کد خبر: ۱۰۰۶۸۸
زمان انتشار: ۲۰:۳۷     ۲۷ آذر ۱۳۹۱
رئیس هیات سابق جودوی همدان گفت: مرا تهدید کردند که اگر استعفا ندهم، هیات را تحریم می کنند.
حمید کیانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اضافه کرد: هیات جودوی همدان یکی از فعال ترین هیات های جودو بود که قهرمانان زیادی را نیز تربیت کرده بود، متاسفانه هیچ کس به کارنامه درخشان هیات از جمله مقام های سومی و چهارمی جهان در کاتا، حضور 13 یا 14 نفر در اردو هر سال و... توجهی نکرد و همه نگاه ها معطوف به رای مخالف من بود که در انتخابات مجمع نسبت به رئیس فدراسیون داشتم.

وي تصریح کرد: صحبت های من این است که من نیز یکی از 45 عضو مجمع بودم که نظر خودم را داشتم چرا کسی به نظر من توجه نکرد؟ حتی شایعه هایی را نیز می شنیدم که می گفتند کیانی می خواهد لابی کند و تا رای مخالف بدهند اما این گفته بسیار ناصحیح بود. مگر آنها بچه بودند که من بخواهم روی فکرشان تاثیر بگذارم من شاگرد همه آنها هستم.
 
کیانی خاطر نشان کرد: آنهایی که نمی خواستند من در مجمع حضور داشته باشم مرا مجبور به استعفا کردند و وقتی دیدند زیر بار استعفا نمی روم تهدیدم کردند که نمی گذارند قهرمانان هیات من فعالیت کنند و هیات را تحریم می کنند، همین موضوع باعث شد من در دو  راهی بزرگی قرار بگیرم زیرا اگر سماجت می کردم و در سمتم باقی می ماندم جودوکاران من آسیب می دیدند حقیقت این است که برای اینکه یک قهرمان تربیت شود رئیس هیات باید خون دل ها بخورد و تلاش های زیادی بکند تا وی را به جای برساند من دلم نمی خواست به خاطر من بچه ها آسیب ببینند تا در نهایت استعفایم را تحویل دادم.

کیانی اعلام کرد: ما از جودو یاد گرفته ایم که دروغ نگوییم، صاف و روشن سخن بگوییم، شعاری که بنیانگزار رشته جودو مطرح کرده است. جودو ورزشی است که خبر در راه تقوا به کار گرفته نمی شود!همه این صحبت ها در حرف زیبا هستند اما مهم این است که به آنها عمل شده در آن زمان که بحث استعفایم مطرح بود 8 یا 9 نفر از بانوان هیات همدان جزو جودوکاران مسابقات قهرمانی آسیا بودند که به همراه مربیان یعنی مژگان کولیوند قرار بود به تایوان اعزام شود ضمن اینکه 4 آقا نیز در اردوی قهرمانی جهان کاتا در ایتالیا بودند همین ها مرا نگران می کرد که اگر استعفا ندهم برای همه آنه مشکل ایجاد می شود و آن ها را از مسابقات محروم می کنند.

کیانی مدعی شد: یکی از فشارهایی که در آن زمان به من وارد کردند این بود که میزبانی مسابقات جودوی بانوان کل کشور را که قرار بود به ما بدهند در دقیقه 90 منتفی کردند در عوض رقابت ها در تهران برگزار شد و چون در ماه رمضان بود از ساعت 10 شب تا 4 صبح پیگیری می شد که زمان بسیار بدی بود.

وی با بیان اینکه چیزی را پس از استعفا از دست نداده است،درباره دلخوشی هایش گفت: من پس از استعفا چیزی را از دست ندادم زیرا حتی حقوقی نیز از فدراسیون نمی گرفتم که بخواهد قطعه شود بلکه باعث شد باری از روی دوشم برداشته شود اما بعد از استعفایم بسیاری از جودوکاران در دورافتاده ترین روستاهای همدان آسیب دیدند دلم برای آنها می سوزد.

فدراسیون در این مدت حتی یک لباس جودو نیز برای جودوکاران ما تهیه نکردند

رئیس هیات سابق جودوی همدان درباره موضوع تعلیق فدراسیون جودو اظهار کرد: تعلیق ضربه بزرگی به جودو بود من نمی دانستم که بعد از استعفایم و برگزاری مجمع این اتفاق می افتد.

بازیکنان ما اجازه حضور در مسابقات را نمی دهند بعضی فکر می کنند من از این موضوع خوشحال شدم اما این درست نیست من از این که بانوان همدان و بازیکنان جودو تیم ملی تا مالزی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا رفتند و از آنجا برگشت خورده و اجازه حضور در رقابت ها را نیافتند بسیار اندوهگین شدم.

کیانی مدعی شد: در هر حیطه ای یک چیز به عنوان بالاترین خطا محسوب می شود مثلا در حیطه پزشکی بزرگترین خلاف کشتن یک نفر است ولی در ورزش بزرگترین خطا تبانی است،بحث تعلیق موقت فدراسیون و نامه ای که به تازگی از سوی فدراسیون جهانی جودو و اتحادیه آسیا آمده است و به آرش میراسماعیلی و ایران فرصت داده اند تا مدارک خود را برای رهایی از اتهام تبانی ارائه کند علامت سوال های زیادی است که فدراسیون ایران را درگیر کرده است، من کاری به اساسنامه ندارم و نظری نیز نمی دهم امیدوارم این مسایل حل شود و جودو به آرامش برسد.

کیانی اعلام کرد: من پس از استعفایم هرگز جودو تمرین نکردم و به کلی از این ورزش بیرون آمده ام بحث نامه ها و تعلیق ها را نیز از رسانه ها دنبال می کنم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها