کد خبر: ۱۰۱۵۰۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۰۱ دی ۱۳۹۱
معاون پژوهشی موسسه امام خمینی:
معاون پژوهشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: کارگروه میان ‌رشته‌ای سبک زندگی اسلامی به‌عنوان موتور محرکه تمدن نوین اسلامی در این موسسه ایجاد می‌شود.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از قم، حجت‌الاسلام ناصر سقای بی‌ریا ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پژوهش باید هدفمند و منطبق بر برنامه‌های درازمدت کشور و نیازهای بیرونی باشد.

وی با بیان اینکه پژوهش نیمی از فعالیت‌های موسسه امام خمینی (ره) را تشکیل می‌دهد، گفت: حیطه پژوهش در موسسه بیشتر علوم انسانی، کلام، تفسیر و تاریخ است که رسالت اصلی ما پژوهش در مورد این علوم با رویکرد اسلامی است.

معاون پژوهشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با ذکر اینکه توجه به نیازمندی‌های جامعه از رویکردهای موسسه است، به همایش سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: این همایش بهمن ماه در سطح طلاب و دانشجویان برگزار خواهد شد.

وی برگزاری دوره آموزش مربی سبک زندگی اسلامی و ایجاد کارگروه سبک زندگی اسلامی را از اقدامات اخیر موسسه برشمرد و یادآور شد: این کارگروه پس از تصویب هیئت امنای موسسه فعال خواهد شد.

سقای بی‌ریا تصریح کرد: کارگروه سبک زندگی اسلامی موتور محرکه تمدن نوین اسلامی است و بنابراین تمام موسساتی که زیر نظر رهبری فعالیت دارند در این زمینه فعال شدند.

وی تغییرات جمعیتی را از دیگر موضوعات در دست بررسی معاونت پژوهش دانست و گفت: همایش بررسی علمی تغییرات جمعیتی اردیبهشت ماه 92 در این موسسه برگزار خواهد شد ضمن اینکه این موضوع از ابعاد مختلف جامعه شناسی، روانشناسی، علوم تربیتی، حقوق و اقتصاد قابل بررسی است.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) پرداختن به پژوهش‌های فلسفه مضاف علوم را از دیگر کارهای در دست اقدام معاونت پژوهش این موسسه برشمرد و ابراز داشت: تاکنون بیش از 10 جلد کتاب و کار پژوهشی در مورد فلسفه مضاف چاپ شده که البته کافی و جامع نیست و نیاز به کتاب‌های جدی و هماهنگ بیشتری در این زمینه هستیم.

وی به همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با سازمان سمت اشاره و عنوان کرد: کارهای زیادی را به‌صورت مشترک با این سازمان انجام دادیم و اکنون تدوین روانشناسی شخصیت و روانشناسی دینی را در دست اقدام داریم.

سقای بی‌ریا ادامه داد: سال گذشته افزون بر 69 جلد کتاب به چاپ رسید و از ابتدای سال تاکنون نیز 42 جلد کتاب برای چاپ ارسال شده است.

وی ابراز داشت: مقالات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به‌طور کامل در ISI قابل دسترسی است و اخیرا نیز نمایه‌ای را منتشر کردیم که همه مقالاتی که در نشریات ما به چاپ رسیده بر اساس کلیدواژه نمایه‌سازی شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها