.

*کشتار در دانشگاه تگزاس

اولین حادثه کشتار در آمریکا که در محیط دانشگاه صورت گرفت و در آن 30 نفر مجروح و 16 نفر کشته شدند؛ چارلز ویتمن 25 ساله که دانشجوی دانشگاه تگزاس و یک تفنگ‌دار اخراجی نیروی دریایی بود ساعت 11 و 30 دقیقه صبح روز اول آگوست سال 1966 با 7 اسلحه وارد ساختمان دانشگاه شد و طی 96 دقیقه شلیک بی‌هدف به دانشجویان، 18 نفر را کشته و 30 نفر را مجروح کرد و سپس توسط نیروهای پلیس کشته شد.

*کشتار در دبیرستان دریاچه سرخ

کشتار در مدرسه‌ای در شهرک محل زندگی سرخپوستان با 5 مجروح و 9 کشته که پنجمین کشتار بزرگ در مدارس و مراکز آموزشی آمریکا بوده است؛ جف وایز 16 ساله در روز 21 مارس 2005 ابتدا وارد منزل پدربزرگش شده، او و نامزدش را کشت، سپس اسلحه‌های پدربزرگ پلیسش را دزدید و به مدرسه رفت، در آنجا ابتدا نگهبان غیرمسلح مدرسه را کشت و در حیاط مدرسه نیز به‌ صورت تصادفی به معلمان و دانش‌آموزان شلیک کرد؛ در نهایت پس از رسیدن پلیس و تیراندازی به سمت آنها در گوشه‌ای از کلاس خودکشی کرد.

*قتل و عام در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا

ادوارد چارلز الاوی 37 ساله در روز 12 جولای 1976 به قصد انجام کشتار وارد دانشگاه شد؛ در این قتل عام، 9 نفر از کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه هدف قرار گرفتند که 7 نفر آنها کشته و 2 نفر مجروح شدند.

چارلز الاوی که در آن زمان نگهبان کتابخانه دانشگاه بود با یک اسلحه نیمه اتوماتیک وارد کتابخانه شد و به سوی قربانیانش شلیک و سپس خود را تسلیم مأموران پلیس کرد؛ چارلز توسط 6 روانپزشک معاینه و بیماری وی اسکیزوفرنی و پارانویا تشخیص داده شد؛ از همین رو به بیمارستان روانی منتقل شد و تا امروز در آنجا نگهداری می‌شود.

*کشتار در مدرسه مذهبی در کالیفرنیا

کشتار در دانشگاه «اویکاس» در اوکلند کالیفرنیا یکی‌دیگر از حوادث بسیار مرگبار در مراکز آموزشی در آمریکا است؛ طی این حادثه که در یک دانشگاه مذهبی متعلق به مسیحیان کره‌ای به تاریخ 2 آوریل 2012 اتفاق افتاد؛ 7 نفر کشته و 3 نفر مجروح شدند.

گفته شد که پلیس در این رابطه یک مرد 43 ساله کره‌ای را نیز دستگیر کرده است که سال‌ها پیش در این دانشگاه درس می‌خوانده است و تحقیقات در این مورد همچنان ادامه دارد.

*کشتار در مدرسه ابتدایی کلیولند

فاجعه کشتار مدرسه کلیولند منتهی به کشته شدن 5 دانش‌آموز و مجروح شدن 29 دانش‌آموز و یک معلم شد؛ پاتریک ای پاردی 25 ساله در ساعت 11 و 40 دقیقه صبح روز 17 ژانویه 1989، یک مجرم سابقه‌دار مسلح به مسلسل کلاشینکف و 2 کلت وارد حیاط مدرسه‌ای با 500 دانش‌آموز شد و شروع به شلیک کرد؛ او پس از اتمام کارش با اسلحه به زندگی خود پایان داد.

با توجه به اینکه بیشتر دانش‌آموزان آن مدرسه را کودکانی از خانواده‌های پناهندگان آسیای جنوب شرقی تشکیل می‌دادند، احتمال داده شد که انگیزه‌های نژادپرستانه در پس این کشتار نقش داشته‌اند.

وی یک الکلی و معتاد به مواد مخدر بود اما به راحتی توانسته بود به یک اسلحه فروشی مراجعه کرده و یک قبضه کلاشینکف تهیه کند؛ این کشتار وحشیانه در جامعه آمریکا با واکنش‌ها و انتقادات گسترده‌ای مواجه شد.

*روز خونپن در دانشگاه ایلینویز شمالی

کشتار خونین دانشگاه ایلینویز 5 کشته و 21 زخمی بر جای گذاشت و به عنوان چهارمین حادثه خونبار در مراکز آموزشی آمریکا شناخته شد؛ در ساعت 3 و 5 دقیقه بعدازظهر روز 14 فوریه سال 2008 میلادی، استیون کازمیرزاک 27 ساله با پیراهنی که روی آن کلمه «تروریست» نوشته شده بود وارد مدرسه شد و با 2 کلت و یک شات‌گان به روی دانش‌آموزان آتش گشود و پس از اتمام کار، خودکشی کرد.

قاتل مورد نظر در سال 2001 به ارتش آمریکا پیوست اما قبل از اتمام دوره آموزشی به دلیل اینکه مشخص شده بود از وضعیت روانی مناسبی برخوردار نیست از خدمت مرخص شده بود.

در سا‌ل‌های بعد وی بیشتر به عنوان شخصی آرام وگوشه گیر معرفی می‌شد و هم دانشگاهی‌های وی از او به عنوان شخصی آرام که بیشتر اوقات را به تنهایی سپری می‌کرد، نام می‌بردند؛ این تعاریف باعث شد تا انگیزه‌های واقعی او برای دست زدن به این جنایت هولناک در پرده از اسرار باقی بماند.

*جنایت در مدرسه معادن نیکل غرب در ایالت پنسیلوانیا

چارلز کارل رابرت 32 ساله عامل این جنایت هولناک در روز 2 اکتبر سال 2006 میلادی بود؛ این کشتار در یک مدرسه کوچک در دهکده‌ای دور افتاده اتفاق افتاد و طی آن 5 کودک کشته و 5 کودک مجروح شدند؛ چارلز راننده یک کامیون حمل شیر بود که در یک روز معمولی وارد مدرسه‌ای شد و 10 دختربچه را در کلاس گروگان گرفت.

گفته می‌شود که از بچه‌ها خواسته به خط شوند و سپس از فاصله نزدیک به آنها شلیک کرده است؛ قاتل پس از اتمام کار و قبل از خودکشی با همسرش تماس گرفت و گفت که در کودکی و سن 12 سالگی به 2 دختر خردسال از اقوام خود تجاوز کرده است؛ در تحقیقات بعدی پلیس مشخص شد که این ادعا صحت نداشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها