کد خبر: ۱۰۰۷۵۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۶     ۲۸ آذر ۱۳۹۱
شروع ثبت‌نام اعزام دانشجویان به عمره مفرده از چهارشنبه ۲۹ آذرماه است و تا ۸ دی‌ماه ادامه خواهد داشت .
به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ زمان و نحوه ثبت‌نام دانشگاهیان برای سفر معنوی عمره در سال جاری صبح امروز دوشنبه در ستاد  عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان اعلام شد.
 
گفته می‌شود سال گذشته 30 هزار نفر به عمره مفرده اعزام شدند و بیش از 6 هزار نفر تا کنون در سال جاری به این مهم نائل شدند و مرحله دوم اعزام دانشگاهیان به عتبات از ابتدای بهمن ماه آغازخواهد شد که از طریق سایت ستاد عمره دانشگاهیان ثبت‌نام صورت می‌گیرد.
 
شروع ثبت‌نام برای اعزام دانشگاهیان به عمره مفرده در سال جاری از روز چهارشنبه 29 آذر ماه تا 8 دی ماه از طریق سایت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان آغاز خواهد شد و قرعه کشی در روزهای 10 و 11 دی ماه صورت خواهد گرفت.
 
گفتنی است علاوه بر اینکه اعزام دانشگاهیان به عمره در فروردین ماه و اردیبهشت ماه صورت می‌گیرد، سهمیه عمره دانشگاهیان به جهت کاهش کلی سهمیه‌ها نصف شده است و امسال سهمیه دانشگاهیان 15000 نفر شده است که این سهمیه مخصوص دانشجویان مجرد و متاهل است.
 
به نظر می‌سد به رغم تلاش‌های صورت گرفته تاکنون سهمیه‌ای برای اساتید، جذب نشده است؛ تنها با شروع ثبت‌نام‌ها اساتید نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند اما این الزامی برای اعزام به آنها نخواهد بود.
 
خبرها حاکی از این است که با توجه به بالا رفتن قیمت دلار و گرانی بلیت هواپیما، هزینه سفر نیز افزایش داشته باشد اما با توجه مشخص نشدن قیمت دقیق تاکنون، پس از مشخص شدن آن متعاقبا از طریق سایت اعلام خواهد شد .
 
با توجه به همکاری بعثه مقام معظم رهبری و جلسات کارشناسانه، برنامه فرهنگی در نظر گرفته شده برای دانشگاهیان در قالب برنامه‌های متنوعی در سه مقطع پیش از سفر، حین سفر و بعد از سفر برای دانشگاهیان تدارک دیده شده است.
 
به نظر می‌رسد برنامه‌های خوبی برای بعد از سفر عمره در نظر گرفته شده باشد که می‌توان از آنها به 70 مسابقه اعم از سفرنامه نویسی، تلخیص  کتاب، بهترین عیده فرهنگی برای اعزام دانشگاهیان و حفظ 50 آیه در رابطه با حج، اشاره داشت و این ارتباط گیری تا 2 سال بعد از سفر دانشگاهیان هم ادامه خواهد داشت.
 
گفته می‌شود تعداد کاروانها در حدود 140  و ساعات آموزشی بدین صورت است که با توجه به  آغاز آموزش مجازی از سال گذشته  که امسال به صورت جدی تر دنبال خواهد شد، کسانی که برای عمره اعزام خواهند شد با مراجعه به سایت می‌توانند آموزش خود را هر هفته دنبال کنند؛ گفتنی است که سال گذشته به طور همزمان 150 نفر می‌توانستند در کلاس‌های مجازی شرکت کنند و امسال این رقم به 900 نفر رسیده است.
 
علاوه بر این، آموزش حضوری نیز تعبیه شده است که در کل زمان این آموزش‌ها تقریباً 2 برابر سال‌های قبلی خواهد بود.
 
به نظر می‌رسد وام سفر عمره به مذاکره ستاد عتابت دانشگاهیان با بانک‌های مختلف بستگی داشته باشد، در حالی که سال گذشته بانک ملت 600 هزار تومان وام به دانشجویان ارائه می‌کرد و در کنار آن صندوق رفاه دانشجویان نیز 400 هزار تومان به دانشجویان وام می‌داد، اما امسال، ستاد به دنبال افزایش این وام دانشجوییست.
 
خبرها حاکی از این است که حدوداً 30 درصد ثبت‌نام کنندگان به عنوان ذخیره برای اینکه اگر کسی انصراف داد انتخاب می‌شوند و لازم به ذکر است که بیشترین سهمیه عمره امسال در اختیار متأهلین و خصوصاً زوج‌های جوانی که طی 2 سال گذشته ازدواج کرده‌اند است.
 
علاوه بر این که سهمیه ویژه‌ای برای برگزیده‌های جشنواره‌ها، دانشجویان شاهد، اعضای فعال فرهنگی دانشگاه‌ها، فعالان سیاسی دانشگاه‌ها، فعالین هم اندیشی اساتید و ضیافت اندیشه نیز در نظر گرفته شده است، سهمیه 7 کاروانی سال گذشته بنیاد ملی نخبگان، امسال نصف خواهد شد.
 
گفته می‌شود سهمیه سال گذشته کاروان دانشجویان بهزیستی برای سفرهای عمره، امسال نیز پابرجاست و تلاش ستاد عتبات دانشگاهیان بر این است که از سهمیه عتبات و عمره دانشجویی، هر دانشجو فقط بتواند یک بار استفاده کند.
 
همچنین طبق قانون جدید ستاد عتبات دانشگاهیان، بنابر این که 15000 سهمیه برای چهار میلیون و ششصد هزار دانشجو بسیار کم است، کسانی که از سال 85 به بعد به عمره مشرف شده‌اند، حق اعزام مجدد را ندارند.
 
خبرها حاکی از این است که  برای تمام کسانی که قرار است به عمره اعزام شوند، اولین بسته فرهنگی از طریق پست ارسال می‌شود که این بسته مختص قبل از سفر دانشگاهیان است.
 
گفته می‌شود بسته دوم، برای حین سفر و بسته سوم برای پس از سفر طراحی شده است که چند جلد کتاب اعم از کتاب دریا به دریا، 1 عدد دی وی دی و چند جزوه برای قبل از سفر، کتاب بسوی قبله برای حین سفر و کتاب هفت آسمان پس از سفر به دانشجویان اعطا خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها