کد خبر: ۱۰۱۸۱۹
زمان انتشار: ۱۹:۱۹     ۰۲ دی ۱۳۹۱
در شرایطی که هنوز مسئله «پرتگاه مالی» در آمریکا رفع نشده و احتمال بازگشت این کشور به رکود اقتصادی وجود دارد، رئیس‌جمهوری آمریکا با خانواده خود برای گذراندن تعطیلات عازم «هاوایی» شد.

به گزارش 598، فارس به نقل از رویترز نوشت: «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا به همراه خانواده خود واشنگتن را ترک کرد تا تعطیلات «کریسمس» را در «هاوایی» بگذراند.

بر اساس این گزارش، خانواده اوباما اواخر شب گذشته به وقت محلی، با هواپیمای اختصاصی به سمت هاوایی پرواز کردند.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا در شرایطی به تعطیلات کریسمس خود و خانواده‌اش می‌اندیشد که هنوز «پرتگاه مالی» به عنوان یک بحران حل نشده برای آمریکا باقی مانده است و ممکن است بار دیگر این کشور به رکود اقتصادی بازگردد.

عدم موافقت مجلس نمایندگان با طرح جان بینر باعث شد گفت‌وگوهای اجتناب از پرتگاه مالی در آمریکا به بعد از تعطیلات سال نو میلادی موکول شود.

«پرتگاه مالی» اصطلاح جدیدی است که از آن برای اشاره به اختلاف دولت باراک اوباما با جمهوریخواهان کنگره بر سر سیاستگذاری مالی و کاهش کسری بودجه استفاده می شود.

بر اساس این گزارش، طرح «جان بینر» ـ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ـ که خواهان افزایش مالیات برای بعضی از صاحبان درآمدهای بالا بود از حمایت‌های لازم در مجلس برگزار نشد و به همین دلیل از دستور بررسی خارج شد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد داده بود برای افراد با درآمدهای بیش از یک میلیون دلار افزایش مالیات در نظر گرفته شود.

در صورتی که دو طرف تا پایان سال جاری میلادی بر سر این موضوع به توافق نرسند، مالیات ها در آمریکا افزایش می یابد و به طور خودکار بودجه بسیاری از طرح های دولت قطع می شود.

تحلیلگران می گویند این موضوع باعث می شود آمریکا در سال 2013 دچار رکود اقتصادی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها